de groentehap gaat er zo moeilijk in. Tips?

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik wil mijn dochtertje groente gaan geven, maar ze vindt het echt niet lekker. ik krijg er echt met moeite een paar hapjes in. ze moet natuurlijk wel wennen aan de smaak; en fruit is natuurlijk veel lekkerder.

hadden jullie kindjes ook zo'n hekel aan groente?
en wat hebben jullie daar aan gedaan? (of moet ik gewoon geduld hebben en komt het wel?).

mejon

Ha Mejon,

Volgens mij zijn onze kindjes bijna even oud (ons dochtertje is van 29-12). Wij zijn hier vorige week ook begonnen met de groente; de fruithap 2 weken eerder.
Fruit vind ze echt heerlijk, maar groente is bij ons ook nog een ander verhaal...
Vorige week met worteltjes begonnen, maar die hoefde ze echt niet. Na 1 hap draaide ze haar hoofdje weg: dat hoef ik niet. Gisteren voor het eerst bloemkool. Dat vond ze ook vreemd. En na een paar happen kwam alles er weer uit. Vanavond ging het beter. Ze deed zelf haar mondje weer open: nog een hapje. Alles (nou ja, het waren  ook maar een paar hapjes)  bleef binnen. We gaan de goede kant op!
Gewoon blijven proberen, is mij verteld! Succes ermee.

Groeten,
Wilmi

Hoi,

Waarom weet ik niet maar bijna alle kinderen (ook de moeilijke eters) vinden bruine bonen met appeltjes (gewoon van olvarit maar je kan het ook zelf maken natuurlijk) lekker. Misschien kan je daar mee beginnen?

Succes, KT

hey!!

ik denk dat je gewoon nog wat geduld moet hebben! Het is weer heel wat anders dan wat ze gewend waren!! Komt wel goed denk ik!!
Suc6!!

xx mem van Anniek

Zeker komt het goed! Ze moeten er gewoon nog even aan wennen!
Maaaar....de bruine bonen lusten ze echt bijna allemaal!!! Ik denk omdat dat een beetje zoet is door de appel ofzo??
Mijn dochtertje moest in het begin echt kokhalzen van bloemkool en van sperzieboontjes, maar nu eet ze het allemaal!

Mijn dochter lustte juist alleen maar groente en geen fruit, maar die is er ook al achterstevoren uitgekomen, dus zal wel zo blijven de rest van haar leven.
Sil

haha! ik hoor jullie allemaal over de bruine bonen met appeltjes, maar die vindt ze ook vies!
ik heb ook al potjes van 6 maanden gehaald,in de hoop dat ze die wel lust omdat de smaak dan anders zou zijn doordat er aardappel en vlees door zit, maar ook dit is nog geen succes.

hmm, dan toch maar door blijven zetten.

ons meisje is van 26-12.

hahaha tja, dan gewoon blijven proberen ja! Ze gaan het vanzelf wel eten!
Heb je al eens geprobeerd om zelf iets te maken/zelf te koken???
Misschien gaat dat wel goed?!
Mijn dochtertje vind mijn zelfgemaakte eten helemaaaaal niet lekker tot nu toe (hahaha) en potjes wel, maar je hebt natuurlijk ook kinderen die het "vers" alleen maar lekker vinden!
Fruit eet ze trouwens wel gewoon vers en uit een potje!

Terug
Bovenaan