De hele dag misselijk

Hoi allemaal,

Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger van de eerste. Nu ben ik sinds maandag zo ontzettend misselijk de hele dag dat moet kokhalzen / overgeven.

Hebben jullie tips zodat ik minder misselijk ben en niet meer de hele dag loop te kokhalzen? :)

Hoi Carola
Ook ik ben stinds 6 weken onwijs misselijk echt de hele dag door.  
Ik heb nu koekjes in huis gehaald Marie Biscuits (was een tip van mijn oma) dat helpt bij mij wel eventjes maar niet de hele dag door. Vooral af en toe wat eten helpt bij mij wel redelijk. Maar is dat helaas niet altijd zo. En waterijsjes helpt ook soms. Dat was een tip van de verloskundige. Voor de rest heb ik helaas nog geen tips. Maar zorg in iedergeval dat je genoeg binnenkrijgt. Ik lag met 6 weken en 5 dagen al uitgedroogd in het ziekenhuis en ik dronk toch echt genoeg. 

Groetjes bren 

Hoi Carola
Ook ik ben stinds 6 weken onwijs misselijk echt de hele dag door.  
Ik heb nu koekjes in huis gehaald Marie Biscuits (was een tip van mijn oma) dat helpt bij mij wel eventjes maar niet de hele dag door. Vooral af en toe wat eten helpt bij mij wel redelijk. Maar is dat helaas niet altijd zo. En waterijsjes helpt ook soms. Dat was een tip van de verloskundige. Voor de rest heb ik helaas nog geen tips. Maar zorg in iedergeval dat je genoeg binnenkrijgt. Ik lag met 6 weken en 5 dagen al uitgedroogd in het ziekenhuis en ik dronk toch echt genoeg. 

Groetjes bren 

Hey Carola,
Zelf ben ik ook vanaf 6 weken erg misselijk.
Wat ik zelf doe is proberen lichte dingen te eten en de hele dag door zodat de maag niet leeg raakt. Zelf eet ik ook gelijk als ik opsta en dat helpt wel goed. Maar helemaal verkomen kun je het niet want blijf evengoed nog misselijk. Je zou als je er heel veel last van hebt, speciale medicatie vragen bij de huisarts tegen misselijkheid. Bij mij helpt het niet maar misschien bij jou wel. Heel veel succes en hopelijk voel je je goed wee beter.

Groetjes Tessa

Vreselijk die misselijkheid! Ik begrijp perfect hoe je je voelt. Ook tijdens mijn twee zwangerschappen liep ik de hele dag door misselijk. Dit heeft zo’n 4 maanden geduurd, toen was de misselijkheid over, maar begonnen de zure oprispingen. Warm eten kon ik bijna niet binnenhouden de eerste vier maanden. Wat bij mij wel binnenging waren inderdaad droge koekjes en koffiekoeken. Ook met gedroogd fruit voelde ik mij wat beter: gekonfijte dadels, gedroogde abrikozen, krenten, enz. ... Deze bevatten veel gezonde suikers en geven je wat extra kracht. Echt het proberen waard!

Ohh wat ellendig! Helaas heb ik precies hetzelfde gehad, van week 6 tm week 15 elke dag, de hele dag/nacht door misselijk. Niet altijd overgeven gelukkig, wel kokhalzen. 
Wat mij heeft geholpen erdoorheen te komen is bezig blijven! Het leek wel of het erger werd zodra ik thuis op de bank ging zitten. 
Ook élk uur wat kleins eten hielp; ook snachts deed ik dit. Heel mn nachtkastje lag vol met crackertjes, bananen etc. Op een gegeven moment gaat eten echt tegenstaan maar toch elk uur wat naar binnen proppen hielp goed.
Ben nu 18 weken en godzijdank geen last meer. 

Terug
Bovenaan