De hoop verdwijnt soms....

A

Anoniem

Guest
Mijn vriend en ik zijn nu vanaf november 2007 bezig om zwanger te worden. In juni vorig jaar heb ik een miskraam gehad met 8 weken.
Mijn cyclus is normaal. Standaard 29 dagen en voel eigenlijk altijd mijn eisprong.
Wordt er soms alleen zo moedeloos van dat het dan niet lukt! Het lijkt wel of de hele wereld om je heen zwanger is of zwanger wordt!!!!
Mijn vriend is er vrij rustig onder. Hij heeft zoiets van: "de natuur bepaalt". Ik reageer er toch anders op. Ga nu toch wel een beetje met afgunst naar zwangere vrouwen kijken en vind het moeilijk om met zwangere vrouwen geconfronteerd te worden. Eigenlijk vind ik dit vreselijk aan mezelf dat ik dit karaktertrekje aan het ontwikkelen ben maar ik kan het niet altijd onderdrukken.
Drie weken geleden ben ik bij de huisarts geweest om te informeren of we ons nu medisch moeten laten onderzoeken. Haar advies was om het nog even op zijn beloop te laten, zeker omdat ik zo'n regelmatige cyclus heb. En omdat ik toch even zwanger geweest ben.
Deze maand heb ik voor het eerst geen eisprong gevoeld. Heb wel af en toe steekjes in mijn onderbuik aan de linkerzijde. Ga ik me daar weer druk over maken: wat zal het zijn, wat betekend het??? Ik zit nu in de derde week van mijn cyclus.
Ik probeer de moed erin te houden maar merk wel dat ik er soms even helemaal doorheen zit! Ik hoop dat het voor ons ooit eens zover zal zijn!
Sorry voor deze klaagzang maar wilde dit gewoon graag kwijt. Ik hoop ook op reacties van andere vrouwen die zich hierin herkennen. Dat zou al een steun zijn!

Hoi!
Een klaagzang mag altijd, zeker als je zo lang moet wachten tot het een keer goed raak is! Het is frustrerend dat iedereen in de omgeving zo makkelijk zwanger wordt, jouw gevoel van afgunst herken ik echt. Al probeer ik naar de buitenwereld betrokken en blij te zijn. En dat je al zwanger bent geweest is toch een teken dat het wel kan! Maar gek dat het dan nu zo lang moet duren voordat het weer raak is. Echt vervelend voor je.

Ik zit zelf ook in het schuitje van al ruim een jaar bezig zijn. Wij zitten nu in de onderzoeksronde, maar weten door een test van de huisarts al wel dat het sperma van mijn vriend niet goed is.

Ik hoop dat 2009 een jaar is van veel geluk!
groetjes, Marolee

Hai Marolee,

dank voor je lieve woorden. Dat doet me goed!
Duurt ook allemaal best lang maar probeer nog niet geobsedeerd te raken (hihi)!!
Hopelijk voor jou ook een vruchtbaar 2009!!!!

gr.
Corina

hoi hoi

ik herken ALLES wat je schrijft. het is ook heel onzeker allemaal en het llijkt alsof jij de enige bent die nog niet zwanger is en dat is erg pijnlijk. wizitten nu in rond 12 en hebben al wat ndezoeken gehad en alles is tot nu toe goed. elke maand voel ik weer wat anders en dat is erg frustrerend. ik probeer ook positief te blijven maar merk nu wel dat ik er steeds meer moeite mee krijg.
gelukkig heb ik dit forum gevonden en weet ik dat ik echt niet de enige ben en zo sta je er ookniet helemaal alleen voor.

succes met alles liefs kim

het is heel herkenbaar ik ben nu al in ronde 67 aanbelandt en ik kan het soms echt niet hebben als er weer iemand naar me toe komt en heel trots weet te vertellen dat ze zwanger is en dat het "wel" 4 maanden heeft geduurd voor het zover was
ik probeer blij te zijn voor die mensen maar als je dan hoort dat ze zeggen "wel" 4 maanden kan ik heel boos worden maar ja dat merken ze dan natuurlijk niet want dan slik ik de opmerking die ik wil plaatsen gewoon in

nog een voorbeeld

een vriendin van mij heeft 3 kinderen waarvan 2 moeilijke kinderen die zei pas tegen me terwijl ze weet hoe het zit tegen me

nou als ik dit had geweten dat deze ellende zou komen had ik nooit kinderen genomen

dat maakte mij heel erg boos
kinderne neem je niet maar die krijg je als je geluk hebt......

en verder is het idd zo dat ik t af en toe niet meer zie zitten allemaal maar dat duurt een dag en dan apen we ons weer bij elkaar en gaan weer verder vechte.

inmiddels ben ik aanbeland bij de IVF en daar weet ik meer over als ik de 19e mn intake heb gehad.
 we gaan er van uit dat er bij ons ook ooit een klein wondertje mag komen
en meiden ook al zie je het allemaal ff niet meer zitten, jank een keertje flink uit en raap je dan bij mekaar en vecht door

heel veel succes allemaal.

liefs suus

heel herkenbaar je verhaal meid, maar ik snap niet waarom ze nog niet medisch naar jullie willen kijken omdat jullie toch al ruim een jaar bezig zijn, ondanks een regelmatige cyclus,
Ik heb bijna 2 jaar werk gehad over onze 2de en ik ben nu eindelijk na een hoop ellende 17 weken zwanger van de tweede,
Ik zou zeggen meid, als je moet huilen gooi het eruit en hier kan je altijd even je hart luchten, probeer positief te blijven ook al geef je soms de moed op, maar jouw tijd komt echt, kop op meid en ik hoop dat het heel snel voor jullie weer raak mag zijn

groetjes linda

Het is een herkenbaar verhaal, wij zijn vanaf sep 2007 bezig met zwanger worden.
Vorig jaar naar de huisarts geweest en doorverwezen. Bij ons blijkt het zaad te klonteren door een oude ontsteking. Nu mag manlief dus aan de medicijnen tot het gelukt is. Hebben 3 maanden de tijd, anders moet ik naar de gyn toe voor verder onderzoek.

Maar ook ik kan slecht omgaan met zwangere vrouwen en het nadeel is dat mijn schoonzusje wel zwanger is.
Dat hoorde we op het moment dat wij wilde gaan vertellen dat het niet lukt en dat we naar de dokter moeten.
Dus erg dubbel. Ik ben ook niet trots op dit karaktertrekje, maar hoe kom je hiervan af.
Het lijkt inderdaad of iedereen zo zwanger is. (ook al ken ik een paar verhalen waar het minder ging)

Maar zeker als je hoort dat je zwager en schoonzus er maar 6 maanden over gedaan hebben en wij al 1,5 jaar bezig zijn.

Dus de reactie is begrijpelijk.

Hoi,

Ook effe mijn hart luchten, heel herkenbaar wat ik lees, iedereen in onze omgeving is ook zwanger, echt er gaat bijna geen week voorbij of iemand heeft het al weer gemeld, niet normaal.....
Volgens mij ook allemaal zonder problemen, zouden wij dan diegene zijn die in het zkh uit zullen komen...

En dan ook nog mijn  werk in de kraamzorg, gelukkig gaat dat nog wel goed, die mensen en baby's staan toch wat verder van mij af....

Wij zijn sinds juni 2008 bezig....
Zit nu in ronde 9 te wachten tot 14 febr nod......

Gr Han

Terug
Bovenaan