Nou, ik ben sinds vanmorgen weer een kilootje kwijt: nog 2,5 te gaan. Komt door het dieetje wat ik gedeeltelijk volg. Ik zal hem hier 'even' opschrijven. Het is wel honger lijden hoor als je alles wilt doen wat er staat. Afzien, maar een vriendin van mij is er superslank van geworden.... en gebleven!
Ontbijt:
1 sinaasappel/grapefruit
1 beschuit/geroosterde boterham
koffie/thee zonder suiker en melk
Maandag
middag
1 sinaasappel/grapefruit
1 ei
2 bekers (halfvolle/volle yoghurt)
avond
2 tomaten
2 eieren
1/2 krop sla
1 beker yoghurt
2 beschuiten/geroosterde boterhammen
Dinsdag
middag
1 sinaasappel/grapefruit
1 ei
avond
1 biefstuk-tartaar
1 tomaat
1 sinaasappel/grapefruit
1 beker yoghurt
Woensdag
middag
1 sinaasappel/grapefruit
1 ei
avond
125 gram biefstuk/rosbief
1 sinaasappel/grapefruit
1 beker yoghurt
Donderdag
middag
125 gram kwark (pure kwark, geen smaakje eraan)
1 tomaat
1 zure augurk
avond
1 biefstuk-tartaar
2 tomaten
1 appel
Vrijdag
middag
200 gram vis naar keuze
1 tomaat
avond
1/2 krop sla
1 ei
1 tomaat
2 geroosterde boterhammen/beschuiten
drinken
1,5 tot 2 liter vocht, koffie en thee mag onbeperkt gedronken worden maar wel zonder suiker en melk. Bedenk dat in frisdranken en dubbelfris per glas al bijna 100 cal zitten. En je went aan water hoor! En veel is beter voor het afvoeren van afvalstoffen, dus veel drinken.
Tips:
>Bij de sla kun je ook een light variant van slasaus doen, dan doe je een klein beetje.
>Kale beschuiten zijn niet te eten: doe er aardbeien op. In een aardbei zit maar 4 cal.
>Gebruik zoetstof in je yoghurt/kwark ipv suiker. scheelt meer dan de helft. En zoetjes in je koffie als je niet zonder kunt.
>In augurken zitten maar heel weinig cal, maar 5 of zo. Dus toch trek 's avonds? Koop een megapot en eet er lekker een paar (niet de hele pot).
>Gun je s avonds twee kleine snoepjes waar niet veel in zit, dan heb je niet het gevoel helemaal niets te mogen.
> ijsje? in een raket zitten maar 40 cal, merendeel water dus. Kun je toch meesnoepen als de anderen ijs eten.
>Mijn vriendin at tussen de middag meestal wel brood (op het werk zien ze je al aankomen): 1 of 2 bruine boterhammen met sandwichspread (125 cal per boterham) en er zijn tegenwoordig hele lekkere varianten van sandwichspread.
>Yogonaise ipv mayonaise, als je toch in het weekend een patatje wilt.
>Zorg dat je niet bij de lekkere dingen kunt zonder moeite te moeten doen. chips en koekjes/snoepjes achterin de kasten leggen of heel hoog.
>Doe briefjes op de kastjes/planken waar lekkers ligt: 'Ik wil afvallen, dus ik kan zonder deze kast/plank!'
>Toch honger??? snij een appel in stukjes en doe die in een bakje en eet dit langzaam op, vol dat je zit na die tijd!!!
> Er zijn sites waarop je calorien kan tellen, zo kun je het in het weekend ook netjes houden.
> feestje? dan zorg je dat je overdag echt mate houdt. Kies 's avonds voor gebak of 3 hapjes!!! dan heb je toch iets. In Japanse mix zit bijna niets. In noten heel veel!
Toch zat van het dieet? kipfilet is een goed alternatief! Je kunt ook de ene dag 's avonds met de pot mee eten en de andere dag niet. overdag hou je je dan aan het dieet. maar kook dan gezond en laat de sausjes dan staan. Eet 1 bord, en schep niet meer op daarna! die kleine beetjes doen het hem! Het gaat dan wel minder snel (het afvallen)
Nou, het lijkt wel of ik de expert ben maar ik heb alleen maar tips gevraagd bij mijn vriendin. Ik hoop dat je snel wat kilo's kwijt bent. Zij viel ongeveer 2/3 kilo in de week af!!! En at elke zaterdag patat met fikandel (eentje maar) en overdag dan heel matig!
SUCCES!!!!!