de schrik om het hart!

dag dames,

Ik lees zo in de andere onderwerpen dat iedereen wel ergens mee zit. Ik dus ook!

Sinds zaterdagavond voelde ik weinig tot geen beweging van de kleine meid in mijn buik. Heel de zondag is al het beweging weg gebleven, vandaag heb ik in tranen de verloskundige gebeld dat ik niets meer voelde. Ik mocht gelijk komen.
De stagiaire mocht eerst en die keek zo serieus en zat zo te "klungelen". hier drukken, daar drukken, hier drukken, gefrustreerd kijken en dan tot de conclusie komen 'ik voel niets, ik kan het niet vinden, het is veel te klein, bent u wel 30wkn zwanger?' OMYGOD! de moed zonk in mn schoenen! ik dacht, wat is er toch aan de hand?! het zal toch wel niet...
de VK kwam erbij, voelde ook wat, kon de kleine niet activeren. vond wel een hartslag, GELUKKIG! ze twijfelde nog enigszins over de groei en liet me wachten op een echo. Na de laatste afspraak was ik aan de beurt; de kleine heeft een groeiachterstand van 2 wkn.(= 28wkn 4dgn) terwijl ik 30wkn 1 dag ben vandaag.
Ik vertelde dat mijn eerste dochtertje 48cm was en 2955gr was...toen zei ze dat het wel mogelijk was dat dit gewoon ook een kleintje zou worden maar ik moet volgende week en de week erop weer terug voor controles, groeiecho`s om te kijken of ze nog wel doorgroeit of dat er stagnatie heeft plaatsgevonden.
Ik was nog niet klaar, ik moest ook nog door naar het ziekenhuis om aan een ecg apparaat gekoppeld te worden. gelukkig was het hartslag goed maar ik moet morgen toch weer terug voor de zekerheid.

al met al, gigantisch geschrokken! en toen werd ze ineens wakker en is ze eigenlijk sindsdien onwijs aan het bewegen...ongelofelijk. ik heb me wel per direct ziek gemeld op het werk. voor mij geen gedoe meer. ik moest veel rust nemen zodat de kleine de mogelijkheid zou krijgen goed te groeien.

iemand hier ervaring mee uit eerdere zwangerschappen?

groet hilal
30wkn1dg

Hey,

Wat is dat schrikken he!!!!
Ik had het bij mijn vorige (4e) zwangerschap.
Ook ineens weinig beweging voelen, in combi met harde buiken.
Na een bezoek aan de vk en  diezelfde avond aan het ctg in het zkh mocht ik op 1 voorwaarde naar huis: direct stoppen met werken en rust nemen...wilde ik niet binnen een week bevallen.
Ik was toen net 32 wk.
Schrikken hoor.
Uiteindelijk is ze pas met 39.4 geboren met een gewicht van 4080 gr.
Dus alles kwam goed, maar dat wisten we op dat moment niet he.

Groot gelijk dat je nu voor jezelf en je kindje kiest en je werk stop hebt gezet.

Doe het maar rustig aan, blijf genieten en sterkte ermee!

Liefs Manda 26.6

hee meis,

Wat zullen jullie geschrokken zijn, ben blij dat toch alles   goed is.
Goed dat je nu niet meer werkt, neem je rust en geniet van de laatste weken van de zwangerschap.

knuffel van poppie

wat zal jij je zorgen gemaakt hebben! Ik kan me voorstellen dat het heel spannend was en dat je nu heel blij bent dat ze weer lekker trappelt!
Goed hoor dat je een stapje terug doet!
Doe het lekker rustig aan en sterkte!
Groetjes, Dolly

hey hilal,

wat zal jij idd geschrokken zijn! fijn dat ze nu weer duidelijk laat merken dat ze er is, doe het rustig aan en het werk loopt niet weg!! voor jezelf en de kleine kiezen inderdaad,

groetjes susanne

Dat is inderdaad schrikken! Ben blij dat de kleine nu tenminste weer lekker actief is en je hebt ggroot gelijk dat je even een stap terugneemt wat betreft het werk..zijn wel belangrijkere dingen!
De groeiachterstand hoeft trouwens ook niet in te houden, bij mijn tweede had ik hetzelfde en dat is ook gebleven tot de bevalling, hij was 48 cm. en net geen 5 pond.....hij is thuis gekomen en mocht na 4 dagen al naar buiten omdat hij het zo goed deed dus het zegt niet zo heel veel maar dat zullen ze je straks met de groeiecho ook ongetwijfeld wel vertellen!

Groetjes Brechtje

hey hilal

Tjeetje dat is zeker schrikken.
Gelukkig weer in volle beweging.

Mijn kinderen waren allemaal rond de 3 kilo of iets minder.
wel fijn dat ze het even in de gaten houden natuurlijk.

Nu je niet werkt, neem dan ook echt je rust!
en niet met je andere kleintje tillen, en zware dingen doen.

moet ik zeggen hahaha

liefs 4 kidz

ik ben net terug uit het ziekenhuis, ook deze ecg was in orde. Gelukkig!
ik voel haar ook lekker druk bewegen vandaag...dat is al een hele geruststelling. ik ben nu benieuwd naar de groei controles volgende week en de week erop.
hoop dat ze nog wel goed door blijft groeien, ondanks haar achterstand.
Als je met 40 wkn zou bevallen en je kind is de "grootte" van 38wkn, tja...er zijn veel ergere dingen toch?!

bedankt voor alle lieve support, doet je toch goed!

groet
Hilal
30-2

Terug
Bovenaan