De niet zo prettige pretecho

Hey meiden,

Wat vandaag begon als een fijne dag waarop we ons kindje nog een keer zouden gaan bewonderen, is inmiddels uitgedraaid op een dag met kleine donderwolkjes.

We hadden een pretecho bij ons echocentrum en waren ontzettend benieuwd. Ik was benieuwd naar de ligging van het kindje en of er niet stiekem tóch een stel balletjes aan ons 'meisje' was gegroeid. Daarnaast zou het super zijn om het gezichtje te zien. Inmiddels weet ik dat het echt een kleine dame is, dat ze in een stuit ligt en dat ze waarschijnlijk best een beetje op haar papa lijkt (maar kan fronzen en bewegen als haar mama :)).

Helaas kregen we ook een stapeltje zorgen mee. De bovenbeentjes van ons meisje zijn toch wat aan de korte kant. Het lijfje zit aan de onderkant van de marge en de beentjes liggen qua grootte onder de marge. Zoals jullie bij MariekeSD al hebben kunnen lezen kan dit vanalles betekenen. Van chromosomale afwijkingen tot afwijjkingen in de groei van het skelet. Dus ook wij gaan aanstaande woensdag om 9.00 uur naar het WKZ voor nog een echo.

Hoewel het totaal geen zin heeft om ons zorgen te maken, doe ik dat natuurlijk wel. Mijn hubby is zojuist gaan werken en ook ik zou nu eigenlijk op de trein moeten stappen om richting kantoor te gaan, maar ik kan me er nog niet echt toe zetten. Alles staat even op de kop en behalve de gezondheid van ons kindje kan alles me even gestolen worden... Weet het even niet... Voel me heel verdrietig en heel bezorgd.

Liefs,
Melian
 
Hoi,

Phoe, wat een nare 'pretecho'. Kan me voorstellen dat je erg bent geschrokken. Hopelijk valt de volgende echo mee en is jullie babygirl gewoon aan de kleine kant. Ook niks mis mee, want er zijn nu eenmaal kids boven en onder de marge.

Ik moet morgen weer voor een uitgebreide groeiecho. Onze babyboy is waarschijnlijk aan de grote kant, dus ik zal wellicht een dieet moeten gaan volgen voor de komende 12 weken en regelmatig suiker prikken. Ben dus ook erg benieuwd morgen!

Succes!

Groetjes,
Anita
 
He bah wat vervelend...wat een mooie dag had moeten zijn is geeindigt in een dag vol zorgen..:S
Ik hoop dat de echo as woensdag meevalt en dat het "gewoon"een klein meisje is!!
Heel veel succes!

Groetjes Liesbeth
 
@Anita: Zou het niet mooi zijn als we allebei een beetje van beide hadden (qua grootte dan :)). Veel succes morgen. Ik hoop op een goede uitslag voor je.

@Liesbeth: Dankjewel. Het is inderdaad niet wat we ervan gehoopt hadden. Gelukkig hoeft het niets te betekenen, dus daar houden we ons maar aan vast. Gewoon 'gewoon' een klein meisje lijkt me fantastisch!
 
Lieve Melian,

Oh, ik weet nu precies hoe je je voelt. Wat naar meis! Zoals je al schrijft... de gezondheid van je meisje gaat boven alles! De rest kan je dan letterlijk gestolen worden.
Probeer er maar vanuit te gaan dat alles toch goed is. Dat zal van alle kanten ook wel gezegd worden en die kans is vast ook het grootst. Maar, die onzekerheid is zó naar. Je wilt gewoon zeker weten dat je dochtertje niets mankeert.
Is jullie ook geadviseerd om een vruchtwaterpunctie te doen?

Ik kan je wel vast vertellen dat het WKZ echt geweldig is. Ze nemen alle tijd voor je en je wordt er enorm goed begeleid. Ik zou er natuurlijk liever niet terecht zijn gekomen, maar ze zijn echt fantastisch! Je wordt aan alle kanten gesteund. Ik hoop dat jij dat ook zo ervaart.

Ik bijf er ook nog even onder controle, in die zin dat ze de groei vanaf het kindje goed in de gaten blijven houden. Daarnaast blijf ik bij mijn eigen praktijk (Alnatal) onder controle. Sinds vandaag overgedragen aan de gynaecoloog, want ik heb zwangerschapssuiker. Zal ik zo eens een topic over openen...

Maar meis, ik wens jou echt ontzettend veel succes en sterkte. Ik zal je de komende tijd goed blijven volgen en waar mogelijk steunen, want ik weet precies wat je doormaakt!

Blijf vooral positief!

Veel liefs, Marieke
 
Dankjewel voor je ontzettend lieve berichtje Marieke. Het is echt even een hart onder de riem.

Gisteren zijn we in eerste instantie ontzettend geschrokken, maar in de loop van de dag werd ik wel steeds rustiger. Het is zoals het is. Ik heb vertrouwen in ons meisje (je had die kleine trappelaar moeten zien op de echo :)). Mocht er wel wat aan de hand zijn, dan bedenken we een strijdplan en gaan we ook positief de toekomst tegemoet. En wat ik inderdaad ook niet moet vergeten: er is nog altijd een grote kans dat er helemaal niets aan de hand is.

De echoscopiste en verloskundige hebben het niet gehad over eventueel verder onderzoek. We wachten dan ook af wat ze morgen in het WKZ zullen zeggen. Ik ben blij om van je te horen dat jullie positieve ervaringen hebben met het ziekenhuis.

Ook jij veel sterkte met alle obstakels die je op je pad tegenkomt (inmiddels heb ik je topic gelezen). Ik blijf je volgen.

Veel liefs,
Melian
 
Hey Melian,

Wat kan iets moois dan zo in elkaar vallen. Meid, probeer positief te blijven hoe moeilijk het soms ook is. Ook hier zal ik duimen dat je meisje gewoon klein is...je weet wat ze zeggen klein maar fijn.

Liefs Mirnada
 
Nog even een berichtje om je heel veel succes en sterkte te wensen vandaag. Ik denk aan je en ga voor je duimen!
Ben ontzettend benieuwd wat ze zeggen hoop natuurlijk op heel goed nieuws!
Misschien krijg je wel net als wij dokter Manten. Zij is echt een schat! Nou ja, je bent sowieso in goede handen!

Veel liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan