De kriebels/zorgen

Ik denk ook vaak na over dingen..
Strax hebben we ineens 2 kinderen en zal wel lekker druk worden..
mijn dochter wordt strax in juli 4 jaar en gaat dan naar de basisschool.
zit ook steeds in dubio wil ik wel blijven werken of er toch eerst voor mijn kinderen er zijn...
Mijn man is ook al veel van huis en wil niet dat een ander mijn kindjes opvoedt.. enz enzzz..
wat zijn keuzes maken toch moeilijk...

* maar Till71 opvoeden gaat vanzelf je doet altijd wat het beste is voor je kindje..
ik heb ook er dan veel alleen voor gestaan maar ook gered..
dus dat komt bij jullie ook helemaal goed..
en voor je het weet zijn ze weer groot..
en dat gaat echt snel..

xx

Hoi Til,

Heel herkenbaar allemaal. Vooral omdat dit kindje bij ons niet gepland is en mijn vriend en ik pas 1.5 jaar bij elkaar zijn en we schelen 12 jaar...
Nooit over kinderen gehad, hoewel hij ze graag wilde, ik nog niet.

Niemand in mijn vriendenkring heeft een baby, de laatste x dat ik er 1 vasthield was 10 jaar geleden...

Mijn opvoedmethode wordt dus ook zo: WE ZIEN HET ALLEMAAL WEL!

Ik lees veel, hoor veel aan van collega's en familie en trek samen met m'n vriend ons eigen plan.
Ben een planner, maar dit kan je toch niet plannen.
Vind het allemaal razend spannend en soms slaat de paniek toe inderdaad, maar het komt allemaal goed!

En idd wat Vinka zegt; dat werken/opvoeden lijkt me ook erg moeilijk..maar alsnog: we zien het allemaal wel.

Mooi gezegd allemaal!!! Kortom lekker gaan en blijven genieten meiden. Het komt echt allemaal goed. Ik heb ook al een zoon van 5 en ook toen hij nog geboren moest worden heb ik ook geworsteld met al die onzeker makende gedachten. Kortom het is een geweldige onbezorgde gezonde knul geworden met de nodige kwajongensstreken(zoals het hoort) en ook nu worstel ik toch ook weer met die onzeker makende gedachten, maar ik hou me vast een het voorbeeld wat ik al heb rondlopen, dat het he-le-maal goed gaat komen. Ach de HORMONEN ook in ons lijf!!!! :p

Thanx meiden, ach het gevoel is weer weggetrokken. Ik heb geleerd door schade en schande het echt niet helpt je druk te maken over dingen die nog moeten komen en als je dat opeens wel gaat doen,is het even schrikken. Opeens was het besef daar, ik ben over de helft en straks...... en shit ik ben er niet klaar voor. Wat dat dan ook mag zijn. Gelukkig ben ik wel 200% zeker van onze relatie en mijn vriend, qua opvoeding zitten we aardig op 1 lijn en nou ja we springen wel in het diepe en zien het wel.

Terug
Bovenaan