de fopspeen

tja dan zie je daar kinderen lopen van bijna drie met een fopspeen in de mond...het is een schande

hahahahah grapje...

nu mijn echte vraag:
hebben jullie kindjes nog een fopspeen? zo ja, wanneer? zo nee, hoe heb je het afgeleerd en wanneer?

Isabelle heeft nog een fopspeen en kan hem in mijn ogen nog niet echt missen. Ze heeft hem alleen s nachts en als ze ziek is overdag. Eigenlijk vind ik het geen gezicht zo'n groot kind met een fopspeen! hihi, maar ja ik zie haar er nog van genieten en ik heb ook niet het gevoel dat ik moet zeggen EN NU IS HET KLAAR met die speen hihi

groetjes babybelle

Hi,
wat haal je op de hals babybelle!
Jesse heeft er ook nog 1, alleen als hij slaapt. De speen blijft altijd in zijn bed, Maar als hij heel ziek is mag hij hem over dag ook in.
Met 3 jaar gaat de speen weg.
Ik vind het ook geen gezicht als er oudere kinderen mee lopen en tis slecht voor het gebit.

Gr Linda

Leuk, kunnen we weer tegen elkaar in knallen met dit topic..... beter morgen het vuurwerk laten knallen.
Maar uiteraard ga ik ook reageren hahaha

Nou hier komt tie: ik vond zelf toen Feline 2 was tijd om de speen weg te doen en dat ging perfect. Ik wil geen kindje die met een speen loopt overdag, ik zie dat wel eens en vind het echt geen gezicht.
's Nachts nog wel te doen hoor, maar het is op een gegeven moment gewoon tijd om af te leren, net als een tuitbeker.

En natuurlijk moet iedereen het lekker voor zich weten, maar een kind dat 3 is en over straat loopt met een speen (ja ik kom ze echt tegen!) vind ik echt gewoon TE erg.

groetjes Maris

Lieve heeft sinds oktober geen speen meer, ik
vond haar ook te groot worden..
Ik heb 14 dagen lang samen afgeteld, en dat aangehouden.
Dus op een zaterdagochtend hebben we de speentjes samen weggedaan..Het koekadoekje mocht ze wel houden!
Tussen de middag wilde ze hem met slapen wel weer hebben. Dat kon dus niet.
Ze huilde wel een uur...
Maar toch doorgezet..en ook de eerste paar avonden was ze onrustig met inslapen en in de nacht wel eens kort wakker!
Daarvoor nooit!
Maar na een week vroeg ze er niet meer naar!
Dus ben blij ervan af te zijn..vond het genoeg geweest. Ik denk maar zo;'' wanneer en hoe oud ze ook zijn, ze zullen er even moeite mee hebben..dus er is nooit een juiste tijd''!
Gewoon doen als jiju denkt dat de tijd er goed voor is..Ik had gekozen voor de herfstvakantie..
Dan kon ze evt overdag meer slapen..
Succes!
Gr Rina

Patrick en Ilona hebben allebei geen speen. Ik heb het wel geprobeerd toen ze ienieminie waren,maar ze wildenniet! Mams balen, want ik vond dat zo schattig!

Ze slapen wel allebei met een vast knuffeltje. Ilona gaan we dat nog niet afnemen, maar bij patrick hebben we het laatst wel gedaan, bij toeval. Hij was kwijt en toen wilde hij wel proberen om zonder te slapen en dat was gelukt! Hij heeft er ook niet meer om gevraagd

Erik heeft een speen en wil hem ook werkelijk waar de hele dag in...! maar goed die is nog maar 5 maand.... Alice heeft een duim...... hoe we dat gaan afleren weet ik nog niet.... ander onderwerp...

Groetjes Alberdien

Ik heb nooit een speen gegeven. Was ook niet nodig want ze hebben beide geen overmatige zuigbehoefte gehad. Lucas begon met een maand of 5 ineens op zijn duim te zuigen (de hele dag zo'n beetje). Was ik niet heel blij mee, want zie dat maar eens af te leren. Maar toen kreeg hij boventanden, en als hij dan op zijn duim zoog dan deed dit pijn. Hij heeft vervolgens nooit meer geduimd. hahaha

Terug
Bovenaan