De glucosetest

Hoi!
Het is voor mij alweer 5 jaar geleden. Ik mocht ook niet te veel bewegen. Mocht wel naar buiten lopen, maar niet te ver.
Ik vond het trouwens een verschrikkelijk onderzoek. Ik werd er enorm misselijk van. Heb meerdere malen moeten spugen. Echter dit mag niet. Als je overgeeft, moet het onderzoek opnieuw. 
Sorry als ik je nu bang maak, maar ook dat is iets waarvan ik vind dat je op voorbereid moet zijn.
Heel veel succes!
Liefs, Maaike

Dat ik moet spugen en drankje misschien opnieuw moet doen is niet zo erg... Maar bang dat het hoog gaat worden.. misschien valt het allemaal wel mee geen idee. Je maakt jezelf al snel bang... 

Drankje opdrinken, daarna een klein beetje water om de boel weg te spoelen en dan 2 uur zitten. Als je, je niet lekker voelt moet ke dat aangeven, dan kunnen ze je laten liggen. 
Gewoon even 2 uurtjes boekje lezen ofzo en dan weer prikken 

Drankje opdrinken, daarna een klein beetje water om de boel weg te spoelen en dan 2 uur zitten. Als je, je niet lekker voelt moet ke dat aangeven, dan kunnen ze je laten liggen. 

Ik heb em 2 week geleden gehad.
Als ik dichtbij woonde mocht ik zelfs naar huis die 2 uurtjes. Helaas moeten wij bijna een half uur rijden dus dat ging niet door, mocht er dan wat zijn ben je namelijk niet snel genoeg terug.
Zijn dus in het ziekenhuis gebleven,  Nog ff een afspraak afgezegt bij de longarts, krijg ik nog nieuwe oproep voor. Verder beetje in de grote wachtkamer gezeten, spelletjes en filmpjes op de tel. Eigenlijk waren die 2 uur zo voorbij maar het lijkt idd heel lang.
Ik werd er deze keer vooral erg vermoeid van. Vorige keer totaal geen last van gehad. 

Inderdaad zo min mogelijk bewegen en absoluut niet eten of drinken.. Ik heb 'm voor mijn zwangerschap eens gehad en toen gingen die twee uurtjes best snel voorbij. Maar met 26 weken zwanger was een ramp. Ik kon het drankje niet langer dan 40 min binnen houden. Ik wilde het ook niet nog eens dus mocht ik een dagcurve bijhouden van mijn glucose met een bloedsuikermeter die ik had geleend van een familielid. Zeer bekrompen en verkeerd bezuinigen als je het mij vraagt, de metertjes worden niet meer uitgeleend... Ik kon van iemand lenen maar anders moest ik 3x op één dag naar het ziekenhuis......
Oh en uiteindelijk was mijn curve perfect en is mijn suiker beter gereguleerd nu ik zwanger ben dan voorheen haha. 

Veel succes!! 

Tsja hier ook niks eten en drinken vanaf de vorige avond, dan prikken, drankje drinken en niks doen (nog steeds niks eten en drinken) en na 2 uur weer prikken.. even doorbijten maarja. Neem een boek mee en eten en drinken voor na de laatste prik. Het is saai maar je wil ook een betrouwbare uitslag hebben!

Terug
Bovenaan