de Kilo's

Ik vroeg mij af hoeveel jullie nu zijn aangekomen?

Ik ben nu 20+6 weken zwanger en ben nu 2 kilo aangekomen. Aan de eene kant ben ik blij dat ik nu eindelijk aan kom. Maar de andere kant niet. Vanwege instabilitietsproblemen in mijn rug heb ik veel pijn in rug, zij en buik. Dus zie ik een beetje tegen de extra kilo's op. Hoe gaat mijn lichaam daarop reageren...

Maar ja alles voor ons kleintje!

Ohja, sinds ik zwanger ben heb ik niet zoveel zin meer om te snoepen. Eet patroon is het zelfde, alleen dan met minder zoetigheid en meer fruit en groente.

laatste keer dat ik op de weegschaal stond (bijna week geleden) was ik 5 kilo aangekomen. En gezien ik niet zo heel erg dik ben zie je nu dus ook al een echt zwanger buikje :)

buikomvang begint nu ook beetje toe te nemen. Zit nu met bijna 22 weken zwanger op 90,5 cm. Eerste keer dat ik meette was ik "al" 18 weken zwanger en 88 cm.

Heb veel meer zin in snoepjes, chipjes en vette troep (zoals frikandellen, patat etc.). Probeer het wel een beetje te minimaliseren. Door bijv. alleen in het weekend te gaan snoepen of een frietje te eten zodat de kilo's er niet al te snel aanvliegen.
Gister bij verloskundige aangegeven dat ik veel last krijg/heb van misselijkheid voornamelijk 's avonds en 's nachts. En ze adviseerde me om minder vet, gekruid en minder grote hoeveelheden in 1x te gaan eten..

Hoi,

ik ben al stevig van mezelf (vooral billen en benen, normaal platte buik gelukkig) en ben trots op mezelf dat ik "maar" 5 kilo ben aangekomen in 5 maanden tijd! haha Heb dan ook al een flinke buik, ben klein, dus beeb kan alleen maar naar voren groeien..vraag me soms wel af hoe groot die buik kan gaan worden, haha

Verder heb ik ook minder trek in eten, eet de hele dag door kleine beetjes en krijg de hele zwangerschap al enorm snel t zuur en boer heel wat af....als maagzuur te erg wordt gebruik ik 1 rennie en dan is t zo weer weg...Snoepen doe ik ook niet veel...wel eet ik veel tomaatjes, paprika, komkommer etc...heerlijk knabbelvoer en gezond!

Heb meer moeite met drinken, want echt van alles krijg ik maagzuur, behalve melk, maar ja daar wil ik niet teveel van drinken...

Ik ben nu 22 weken en al 8 kilo aangekomen!
Maar wel gestopt met roken dus in het begin ging het hard.

Ik weet dat 12 kilo aankomen totaal heel netjes is, 500 gram per week is normaal.

Op deze site kun je een curve bijhouden:
http://www.ikbenzwanger.com/gewicht.php

ik ben 22 weken en 5 kg aangekomen. mijn buik is echt al groot, vind ik en net als yosha ben ik klein en kan het alleen maar naar voren.. ben zooo benieuwd hoe groot het gaat worden..

Ik ben ruim 19weken zwanger. Sinds het begin van mijn zwangerschap ben ik ruim 4kg afgevallen door vele misselijkheid en gebrek aan eetlust. De laatste 6wk is dat echt verbetert en komt er nu heel langzaam weer iets bij (0,5kg). Begin ook al aardig buik te krijgen, heb nog niet opgemeten ga ik eens doen ;).
Mijn eetpatroon is nu weer vergelijkbaar als voor de zwangerschap al begin in de laatste 2weken wel meer trek te krijgen en pak dan een bhm extra. Wel ben ik verslaafd aan patat geraakt, geen idee waarom en hoe maar soms wel erg lastig haha.

Hier nu bijna 23 week zwanger en 6kilo aangekomen...netjes al zeg ik het zelf;)
bij me 1e dochter was ik 28 kilo!!! aangekomen....pffff verschrikkelijk hahaha
hopelijk nu niet...

Afgelopen week toch maar eens op de weegschaal gaan staan en ik heb er vier kilo bij! Voor mijn doen is dat veel: ik val altijd af en ben de eerste maanden eerst 8 kilo afgevallen. Vanaf het begin probeer ik zoveel mogelijk te eten, in kleine beetjes en minimaal 10 keer op een dag en volle producten. Na mijn vorige zwangerschap was ik afgevallen en daardoor onwijs moe, ik weet zelfs niets meer van de eerste dagen omdat ik alleen maar heb geslapen. Dat wil ik echt niet nog een keer. Laat maar komen die kilo's! 500 gram per week aankomen schijnt gezond te zijn en ik ga mijn best doen die te halen!

Terug
Bovenaan