de groentehap gaat er zo moeilijk in. Tips?

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-06-2007 21:35:36'));

Mijn dochter lustte juist alleen maar groente en geen fruit, maar die is er ook al achterstevoren uitgekomen, dus zal wel zo blijven de rest van haar leven.
Sil

Het is dat ik beter weet... anders zou ik zeggen; sinds wanneer slaapt mijn dochter bij jou??  Dat ze allebei achterste voren eruit waren gekomen, dat wisten we al...
Maar ook hier geen fruit, sil!! Best bizar die dochters van ons.. hahaha

Groetjes Debby mv B'Elanna  

Hoi!
Mijn toverwoord voor groentehapjes; appelmoes! (zo ben ik ook groot geworden...)
Ik kook de hapjes voor Lara zelf, dus ook de appels. Ik gebruik Golden Delicious; die zijn van zichzelf al zoet genoeg, dus er hoeft geen suiker toegevoegd te worden. Alleen na het pureren een paar druppels citroensap tegen het verkleuren. Ik vries de gepureerde groenten en appel- of perenmoes in ijsblokvormpjes in. Met veel groenten (bloemkool, sperciebonen, erwtjes, broccoli) zijn we begonnen met 1 deel groente en 3 delen appelmoes. De volgende dag 50/50 en de dag daarna nog 1 deel appelmoes en 3 delen groente. Gaat prima. Omdat er geen suiker in de appelmoes zit heb ik er geen problemen mee dat ze veel groenten met appelmoes eet; dan krijgt ze ook nog wat extra fruit binnen. Ik vertrouw erop dat tegen de tijd dat ze 18jaar is, toch echt wel groente zonder appelmoes eet... :)
Lara eet nu alleen wortels zonder appelmoes. Zeker bloemkool gaat er zonder niet in!

Terug
Bovenaan