de fopspeen

Lindy was even van de speen af, maar sinds een tijd wil ze hm weer. Maar ze mag de speen alleen in bed. En als ik naar bed ga trek ik hm uit d'r mond. Ze mist hem dan ook niet gelukkig...

Ook de speen gaan we afleren als m'n buik dikker wordt en de beeb kamer klaar is. Dan vertellen dat de speen voor de baby is. HOpelijk pikt ze het....

Sammie

Hoi hoi,

Sven is ook echt een doorgewinterde verslaafde. Als het aan hem ligt loopt hij er de hele dag mee rond. Dat mag natuurlijk niet van ons. Ook hij krijgt hem alleen in bed of als we lang in de auto moeten.

Afleren vind ik voor hem nog te vroeg. Hij zit de laatste tijd al niet lekker in zijn vel en het afgelopen half jaar is er voor hem zoveel gebeurd dat het enige rustpunt voor hem die speen is.

Ergens in het voorjaar wil ik het wel gaan proberen maar dat zien we dan wel weer.

Groetjes,
Maike

Roan heeft ook geen speen meer, hij heeft hem nu 3 maanden niet meer denk ik en hij had hem alleen s'nachts.
Hij heeft hem op een ochtend zelf in de prullebak gegooid en die hebben we in de rolemmer geleegd en die werd ook dezelfde dag geleegd dus weg speen!
Hij heeft er nog 3 avonden naar gevraagd maar dat gaf geen problemen dus dat ging makkelijker dan gedacht!

Groetjes mascha

Hoi hoi

Feline heeft ook geen speen meer vanaf dat ze ruim 2 jaar was. Ik heb met mijn vriend besloten: nu is het klaar, en dat ging eigenlijk heel goed... Ze zei wel even: vind ik niet leuk : (
Ik had het idee dat ze slechter door ging praten, ze had hem namelijk best vaak in want ze pakte hem ook zelf uit bed e.d.

Soms heb ik het idee dat de ouders er zelf meer moeite mee hebben dan de kinderen.

Ik vond het bij mijn zoon, en nu dan bij Feline echt super meevallen. Maar je moet wel doorzetten.
Ik heb ze ook gelijk allemaal weggegooid zodat we niet terug konden vallen.

Maar iedereen moet het voor zich weten natuurlijk. Het komt vanzelf wel.

Groeten Kirsten

Hoi hoi,

Ik wil niemand tegen het hoofd stoten, maar ik ben bij dat mijn kids maar ff een speen hebben gehad. Ik denk dat ze hem allebei ongeveer 3mnd hebben gehad, daarna pakte ze hun duimpje, en wat ideaal zeg!! Het duimen gebruik(t)en mijn kids alleen als ze erg moe zijn, dus dan heb ik er geen problemen mee. En geen gehol en gezoek als de tut kwijt is ;-)
Persoonlijk vind ik een peuter met een tut niet zo'n mooi gezicht, maar ik begrijp wel dat sommige kindjes dat ook echt nodig kunnen hebben.

Liefs Deb.

hahah jij durft met dit onderwerp!
Maar hier heeft Sarah nog steeds lekker haar speen in 's nachts. Hij mag alleen in bed in en bij hoge uitzondering overdag als ze ziek is.
Wij willen het ergens uiteindelijk wel afleren maar zolang het alleen ;s nachts is mag ze nog even...ze moet al zoveel...
Shira pakt helemaal geen speen en ook haar duim heeft ze nog niet echt ontdekt dus wie weet scheelt dat straks weer met afleren.

groetjes Tamar

Hoi,

Onze meid van ruim 2,5 jaar heeft sinds een paar maanden geen speen meer. We begonnen eerst met overdag geen speen meer. Ze wilde er vaak een in de auto, toen zeiden we dat we hem vergeten waren en dan begon het gillen om een speen. Radio harder en je er niet aan toegeven, afleiden met wat anders hielp namelijk ook niet meer. Na een aantal keren werd het beter en na een tijdje vroeg ze er niet meer om.
Tijdens het slapen had ze hem ook nog en toen heb ik hem gewoon weggehaald en zei dat de speen floep zei en weg was. Dit was eerst overdag. Ze is nog zo goed gelovig en begon het te herhalen, de speen zei floep! Tijdens de eerste keer begon ze wel eventjes te huilen. "s Avonds kreeg ze hem nog wel. De tweede dag zeiden we 's middags weer floep en het was goed. We stonden er wel raar van te kijken, maar het slapen ging goed. De tweede dag namen we de gok om hem ook 's avonds weg te laten. Dit verliep wederom goed en sindsdien zei ze tegen iedereen dat de speen floep zei en weg was. Daarna is het goed gegaan en slaapt ze zonder speen. Met een beetje fantasie kom je soms een heel eind!

Terug
Bovenaan