de kilo's

Elders:
•Had je een normaal gewicht voordat je zwanger werd (BMI index tussen de 18,5 en 24,9) dan mag je idealiter ongeveer 11,5 tot 16 kilo aankomen. Ideaal is dus ongeveer 12 kilo.
•Had je ondergewicht voordat je zwanger werd (BMI index lager dan 18,5) dan is het raadzaam ongeveer 12,5 tot 18 kilo aan te komen.
•Had je overgewicht voordat je zwanger werd (BMI index tussen de 25 en de 29,9) dan mag je ongeveer 7 tot 11 kilo aankomen.
•Had je obesitas (ernstig overgewicht) voordat je zwanger werd (BMI index van 30 of meer) dan mag je maar 5 tot 9 kilo aankomen.

Maar dit zijn alleen maar richtlijnen...
 
Owhja: zelf was ik na het eerste trimester ook al anderhalve kilo aangekomen. Moeten gewoon gezond eten en ons niet te vaak vergrijpen aan koek en snoep.... al eet ik de nodige dropjes tegen de duizeligheid
 
bij mijn eerste zwangerschap ben ik +/- 16 kilo aangekomen. Ik was net een beetje afgevallen voor mijn huwelijk. Toen woog ik 70 kilo. Heb me erna niet meer gewogen maar denk dat er iets is bijgekomen met de huwelijksreis. Op het einde was ik 86 kilo.
Ik heb er niet lang over gedaan om het ook weer kwijt te komen. Weeg nu tussen de 71 en de 73 kilo. Alleen ziet het er anders uit....mijn vel hangt !!!

Nu ben ik in verwachtig van nummer 2. Ik ben bang dat mijn buikje niet zo mooi zal zijn deze keer.Moet eerst al dat hangende vel opvullen, hi hi hi. Maar als ik zo doorga met eten dan ga ik geheid meer bijkomen dan 16 kilo.
Bij de eerste had ik negens last van, nu eet ik alles wat los en vast zit...oeps
 
Terug
Bovenaan