De kilo's kunnen eraf!!!

Bloempje27

New member
Hey!

Voordat ik zwanger raakt was ik altijd 64 kg. Ik hoefde me er nooit druk over te maken, want ik kwam nooit af en viel niet af.
Na mijn eerste zwangerschap bleeft mijn gewicht steken rond de 68/69 kg. Vond ik toen al wat te veel maar goed, geaccepteerd.
Na zwangerschap nr 2 was een tijd 69 kg en toen na een paar maand niet op te letten 73 kg. Dit was begin maart.
De knop moest om, die kilo's moesten er weer af... en vandaag stond ik op de weegschaal... 64.7 kg
Ik heb echt staan juichen! Ik kan dus echt lijnen en afvallen en ik ben niet eens superstreng geweest. 5 van 7 dagen lijnen en op verjaardagen een keuze maken tussen taart of hapjes. Ik vind het geweldig!
Hoe ik het voor elkaar heb gekregen? Nou gewoon, geen frisdrank meer alleen water, en geen snoep/koek.
's Morgens 1 boterham (met beleg waar niet veel in zit) en tussen de middag 2 of 3 boterhammen met mager beleg. Tussendoor fruit. 's Avonds 1 bord eten, maar een toetje waar niet veel cal inzaten. 's Avonds heb ik rustig 2 wijntjes gedronken als ik dat wilde.
Meer bewegen: niet door naar de sportschool te gaan maar vaker te stofzuigen (nu bijn elke dag ipv 3 keer in de week), extra rondje te maken als ik fietst, een wandeling extra te maken.
Als we uiteten gingen, deed ik overdag extra mijn best om zo min mogelijk cal binnen te krijgen, bijv appel en komkommer, beschuit met smeerkaas, zodat ik toch mee kon doen met het eten en niet hoefde toe te kijken hoe anderen lekker zaten te eten.
Kortom: het roer om van snoepen naar gezonder eten. Het bevalt me zo goed dat ik zelfs nu ik mijn streefgewicht heb gehaald niet de behoefte voel om me nu ineens te goed te doen aan koek en snoep. Alles met mate en een halve koek scheelt toch de helft maar je kunt wel lekker even snoepen!
In 11 weken 8 kg eraf.... en nu vast houden! Ik vind het goed zo! Ik kan eindelijk weer kleren aan die ik al maanden niet pastte... eh... jaren... HEERLIJK!

Iedereen die last heeft van de overtollige kilo's: GA ER NOG EVEN VOOR, STRAKS KUN JE WEER VOOR DAG KOMEN IN BIKINI OP HET STRAND!
 
Goed gedaan hoor. Het is niet altijd makkelijk om de keuze's te maken, vooral niet op een feestje.
Ik woog ook rond de 63 kg en dat is na de zwangerschap alleen maar minder geworden. Ik weeg nu rond de 59 kilo en dat is eigenlijk wat te licht voor mij. Ben een aantal keer goed ziek geweest en dat heeft hier toch echt aan meegeholpen. '
In tegenstelling tot jou zou ik er wel wat kilo's bij willen hebben al is het alleen maar om wat beter in mn vel te zitten en om niet zoveel commentaar van anderen te krijgen (want dat wordt ronduit vervelend zeg maar.) Ik eet mn eigen kwijt maar het wil er niet aan komen...
En een nadeel (of juist een voordeel) zolang ik maar wat sport kan ik eten wat ik wil...
Hou het vast dan kan die bikini het hele jaar door aan :)
 
Wat goed bloempje!
Ik had gelukkig het probleem niet, wel het probleem van een niet zo strakke buik meer, waarvoor ik buikspier oefeningen deed...
Nu moet ik nog maar ff wachten gezien mijn zwangerschap ;) Maar ben nu nog niet zo veel aangekomen (nu met 32 weken 8kg) dus hoop dat het ook deze keer weer mee valt....
 
Terug
Bovenaan