de kilo's

Hoi mama's,

Ik ben bij mijn zoontje heel veel aangekomen tijdens de zwangerschap.
Hoeveel weet ik niet precies maar wel dat er na de bv nog 21 kilo teveel aan zat.
Tot voor mijn zwangerschap was ik 10 kilo afgevallen en woog ik nog 64 kilo.

Nu ben dus onzeker over wat 'normaal' aankomen is tijdens je zwangerschap.
Ik lijn dus niet omdat dit tijdens zwangerschap zeer word afgeraden.

Ik ben nu 14 weken zwanger en 1 kilo aangekomen, maar vanwege vele visites afgelopen week wel het een en ander aan gebak e.d. op.

Is nu 1 kilo aankomen normaal?
Ben er beetje onzeker over.
(mn schoonzusje is superslank en nog niets aangekomen en 2 weken verder)

Groetjes Mini
 
Hey mini
Ja hoor, Dan zit je op dit moment mooi volgens het boekje,,hihi
Ik zit nu op 17wk ben eerst 3kilo kwijt en nu weer 1kilo aangekomen.
Ik herken wat je zegt over je nichtje, dat had ik bij de eerste ook, maar uiteindelijk toch 18kilo aangekomen ;-)
Zoalng je je goed voelt en niks extreem aankomt/verliest is het goed hoor, is toch voor iedereen en elke zwangerschap anders!
Liefs
 
Ik zou willen dat ik dat kon zeggen!! Hier gaan de kilo's erg hard, ben nu met 23 weken 9 kilo aangekomen maar ben dan ook erg gek op zoet (baalbaal)

Op www.tipswerkendeouders.nl hebben ze beschreven wat een 'gemiddeld/normaal' verloop is met de kilo's maar pin je nergens op vast... De een komt maar 8 kilo aan en de ander 30 en beide zetten gezonde kinderen op de wereld!

Helaas zal ik er een zijn die wat harder aan me eigen figuur zal moeten werken na de bevalling hahahaha maar goed, het is voor een goed doel he!
 
Bij het Voedingscentrum hebben ze een handig klein en overzichtelijk boekje over voeding tijdens de zwangerschap. Als je je daar een beetje aan houdt kan het niet uit de hand lopen.
Je zou ook aan je verloskundige een verwijsbrief kunnen vragen voor de dietiste. Heb ik ook gedaan. Heeft af en toe best goede tips.
En onthoud dat 10 tot 15 kilo compleet normaal is!
 
Hoi,

Er is een richtlijn voor het aantal kilo's dat je ongeveer aankomt, maar in principe maakt het niets uit of je 10 of 25 kilo aankomt, zoals Betty schrijft. Waarom ze het bij de VK vaak bijhouden is om te kijken of je niet ineens buitenproportioneel snel groeit, wat zou kunnen duiden op bijvoorbeeld zwangerschapssuiker. Dan kan het kindje te hard groeien.

Maar don't worry hoor, ik ben inmiddels 22 kilo aangekomen, heb er nooit een woord over gehoord... Het ligt ook een beetje aan hoe lang je bent, etc. En ik ga ervan uit dat ik het merendeel straks weer kwijt ben (aangezien er zo'n 10 kilo vocht in mijn benen zit ;-)
 
Zolang je niet te veel snoept maakt het niet uit hoeveel je aankomt. Als jij normaal, gezond eet, dan ben je de extra kilo's na de zwangerschap ook snel weer kwijt, wat blijft zitten is gewicht wat er aangegeten is. Het scheelt ook veel als je kan blijven bewegen, wandelen en fietsen. Als je nog maar weinig kan bewegen door bijv. bekkeninstabiliteit zal je ook makkelijker aankomen.
Maar ja, ik heb zelf nu (29 weken) wel veel meer zin in snoep en gebakjes, dus dat is wel eens moeilijk!
 
Hey,

Ik weet ook niet wat normaal is, maar ik ben vandaag 31 weken en ben pas 6 kilo aangekomen;)

Bij de verloskundige word ik niet gewogen (vanaf het begin al niet) dus volgens mij maakt het niet zoveel uit hoeveel je aan komt.

Gr Melissa en kleine man
 
Dankjewel voor jullie reacties,
Hou het thuis ook zelf bij want bij de verloskundige word ik ook niet gewogen.

Tjah... dat snoepen heej, heb de hele dag honger en drink al heel veel en eet veel fruit en rauwkost...
maar af en toe een koekje kan ik niet laten zucht.
 
Terug
Bovenaan