De juisteverloskundige

Tijdens mijn eerste zwangerschap ging ik ook eerst naar de verloskundigen, één van hen is ook een goede vriendin van me, dat was wel leuk. De andere was trouwens ook erg leuk hoor. Maar ik had wel het gevoel dat mijn vriendin kundiger was. Zij zijn beiden een paar jaar geleden samen een eigen praktijk begonnen. Wat ik wel weet van hun is dat ze tijdens hun stage wel ongeveer 100 bevallingen hebben gedaan, bij een praktijk, ziekenhuis enz. enz. Verloskundigen doen tijdens hun opleiding ontzettend veel praktijkervaring op en dat moet natuurlijk ook wel!
Misschien dat het een beetje een geruststelling voor je is dat ze echt continue bevallingen doen? Hoe ver zit de stagiarie van jou in haar opleiding? Misschien vind ze het wel leuk dat je het er met haar bespreekt, wie weet wordt ze dan opener?
Later tijdens mijn eerste zwangerschap viel ik onder controle van een gynacoloog, dat was pas wennen, zo zakelijk allemaal!
Gelukkig ben ik nu voor bereid, want ook nu moet ik naar de gynacoloog (5 december). Ik heb er toen wel van geleerd, als iets je niet bevalt/ iemand je niet bevalt, gewoon zeggen, dan krijg je misschien een ander waar je de vervolg controles bij kan krijgen....

Veel succes!

ik herken het.. voelde me een proefkonijn tijdens de echo met een student.. ze vroeg aan mij wat het kon zijn wat er te zien was.. placenta?! en ze zei ohh de baby is al 9 cm terwijl hij 3 weken ervoor al 11cm was.. moest wel lachen ik snap dat ze het moeten leren maar er was verder niemand bij..diegene die haar moest begeleiden zat in vergadering... dat voelt dan ook niet erg prettig..

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu met vakantie maar heb volgende week dinsdag de volgende echo.

Ik ga het dan bespreken. Het gaat mij niet om dat ze als stagiaire misschien minder ervaring heeft, ze moet het immers leren. Ik vond het niet slim gezien mijn geschiedenis die bij voorbaat bekend was dat zoiets als de intake, kennismaking en "bonding" gebeurt met iemand die niet blijft en niet de ervaring heeft om om te gaan met ernstige ziekten

Ik vertelde tijdens de intake dat mijn moeder uitgezaaide vorm van borstkanker heeft, dat dat risico voor mij ook heel groot kan zijn na deze bevalling en er kwam geen kik. Ik snap dat zij er niks mee kan maar verwachtte idd dat de verloskundige het gesprek daar zou overnemen begrijpend dat ik geen gewoon gevalletje ben.

Ik ga het dinsdag bespreken.

Dank voor jullie reacties.

Terug
Bovenaan