De punctie was een hel, gelukkig wel goed nieuws. (isala kliniek Zwolle)

Hoi meiden,

Afgelopen maandag was dan eindelijk de lang verwachte punctie. Ik ging vrij nuchter naar het ziekenhuis, man mee, want die moest ook iets inleveren.

9:00:
2 pilletjes thuis in nemen om wat soezerig te worden
10:00:
-uitkleden, hartslag meter en buisje aansluten waar een soort drugs(zo noem ik het maar)  je bloed in gaat.
- schoonmaken met steriel water, voelt wat vreemd, en toen het shotje via het buisje,  waar je heel snel dronken van word (erg raar voor iemand die nog nooit dronken is geweest)
- Linker eierstok geen probleem, maar toen kwam rechts, het wou niet, ik verging van de pijn, de assistent moest op mijn buik drukken, dit was té pijnlijk, ik kreeg nog een shotje. Af en toe was ik wat bij maar verder.... Eindelijk, het was klaar, emoties kwamen eruit.
 - Ik werd aan gekleed en met een rolstoel naar een uitrust kamertje gebracht. Daar werd ik op een relaxstoel gezet. En toen.......

Hel
Binnen 5 min. weg hartslag, ik draaide weg met mijn ogen en ik werd helemaal bleek, en er werden direct allerlei artsen erbij gehaald. Ik heb er niets van mee gekregen, ik werd wakker en het eerste wat ik hoorde was "ga eens adem halen" Ik vond het raar, allemaal mensen om me heen, er werd en infuus aan gelegd en werd continu in de gaten gehouden. Pas na een uur besefte ik pas wat er gebeurt was.

Ipv dat   ik na een uur naar huis mocht, mocht ik, na strenge controle pas half 2 naar huis. Mijn man is zich rot geschrokken en kon niets doen.
De artsen hebben dit nog nooit mee gemaakt. Waarschijnlijk is de 2e shotje het probleem geweest + ik heb van nature een lage bloeddruk. Die combinatie was even fataal voor mij. Als er weer een punctie komt (liever niet) dan brengen ze mij eerst in slaap.Mijn buik is nog erg pijnlijk en ik ben te snel aan het werk gegaan. Gevolg: ik zit nu thuis, mag niet teveel doen.

Goede nieuws:  7 eicellen verwijderd en daarvan zijn er 6 embryo's van over gebleven.
Morgen om 13;15 word er 1 embryo terug geplaats, pas na een grondig onderzoek in mijn buik.

De vrouw die naast mij lag in Het Isala kliniek in Zwolle zal ook erg geschrokken zijn.
Het gaat goed met mij ik ben een ervaring rijker en voel me wel sterker.
Herken je mij verhaal of lag je naast me, laat het me even weten.

Aan alle meiden die de punctie nog moeten; Niet bang worden van mijn verhaal, want dit is uniek.
Ik wens jullie veel succes met jullie behandeling.
Duimen maar.

Gré,
30 jaar, 4 jaar bezig voor eerste kind, 6 IUI gehad, opweg naar eerste IVF behandeling.

Jeetje Gre,

Wat een heftig berichtje! Zelfs ik ben ervan geschrokken en ik was er niet eens bij...
Gelukkig wel met een goed resultaat uiteindelijk, maar zoiets verwacht je niet als je voor een punctie naar het ziekenhuis gaat. Heel veel sterkte en heel veel succes bij de terugplaatsing. Hopen dat het embryotje meteen blijft zitten!

Dikke knuffel Jo

hoi..jeetje wat een toestand...ik kwam hier toevallig lans..aangezien wij ookbij isala bezig zijn..maar wij hebben alleen nog maar cyclusanalyse gehad...
nou ik hoop dat je je snel beter voelt en dat t maar raak mag zijn dit keer....
hou je ons hier op de hoogte??
groetjes

Vandaag de terugplaatsing gehad.
Zo blij ik was afgelopen woensdag, zo teleurgesteld was ik toen we te horen kregen dat van de 6 embryos er maar 1 goede was.
Hè, dacht ik, hoe kan dat nou, het blijkt dus dat het de volgende dag toch niet goed deelt.
Resultaat, 1 embryo en niets in de vriezer.
Nou, dan komt die volgende punctie wel heel erg snel, maar daar mocht ik van mijn man nu niet over nadenken. Vandaag concentreren op deze embryo.
We kregen een echo mee met een stipje erop, dat   is de embryo.

Ik durf nergens meer op te hopen, de komende 2 weken zijn echt de zwaarsten.

Iedereen die nog een terugplaatsing moet, wens ik veel succes.

Gré

Hoi Gre,

Jee wat een verhaal over je punctie zeg.Pff.
Zal inderdaad wel een hel geweest zijn. Zal voor je duimen dat je over 2 weken heel goed nieuws hebt.

Groetjes,
San

hey meisje, mijn hart slaat over als ik jou verhaal lees!! ik moet er ook aan..... ik krijg van de week de punctie en ben zo bang nu al.... eigenlijk al vanaf dat ik weet dat we met ivf zouden gaan beginnen,   maar ik denk dan ook wel weer het MOET....

en idd jou verhaal is uniek maar ja je zal het maar hebben.... en wat zal je man geschrokken zijn of niet!!!   gerum.....

maar meid je moet nu niet druk gaan maken over de volgende keer, want het kan maar zo zijn dat het helemaal niet meer nodig is.....  en idd het is dan maar 1 embryo, maar je hebt er maar 1 nodig om een mooi kindje te krijgen , en ik geloof het meteen dat dit de langste twee weken zijn die er maar bestaan.... misschien kun je wat leuks met je man gaan doen ofzo....  om effe je zinnen te verzetten....

ik ga heel hard voor jullie duimen....  en ik wil goed nieuws he!! over 16 daagjes!!! en laat dat stipje een mooi kindje worden... kop op meid.....

een hele dikke kus van mij.....

hey meisje....

je eerste wachtweek zit er op he meid....
nu nog 1 weekje en dan weet je het!!! ik hoop echt super nieuws te horen van jullie,

als jij DE dag hebt, dan moet ik nog een week, kunnen we samen er een beetje door heen he!!

ik hoor je snel weer, kusjes van mij

Hoi, wendy,

idd mijn eerste wachtweek zit erop, gaat best snel. Volgende week zal het wel langer duren. Ik mag vrijdag testen, maar ga het denk ik zaterdag doen. Als het tegenvalt, dan kan ik lekker in huis blijven ipv werken. Zien ze ook niets aan mij.
Zelf verwwacht ik geen postieve test, na 4 jaar is de hoop eigenlijk wel weg.

Groetjes van Gré

Terug
Bovenaan