de felicitaties

hebben vd week onze ouders verteld dat we een kindje gaan krijgen...

de reactie van mijn ouders was echt top!!
die van mijn schoonmoeder ook,
maar mijn schoonvader...
geen hand, geen woord, geen felicitatie...niks..

erg pijnlijk dus..
hebben jullie hier ook mee te maken gehad??
en is het zo dat je nu extra emotioneel bent..
nu je zwanger bent..??
of gaat dit rot gevoel wel weg,
en geniet je er samen des te meer van...??
 
Hoi Girlie,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Natuurlijk is het zo dat je zelf extra emotineel bent. Je hele hormoon huishouding is aan het veranderen;-)

Ik weet niet of je rot gevoel weg gaat, het is natuurlijk nooit leuk als iemand niet zo enthousiast reageerd maar heel veel mannen hebben niks met zo'n nieuwtje.... mijn vader vond het pas echt toen mijn oudste er pas was. Wel lomp van je schoonvader om niet eens gefeliciteerd eruit te krijgen. Maar ach jullie zijn blij voor tien dus geniet er maar lekker met zijn tweetjes van en denk zeker dat dat wel gaat lukken;-)

Groetjes Maggy
 
Ja hoor heel bekend.
Bij de eerste was de reactie van m'n schoon-ouders: oh leuk. Wat een weer is het vandaag he?

Maar toen de kleine er eenmaal was was mijn schoonmoeder helemaal enthousiast.

Nu bij de tweede kwam er geen reactie. Toen we daar wat van zeiden was het antwoord: ja wat moet ik dan zeggen: joepie?

Maar ik verwacht dat ze wel blij zal zijn als de kleine er straks is.

Dus ik snap wat je bedoeld. Niets van aantrekken.
Hoe moeilijk dat ook is door je hormonen.
Gewoon lekker genieten van je zwangerschap.
 
Natuurlijk is het het leukste als iedereen net zo enthousiast is als jullie. Maar vergeet niet dat je mensen overvalt. Jullie zijn er al een tijd mee bezig, zij nog niet. Geef het even de tijd.
Mijn vader was bij de eerste twee heel enthousiast, bij deze zwangerschap, de derde, was hij eerst helemaal van de kaart. Hij had het totaal niet verwacht. Wij ook niet, want het was niet gepland en dus voor iedereen een verrassing, maar dat is wel helemaal goed gekomen hoor!
Ook mijn schoonvader raakt van zulk nieuws zo van de kaart dat hij vergeet te feliciteren, het duurt een tijdje tot het doordringt zeg maar. Wat niet wil zeggen dat ze niet blij zijn.
 
Hoi Girlie78

Bij ons was het net zo.
Mijn ouders waren gelijk enthousiast, omdat die wisten dat we er een tijdje mee bezig waren.
En mijn schoonouders wisten dat ook wel, maar toch was mijn schonvader ook erg stil.
Hij feliciteerde ons wel, maar zonder hand en bleef in de stoel zitten.
Maar bij hem moest het denk ik ook even bezinken.
Het is dan wel hun zoon die weer een kind krijgt en dat besef moet even doordringen denk ik.
Later vertelde hij het aan iedereen die het horen wilde... :)

Het komt vast goed, en ik weet zeker dat je schoonvader wel bijtrekt.
Geef het even tijd, om te wennen voor hem.

Succes, liefs Mama2be
 
Hoi Girlie,

Heb het mijn moeder al wel verteld, helemaal in tranen van blijdschap. En het is toch echt niet haar eerste kleinkind. Mijn schoonouders vertellen we het pas met de 10 weken ofzo. Heb niet geweldig veel met die mensen en ik verwacht ook dat ze ongeveer zo zullen reageren als je schoonvader. Vriend verwacht er ook niet zo heel veel van dus dat scheelt misschien wel. Mijn schoonmoeder is niet zijn biologische moeder en ze heeft zelf nooit kinderen gekregen en weet niet hoe ze er mee om moet gaan. Maar misschien dat je schoonvader wat meer tijd nodig heeft. Kan me wel voorstellen dat je er vreselijk pissig om kunt worden hoor. Denk ook niet dat ik mijn mond op zo'n moment kan houden.
 
bedankt voor alle reacties...
fijn dat het vaker voorkomt,

dat is toch fijn te lezen..

en idd was het moeilijk mijn mond te houden,
omdat er geen reactie kwam

en dacht ook..ach dat komt nog wel..
moet hun ook even de tijd geven..

maarja hahaha die hormonen..
die doen echt vanalles met je..
 
Gefeliciteerd!

Mijn eigen vader zei alleen: oh nou dat is mooi voor jullie.

Niet echt leuk dus. Maar toen mn dochter geboren was.....................hij was niet meer bij ons weg te slaan, ik moest hem zelfs vragen of hij de baby aan mijn man wilde geven want die was thuis en wilde ook graag van zn dochter genieten haha.

Hoe koel zn 1e reactie ook was hij is gek op zijn kleinkinderen, van alle 4, ze worden superverwend door hem!
 
Terug
Bovenaan