de overheid en kinderopvang

ik ontving deze mail met het verzoek een (echt) korte enquete in te vullen over kinderopvang.

http://campagne.groenlinks.nl/kinderopvang/enquete.

Hoe meer mensen hun mening laten weten, hoe beter natuurlijk.

liefs

Heb hem gelijk ingevuld.
Zijn ze helemaal besodemieterd!
Kreeg vandaag ook nog eens een brief van de creche, uurtarief wordt verhoogd naar 6.33! Maar kabinet gaat maar tot 6,10 vergoeden ondanks alle verhogingen waar creches mee rekenen!
En dan ook nog eens veel minder vergoeding met nieuwe stelsel dus van de belasting over het geheel!
Zeg!   Ik wil graag werken. Maar ik MOET ook werken om centjes voor mij en mijn kleine meisje te verdienen!
Vind het niet leuk dat iedereen geraakt wordt maar zeker niet alleenstaande ouders, die hebben geen keus, me dunkt!
Tssss.

Volgens mij MAG de creche niet verhogen. Daar zitten wel consequenties aanvast voor de opvang. Ik zit in een bestuur van kdv en zoals ik ben geïformeerd is het uurtarief bevroren.
Nou ja, er zijn waarschijnlijk uitzonderingen die ik nog niet weet

ehm... ja het MAG wel degelijk... anders maakte ik me niet zo druk he ;) haha
vandaar ook de grote ophef met Femke voorop...  
ivm het beleid om niet meer dan 6,10 te vergoeden.. terwijl creches gedwongen zijn te verhogen ivm loonstijgingen, inflatie etc. etc.
Op Evi's creche is het erdoor in ieder geval, 6, 33 en  oudercommissie heeft er mee ingestemd...

Onze crèche heeft de tarieven ook verhoogd, naar € 6,29 en dat proberen ze oa te verkopen onder het mom van de stijgende kosten voor personeel omdat ze de openingstijden gaan verruimen. De ouder commissie heeft hier een negatief advies over gegeven maar zoals ik het heb begrepen is dit niet bindend... dus wat heb je daar nou aan. Zit er sterk aan te denken me er mee te gaan bemoeien.

Wij hebben er vooral moeite mee omdat we natuurlijk niet gebruik maken van alle beschikbare uren. Dat zou te gek zijn, dat het toegestaan is je kind van vroeg   in de morgen tot vroeg in de avond weg te brengen.

Afin, hier gaat het er dus niet anders aan toe, helaas.

Ik vraag me wel eens af hoe de overheid stimuleert dat moeders blijven werken... ik merk er iig helemaal niets van.

Hey Steph
Nou, ze willen (Rouvoet van CDA voorop! om precies te zijn) het juist niet stimuleren, werkende moeders, in tegenstelling tot aantal jaren terug!
Heer Rouvoet wil moeders weer thuis, fulltime bij de kinders  en niet meer op de werkvloer,  vandaar dit zeer intelligente besluit om hierop te gaan korten.
Alsof sommige mensen uberhaupt keus hebben om te stoppen met werken omdat opvang zo duur wordt. Malloot.
Ben even helemaal PRO FEMKE H.!! haha! Die snapt het tenminste.
Begin beetje op mijn wijlen  opa te lijken, besef ik me nu, mopperen op de regering!
En terecht! Nieuw stelsel gaat voor  mij als alleenstaande ouder minimaal 200 euro t.o.v. 2008 aan extra kosten meebrengen per maand. Had het al niet in stapels liggen!
Dus, ben een spandoekje aan het spuiten, ga ik in mijn eentje hobbelen met een megafoon over dat plein in Den Haag! (kom ik daarna wel even opwarmen bij jou Steph haha, koffietje met wolkje melk graag!)

...is goed schat, je bent welkom!

Er moet heel wat gebeuren voor dat ik Groenlinks ga stemmen, whaha.
Dus ik verhoog mijn uurtarief voor 2009 maar met minimaal 5,7% en als jij dat nou ook meeneemt in je salaris overleg dan lossen we ook meteen maar eventjes de economische crisis op...

Of ik stop er helemaal mee en dan breng je Evi maar naar mij (klein endje om 's morgens en 's avonds maar dan heb je wel wat ) door de week.

Hey Steph, je bent een kanjer! Dank voor je open deur haha
Overigens is die pannenkoek van christenunie ipv CDA, excuseer mijn domme fout.
Heb hem zojuist een mail gestuurd trouwens haha. Wie weet belt Rouvoet me wel eventjes ;)
Maar okay, als jij stopt! Zou superdeal zijn! Kom ik Evi droppen en neem ik jouw baantje toch over ;)
xxx

Terug
Bovenaan