De "oe"klank

Hoi hoi,

Even een ander vraagje.... Nu de kleine dreumessen (beginnen te) kletsen, zijn er ook kinderen bij die woorden verkeerd zeggen of waar je lol om hebt?

Myrthe heeft moeite met de "OE"klank. Dus POES wordt PIES en TOETJE wordt TIETJE. Echt iedere keer weer grappig.
Ook als je "ene tweëe" zegt roept zij "HOPEE" (hopsakee) Verder kletst zij de oren van mijn hoofd, maar nog niet veel duidelijke woordjes. Maar dit vond ik wel grappig.

Liefs Irene

daniel zegt hier wel de oe klank, maar praat verder niet zo heel veel woordjes nog.
Sinds 2 weken kan hij koe en boe zeggen en begrijpt hij ook dat dit bij elkaar hoort.
De woordjes die hij kan zeggen zijn papa en mama, poes koe en boe, kwak kwak, was (wasgoed, hihi) paard en hihi, dat hihi bij het paardje hoort snap hij denk ik nog niet helemaal.
als je vraagt wat zegt het paard; zegt hij met een mooi tuutmondje; boe... hihi
gewoon hi zeggen doet hij wel, hij kletst hier aan een stuk alleen zijn het nog geen woordjes.

liefs marina

Hahaha...... pies en tietje.....

Jasmijn haar mond staat ook geen enkel moment van de dag stil. Het gaat echt achter elkaar door. Hierdoor zijn er op straat en in de winkel altijd een hoop mensen die eens komen kijken waar dat geteut toch vandaan komt.
Het is alleen nog totaal niet verstaanbaar.
Het enige wat ze met regelmaat zegt is papa (geen mama :eek:( ......) bah (eigenlijk alles is volgens haar vies) en Mijn (als in Jasmijn) Ken je die meeuwen van Finding nemo die steeds mijn, mijn, mijn, mijn roepen.....? Nou Jasmijn is net zo'n meeuw. Ze wil alles hebben en roept doen dus mijn, mijn, mijn en steekt haar handje uit...... Grappig opzich, maar als ze het dan niet krijgt word ze boos.

Liefs Trudi

heyhey

nathalia zegt ook koe en boe.
en poeh (winnie)
maar ook alleen de ooeeeeehhhhh
en dan wijst ze naar iets wat ze mooi vind whahahaha

verder zegt ze nog bijna niks.
mama, papa de hele dag door, bah, da, kaak kaak kaak (kwak kwak) oppakeeee (hupsakee) volgens mij was dat t wel weer whahaha
bij papa doet ze haar vingertjes over elkaar wrijven zo van:
papa centjes verdienen whahaha
soms gooit ze er wel eens een woordje uit wat ze daarna niet emer zegt, gewoon 1malig dus.
zoals opa, oma,bloem, enti (ome anthony) en zo nog veel meer dingen.

nou ja, t komt allemaal vanzelf wel :D
maar nathalia kletst dus nog niet echt de oren van me kop af.
alleen de hele dag door papa en mama.
hihihi

liefs, do

Grappig is dat om te horen wat die kleintjes allemaal zeggen.
Hier kletst Bente de oren van ons hoofd. Een heleboel is nog onverstaanbaar, maar als ik er echt voor ga zitten, dan kan ik er nog wel wat van maken.
Het mooiste vind ik eigenlijk wel als Bente naar de vriezer schuift op haar billen, dan wijst en zegt: hmmm ijsje lekkurrrrr, hahahaha

Groetjes Danielle

Grappig is dat om te horen wat die kleintjes allemaal zeggen.
Hier kletst Bente de oren van ons hoofd. Een heleboel is nog onverstaanbaar, maar als ik er echt voor ga zitten, dan kan ik er nog wel wat van maken.
Het mooiste vind ik eigenlijk wel als Bente naar de vriezer schuift op haar billen, dan wijst en zegt: hmmm ijsje lekkurrrrr, hahahaha

Groetjes Danielle

hoi hoi
hier een echte kletskous sinds kort, het lijkt net of ze denkt nu ben ik 1,5 dus moet ik gaan praten
en komt bijna dagelijks wel een nieuw woordje bij dat ze echt actief gebruikt
al best veel is ook goed te begrijpen, maar ze spreekt niet alles helemaal goed uit
toel(stoel), titten (zitten), toete (toetje), djinke(drinken) aabei (aardbei) ietse of tiete (fietsen), poe (poes) tutte (tut,speen) en verder soms papa (in het begin zei ze alleen maar papa) de hele dag mama, in, uit, op (eten) helpen(als iets niet lukt) mauw(kruipend over de grond als een poes hihi) meer(als ze meer wil) opa(als hij er niet is) tja best veel wel, maar pas sinds 2 weken hoor

en af en toe probeert ze iets na te zeggen.
heerlijk om te horen

Terug
Bovenaan