De kop is er af(update)

A

Anoniem

Guest
Vanochtend 8 uur was het dan zo ver...de 1e lesdag!
Normaal gesproken slaap ik de nacht ervoor super slecht, soort van spanning, maar ik heb super geslapen! Toen de wekker ging vond ik het natuurlijk wel vroeg...wat wil je heb 3 jaar geen wekker nodig gehad, met een uitzondering daar gelaten.
Op de fiets naar school, ook nieuw hahahahah
Ff naar mn eigen afdeling om te kijken of er nog iets was wat ik moest weten en toen hup naar de begane grond waar ik 3 uur(van 8-11 uur) dezelfde groep zou hebben. Twee uur maatschappijleer en dan nog een uur nederlands.
Grote groep, een hoop gekwebbel, maar het ging best aardig.
Pauze van een half uur, is zo voorbij trouwens..en toen de volgende 2 uur. Het makkelijke is dat ik of aan kb les geef of aan bb, maar alle groepen waar ik les aan geef zijn derde jaars.
Dus het kost me niet erg veel voorbereiding.
Weer een pauze van een half uur, ook zo voorbij en toen nog 1 uurtje, een groep met alleen maar jongens, heel wat anders dan mn mentorgroep waar alleen maar meiden in zitten, ff omschakelen dus. Maar ook dit is goed gekomen.
En toen was de 1e dag al weer voorbij!
Morgen 3 uur mn mentorgroep, nederlands en maatschappijleer en een uur mentorles...nog ff bedenken wat ik in dat uur ga doen...komt vast wel goed. En anders de nieuwste modetrends ofzo

liefs jen mv mike

Hey,

Dat klinkt goed! Weet alleen niet wat je met kb en bb bedoelt !
Lijkt me wel gek, een klas met alleen jongens en een klas met alleen meiden. Is apart, heb het zelf nooit meegemaakt (om erin te zitten dan).

Veel succes weer morgen, maar als het zo gaat als vandaag, dan komt dat helemaal goed. Enne, meiden en modetrends, dat zit wel snor lijkt me zo!

Groetjes,
mv Tijs

fijn dat het zo goed is gegaan, geeft vast een heerlijk gevoel.

Liefs sandra

Oja kb en bb...das tegenwoordig het vmbo...bestaat uit verschillende niveaus. Je hebt basisberoepsgerichte leerweg (bb) en  kaderberoepsgerichte leerweg(kb)
Hier wordt veel praktijk gegeven en maar weinig theorie. Goed voor leerlingen die graag met de handen werken, denk dan aan electrotechniek, bouw, landbouw, zorg en welzijn.

Dan heb je nog de theoretische leerweg,  zegt het eigenlijk al, veel theorie,zij kunnen na het behalen van het diploma doorstromen naar de havo, dat kun je met bb en kb dus niet.

Zo een beetje duidelijk?

liefs jen

en het komt door de richting die ze kiezen dat het bijv een meidenklas is, zij kiezen meestal zorg en welzijn...kapster, verzorging, werken in een winkel.
De jongens kiezen meestal de richting van bouw, electrotechniek

Bij landbouw is het wel weer meer gemengd.

Wat een goede eerste dag! Je klinkt heel positief, dat is erg leuk om te lezen.
Groetjes mv Thom

Hey Jennifer,

Dit was toch wel een beetje De Eerste Dag he, met leerlingen bedoel ik. Nou, een goed teken dat het zo voorbij is gevlogen!
Ennuh...hoe is het met Mike??

Groetjes,
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan