DE naam

Eindelijk misschien een naam! De naam! Ik word er zo blij van. Ik twijfel nog. Mijn man lijkt niet zo helemaal overtuigd, hij vindt het wel leuk klinken enzo, maar dit is de derde, eigenlijk vierde, potentiële naam in 10 weken tijd. En ik ben tot dusver altijd diegene geweest, die de namen in de prullenbak heeft gegooid na een paar weken. Ik snap wel dat hij een beetje voorzichtig is en niet wil wennen aan een naam, die het dan toch niet wordt. Maar dit keer zijn er minder twijfels dan de vorige keer en voldoet ie aan alle 'regels' die we ons hadden opgelegd, zoals geen top 30 naam (hebben een tijd aan Sarah gedacht), geen naam die begint met dezelfde letter als een van onze namen (kan zo onhandig zijn met de post; de post van mijn man werd vroeger met enige regelmaat geopend door zijn moeder, omdat hun naam begint met dezelfde letter) of te veel geljkenis met een van onze namen. Zo vonden we de naam Amélie allebei leuk, maar dat leek echt te veel op de naam van onze andere dochter.

Morgenochtend laten we een pretecho maken. Als ons meisje dan maar niet ineens een jongetje blijkt!

Ik ben benieuwd of dit dan eindelijk DE naam wordt!

Wij hebben sinds een paar weken een naam en hebben afgesproken om deze wekelijks even te evalueren. Als we die nog steeds mooi vinden, dan is er niks aan de hand en anders moeten we dus iets nieuws verzinnen. Tot nog toe staan we er samen nog steeds achter gelukkig :) Succes met het bedenken van een naam!

ik heb wel al 2 namen in mijn hoofd, maar mijn man vond het steeds nog vroeg om te beslissen. morgen ga ik weer op controle en als het dan echt een meisje en jongen blijkt te zijn, wordt het wel tijd om het er over te gaan hebben. ben nu al bijna 30 weken. vind het wel lastig hoor, want de namen moeten en leuk bij elkaar klinken en bij de naam van onze dochter.

Terug
Bovenaan