DE nachten...help

Hallo allen,

Ons zoontje is nu 2 weken en 4 dagen oud. Omdat hij 2,5 week te vroeg geboren was en ook nog eens erg klein (4,5 pond) moesten we ervoor zorgen dat hij snel op zijn geboortegewicht terug zou komen. Dit door 8 voedingen (borstvoeding) per dag en afkolven en bijvoeden (frisolac). We moesten hem hiervoor continue wekken. Hij was nog zo klein dat hij de energie er niet voor had om zelf aan te geven dat hij wilde drinken. Nou goed, al met al is het allemaal goedgekomen. Hij drinkt goed, mijn melk is goed op gang gekomen en hij zit nu ruim boven zijn geboortegewicht. Hij liet op een gegeven moment ook weten wanneer hij trek had (vaak binnen de 2 uur, pff). Nu zei de wijkverpleegkundige dat we nu beter over konden gaan van 8 voedingen naar 7 voedingen. Dus zo lang mogelijk laten slapen, mocht ie binnen die 3 uur wakker worden en willen drinken, dan eerst vertroetelen, luier verschonen en dan zijn die 3 uur zo voorbij. Op zich gaat het heel goed: Overdag!
's nachts doen we geen oog dicht. De wijkverpleegkundige had wel gezegd dat baby's 's avonds vervelender konden worden en dat je gewoon wel extra kon voeden.
Het probleem is dat hij zelfs na de voeding nog huilt. Waarschijnlijk ook iets van krampjes. Een beetje vertroetelen en met hem rondlopen helpt wel (even!) Zodra hij weer in zijn bedje ligt gaat het alarm weer af. Het lijkt er dan op alsof hij weer honger heeft. Drinkt 5 seconden en valt dan weer in slaap. Wanneer we hem weer in bed leggen gaat het weer van voor af aan beginnen. We hebben vannacht dus weer geen oog dicht gedaan. Ik kan hem toch niet laten huilen? Alleen knuffelen helpt ook niet. Ik heb zelf half in de wieg gehangen om een vinger in zijn mond te houden, maar dat hield ik niet zo heel lang vol. Viel bijna om van de slaap. Van ellende hebben we ook een fopspeen geprobeerd. Wilden we liever niet, maar we waren vannacht ten einde raad. Die fopspeen hielp ook niet.
Hem op mijn buik leggen wil ook nog wel helpen, maar dat kan toch niet zo elke nacht zijn? Ik vind het wel gezellig dat hij dan bij me is, maar wil op een gegeven moment dat hij in zijn eigen wiegje slaapt. Maarja, dan begint ie weer te huilen. Honger? aandacht? Krampjes zijn het volgens mij niet. Ik weet het allemaal niet meer. Er zijn vast wel mensen die dit herkennen. Ik zou ontzettend blij zijn met wat advies. Ik hoor het graag... Alvast bedankt!
 
Ik kan over borstvoeding niet mee praten want dat is me helaas niet gelukt maar onze kleine wilde 's nachts gewoon niet in zn bedje slapen.. als hij bij mij lag dan sliep hij wel maar in zn bd ho maar.. het schijnt dat je ze in het begin nog neit kan verpesten dus ik hield het er maar op dat ie eenzaam was.. en achteraf zal dat ook wel want hij ging stukje bij beetje steeds langer in zn eigen bedje slapen.. en slaapt nu de nacht door..het valt niet mee voor zo'n kleintje ineens helemaal alleen.. succes, ik hoop voor je dat het snel beter gaat..
 
hoi cindy,
bekend probleem voor mij, ik ben er wel een beetje van overtuigd dat het ook wel met een gevoel va veiligheid en geborgenheid te maken heeft, hij had tenslotte nog 2en halve week in je buik moeten zitten denk ik dan maar(mijn zoontje was 6 weken te vroeg)
lekker bij je nemen zou ik zeggen hij weekt vanzelf wel bij je los, tenminste het gaat bij mij langzaamaan steeds beter..
succes!
 
Àls je hem bij je in bed neemt, zou ik hem wel op het aankleedkussen tussen jullie inleggen voor de veiligheid en onder zijn eigen dekentjes zodat hij niet onder die van jullie terecht kan komen! Dit ivm wiegendood... Persoonlijk hebben wij ervoor gekozen hoe mielijk ook Romi toch in dr wiegje te laten slapen en dan maar elke keer troosten ik merkte dat als ze naast me lag ik constant lag te waken!
Ze heeft wel al die tijd bij ons op de kamer gelegen en heeft vanacht pas voor het eerst op haar eigen kamer geslapen, (5 en halve maand)

succes Corine
 
Veel kindere hebben hier last van. Al die maanden worden ze lekker heen en weer gewiebeld en slapen meestal als jij loopt horen vertrouwde geluiden. En ja dan is zo een bedje we koud en stil.

Lekker bij je nemen zou ik zeggen en misschien net als Corine zegt op de kamer bij jullie. Dan kan je als hij huilt hem meteen troosten en desnoods aanleggen.

Misschien heeft hij alleen zuigbehoefte en moet hij wat wennen aan het speentje?

Groetjes joyce mama van Mara.
 
Omdat je kleine te vroeg geboren is, kan hij nog veel behoefte hebben aan geborgenheid. Misschien is inbakeren een oplossing. Vraag even na bij het cb!!!! ik heb hele goede verhalen gehoord.
 
ik zou hem een speentje geven, het duurt wel even een dag of 2 a 3 voor hij weet dat het een speentje is. mijn zoontje vind de speen heerlijk en slaapt er heerlijk mee in. en je moet er proberen er heel ontspannen mee om te gaan. laat het huis voor wat het is en slaap samen overdag dan ben je veel fitter en het gaat naar mate hij ouder wordt steeds beter. ik geef nu 4 1/2 maand bv en vindt het heerlijk om te doen en ik voed nog steeds 's nachts. veel succes ermee
 
Ik denk dat geborgenheid dat dat een van d ebelangrijkste dingen is wat ie nodig heeft. Mijn zoontje heeft sowieso de eerste paar weken veel gehuild en wilde alleen maar bij me zijn. Vooral savonds was er geen land met hem te bezeilen en zat ik op een gegeven moment de hele avond met hem aan de borst. Als hij sliep en ik wilde hem wegleggen had ik grote pech. Wakker! Ik heb eerst tegen mijn gevoel in hem toch weg gelegd, maar had daar ook vresleijk mezelf mee, niet alleen Mika. daarna lekker mijn gevoel gevolgd en mika bij me gehouden, ook al lag ie de hele avond te sabbelen bij me. Snachts voedde ik hem in bed, en viel dan ook vaak met hem in mijn armen in slaap.Soms probeerde ik hem weg te leggen en sliep hij verder en hadden we geluk en soms lukte dat echt niet en dan hield ik hem lekker bij me.Ik had geen zinin strijd snachts, juist vanwege onze nachtrust. Dit is vanzelf langzaamaan over gegaan. Met een week of 10 ging het zo goed dat ie in zijn eigen kamertje is gaan slapen.
Slaapt je zoontje overdag heel erg veel? Want dan zou het ook nog zou kunnen zijn dat zijn dag/nachtritme overhoop ligt? En als je zo moe bent: probeer overdag wat slaap te pakken als hij slaapt. Dan is je huis maar een bende, als jij je goed voelt dan reageert je baby ook veel meer ontspannen. Ze voelen feilloos aan in wat voor stemming jij bent!
Veel succes met je kleintje!
Groetjes, Ingrid mama van Mika (bijna 10 maanden)
 
Terug
Bovenaan