Hoihoi,
Grappig dat Myrthe moeite heeft met de oe-klank. Norah gebruikte de oe-klank juist op de verkeerde momenten. Ze zei steeds oema en oepa in plaats van oma en opa, haha. Na een paar weken deed ze het wel goed.
Nu (1,5 jaar) zegt ze hele zinnen van soms wel 4 woorden achter elkaar. Wat dacht je van 'soot zitte boek heze' (schoot zitten boek lezen), 'opa kip kijke kom' (spreekt voor zich) en 'noha tap op bove' (norah trap op boven). De woorden zijn niet helemaal goed, maar ook voor buitenstaanders best goed verstaanbaar. Op het kinderdagverblijf zegt ze ook de namen van alle kindjes, ook van sommige kinderen van andere groepen, die ze alleen ziet bij het buiten spelen. En ze zegt ook al langere woorden, zoals ´eijekoek´, ´appesap´ en ´hoodkapse´ (roodkapje).
Sorry als het allemaal een beetje opschepperig overkomt, maar ik vind het altijd heerlijk om te vertellen hoe goed ze al praat, ik krijg namelijk best veel vervelende reacties omdat ze nog niet loopt (alleen aan 2 handen). Ik heb er eerst best wel mee gezeten dat haar grove motoriek zo achterblijft, maar ik heb besloten om vooral trots te zijn op de dingen die ze wel goed kan. Zoals praten dus!!!
Groetjes,
Jamie