de kleintjes tv laten kijken?!

A

Anoniem

Guest
Laten jullie jullie kleintjes tv kijken? En zo ja, hoevaak??
Wij hebben 1 dvdtje die ze echt helemaal geweldig vind! Als ze hetliedje al hoort, schreeuwd ze van plezier!
Maaaar omdat ze het dus zo leuk vind, ben je al snel geneigd om haar vaker voor de tv te zetten (terwijl ik dat eigenlijk niet zo vaak wil doen!)
Dusss, hoevaak kijken jullie kleintjes tv??

Chloë vindt er geen bal aan de tv! Alleen bij  de sprookjesboom kijkt ze misschien 5 seconden en dan is haar aandacht al weer over.
Kyara vond het altijd prachtig en ik gebruikte het dan regelmatig om even mijn handen vrij te hebben, maar bij Chloë gaat die vlieger dus niet op.
Zolang ze maar niet hele dagen voor dat ding zitten, zie ik er geen problemen in.
Sil

Ik heb een video van TikTak. Heel oud! Hahahahah...echt als je die kleertjes van die kindjes ziet, vreselijk.
Maar goed, Efraim vind het geweldig en ik zet hem dan ook regelmatig aan als mijn man bijv. later uit zijn werk is en we moeten wachten met eten.
Ik heb ook nijntje maar daar vind meneer niks aan.

hier 1 die dól op de visie is  maar goed.... ik gebruik het dus ook als zoethoudertje

Ze is gék op Bumba, de Wawa's, tik-tak, teletubbies, tweenies en sesamstraat.
Maar niet te vaak, want dan wordt het een gewoonte en kan ik het niet als zoethoudertje gebruiken

Zoooooo, nu gaat deze mama verder met de koelkast uitsoppen....

Floris vindt de Teletubbies erg leuk. Zijn zus vindt het ook nog steeds helemaal geweldig dus dat wordt wel regelmatig gekeken (ik neem af een toe een uitzending op).

Ik moet zeggen dat zijn aandacht na 10 minuutjes wel weg is dus het staat nog wel op (voor Sophie) maar hij kijkt er niet meer naar.

Femke

Mijn dochtertje kijkt zo'n 2 x per dag tien minuutjes. 's Ochtends na de pap terwijl ik me aankleed en 's avonds bij het koken. Ze vindt tweenies, brum en bumba het leukst. Pas dvd van tiktak gekocht, ik herken alle filmpjes, wat een ouderwetse zooi, haha! Maar mijn dochter vindt het geweldig, gaat helemaal lachen en gillen als er banaan-etende kinderen in beeld komen!

Ze kijkt trouwens dan niet heel de tijd hoor. Ik laat haar vanuit de box kijken, omdat ze anders met haar neus tegen de TV gaat staan. Ze speelt dan ook tussendoor.

Hier 's morgens sesamstraat tijdens de papfles, dan kijken we nog even naar wat er daarna komt (Nijntje, Paddington, Brum etc) en dan gaat 'ie uit. Gaat hier 's morgens aan, omdat ze dan de pap wil hebben, anders wordt het een drama en hoeft ze haast niks. Mevrouw ligt lekker lui tv te kijken en de tanken, ha,ha!! Verder kijkt ze nog geen tv.

Hoi,

Heather is de hele dag druk bezig, dus ik probeer haar af en toe voor de tv te zetten met een kinderdvd-tje zodat ze wat rust krijgt.

Ik hoorde trouwens laatst een bizar verhaal van een mede-moeder hier in de buurt, en het erge is, ze vertelde het vol trots . Haar dochtertje van 9 maanden wilde niet meer in de box omdat ze vanuit daar de tv niet meer kon zien. Dus heeft ze de box zo neergezet dat ze lekker de hele dag tv kan kijken... Dat lijkt me nou ook niet gezond, dus ik zou me vooral geen zorgen maken over af en toe eens een dvdtje!

KT

Terug
Bovenaan