De strijd tegen de kilo's

Hoi allemaal
Ik ben vandaag begonnen met de strijd tegen de kilo's. Tijdens de zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen (was na de bevalling er gelijk 10 kwijt) en ik was voor die tijd ook al 10 kilo aangekomen (gedeeltelijk eigen schuld en gedeeltelijk hormoongebruik). Vandaag was ik er zo flauw van dat ik de strijd ben aan gegaan. Ik wil deze week beginnen met gezonder eten, niet meer snoepen, veel water drinken en wat minder gaan eten. Vanaf maandag wil ik weer gaan Sonja Bakkeren. Hopelijk lukt het mij om 20 kilo kwijt te raken.
Hoe zit het met jullie kilo's en hoe lukt het jullie om die kwijt te raken???
Groetjes Nurswe

Ha meid,

Vervelend he al die overtollige kilo's! ja ik was in totaal 18 kilo aangekomen. Was voor de zwangerschap 63 kg en aan het eind 81 kilo. Nou, toen ik de 80 passeerde had ik het wel even heel moeilijk. Ik was altijd al bezig met mijn lijn en heb niet echt een goed lichaamsbeeld. ik voel me altijd een beetje te dik. Errug want ik ben 1.78 meter lang en 63 kg is echt het minimum, anders heb ik ondergewicht. Ik wil dus ook niet terug naar die 63 kg. Ik  weeg nu nog 68,5 kg en wil graag 65 wegen. Dus nog 3 kg ongeveer. maar lastig he? al die lekkere dingen.  Ik ben sinds vorige week de strijd ook weer aangegaan. Heb al eerder een poging gedaan, toen woog ik nog 71. Heb 3 weken echt bijna niets gesnoept en zeker 4 keer in de week een uur gaan wandelen. Toen woog ik 69,3. Toen hield ik het niet meer vol en ben weer gewoon gaan eten, wel een beetje opletten, maar ook af en toe wat snoepen. Die halve kilo was er toen na 3 weken ook vanzelf af. Nu ga ik proberen die andere 3 kwijt te raken. Heb nog niet weer op de weegschaal gestaan sinds een week. Ik tel wel calorien. wil niet meer dan 1200 calorien op een dag gebruiken. Je mag geloof ik 1700 als vrouw op een dag. dus ja dan moet ik wel afvallen. En in het weekend mag ik 's avonds ook iets lekker nemen... iets bij de koffie en iets te snoepen.... anders straf je jezelf echt zwaar.
elke dag probeer ik 2 liter  vocht te drinken. drie flesjes van 0,5 liter en die andere halve liter met wat koffie en 's avonds 2 glazen dubbelfris. ik neem wel elke avond een wijntje. Veel te lekker om te laten staan.

Ik heb wel een goed dieet voor je om te volgen. 5 dagen dieten en in het weekend niet. Je valt dan 2 a 3 kg in de week af. Belang bij??? ik wil het hier wel op plaatsen!

Succes!

Hallo!

Ik ben helemaal nog niet met lijnen en kilo's bezig. De kleie meid krijgt nog steeds de borts en ik heb de hele dag trek en eet alles wat los en vast zit, maar het gaat er nog steeds in kleine beetjes af. !! Weeg nu lichter als voor mn zwangerschap van Elise, maar na mn eerste zwangerschap zijn er wat kilo's aan blijven plakken.... Die mogen er uiteindelijk ook wel af, maar dat komt nog wel een keer.

Wel ben ik al eerder heeeeel veel afgevallen, omdat ik in een mooie trouwjurk wilde passen. Wat ik toen ook heerlijk vond is dat ik niet meer naar de grote maten afdeling hoefde!!! Wat ik toen heb gedaan is "streep je slank" dat was van de Margriet . Eigenlijk is het niets anders dan calorieen tellen en uit iedere voedingsgroep iets eten! Zorg voor variatie! Voor mij werkte dat toen heel goed. Dat was voor het Sonja Bakker tijdperk, dus daar weet ik niks van af.

Bloempje, als ik jou gweicht en lengte zie, denk ik niet dat jij je te dik moet voelen!! Ik zal mijn gewicht en lengte dan maar niet noemen....... En trouwens de mooiste schoonheid zit van binnen!! En als je lekker in je vel zit, straal je dat ook uit! En natuurlijk kan dan een kilo minder wel heel veel schelen.
Mijn streefgewicht is 75 kilo! We zijn al een eindje op we, maar we zijn er zeker nog niet. Maar daar gaan we na de bv pas aan werken!

Succes allemaal met jullie kilo's!
Gr Antoi

Hoi dames
Bedankt voor jullie reacties.
Ja bloempje ik heb wel   belang bij dat dieet.
Hopelijk heb ik over niet al te lange tijd de kilo's kwijt ben.
Groetjes nurse

Nou, ik ben sinds vanmorgen weer een kilootje kwijt: nog 2,5 te gaan. Komt door het dieetje wat ik gedeeltelijk volg. Ik zal hem hier 'even' opschrijven. Het is wel honger lijden hoor als je alles wilt doen wat er staat. Afzien, maar een vriendin van mij is er superslank van geworden.... en gebleven!

Ontbijt:
1 sinaasappel/grapefruit
1 beschuit/geroosterde boterham
koffie/thee zonder suiker en melk

Maandag
middag
1 sinaasappel/grapefruit
1 ei
2 bekers (halfvolle/volle yoghurt)
avond
2 tomaten
2 eieren
1/2 krop sla
1 beker yoghurt
2 beschuiten/geroosterde boterhammen

Dinsdag
middag
1 sinaasappel/grapefruit
1 ei
avond
1 biefstuk-tartaar
1 tomaat
1 sinaasappel/grapefruit
1 beker yoghurt

Woensdag
middag
1 sinaasappel/grapefruit
1 ei
avond
125 gram biefstuk/rosbief
1 sinaasappel/grapefruit
1 beker yoghurt

Donderdag
middag
125 gram kwark (pure kwark, geen smaakje eraan)
1 tomaat
1 zure augurk
avond
1 biefstuk-tartaar
2 tomaten
1 appel

Vrijdag
middag
200 gram vis naar keuze
1 tomaat
avond
1/2 krop sla
1 ei
1 tomaat
2 geroosterde boterhammen/beschuiten

drinken
1,5 tot 2 liter vocht, koffie en thee mag onbeperkt gedronken worden maar wel zonder suiker en melk. Bedenk dat in frisdranken en dubbelfris per glas al bijna 100 cal zitten. En je went aan water hoor! En veel is beter voor het afvoeren van afvalstoffen, dus veel drinken.

Tips:
>Bij de sla kun je ook een light variant van slasaus doen, dan doe je een klein beetje.
>Kale beschuiten zijn niet te eten: doe er aardbeien op. In een aardbei zit maar 4 cal.
>Gebruik zoetstof in je yoghurt/kwark ipv suiker. scheelt meer dan de helft. En zoetjes in je koffie als je niet zonder kunt.
>In augurken zitten maar heel weinig cal, maar 5 of zo. Dus toch trek 's avonds? Koop een megapot en eet er lekker een paar (niet de hele pot).
>Gun je s avonds twee kleine snoepjes waar niet veel in zit, dan heb je niet het gevoel helemaal niets te mogen.
> ijsje? in een raket zitten maar 40 cal, merendeel water dus. Kun je toch meesnoepen als de anderen ijs eten.
>Mijn vriendin at tussen de middag meestal wel brood (op het werk zien ze je al aankomen): 1 of 2 bruine boterhammen met sandwichspread (125 cal per boterham) en er zijn tegenwoordig hele lekkere varianten van sandwichspread.
>Yogonaise ipv mayonaise, als je toch in het weekend een patatje wilt.
>Zorg dat je niet bij de lekkere dingen kunt zonder  moeite te moeten doen. chips en koekjes/snoepjes achterin de kasten leggen of heel hoog.
>Doe briefjes op de kastjes/planken waar lekkers ligt: 'Ik wil afvallen, dus ik kan zonder deze kast/plank!'
>Toch honger??? snij een appel in stukjes en doe die in een bakje en eet dit langzaam op, vol dat je zit na die tijd!!!
> Er zijn sites waarop je calorien kan tellen, zo kun je het in het weekend ook netjes houden.  
> feestje? dan zorg je dat je overdag echt mate houdt. Kies 's avonds voor gebak of 3 hapjes!!! dan heb je toch iets. In  Japanse mix zit bijna niets. In noten heel veel!  

Toch zat van het dieet? kipfilet is een goed alternatief! Je kunt ook de ene dag 's avonds met de pot mee eten en de andere dag niet. overdag hou je je dan aan het dieet. maar kook dan gezond en laat de sausjes dan staan. Eet 1 bord, en schep niet meer op daarna! die kleine beetjes doen het hem! Het gaat dan wel minder snel (het afvallen)

Nou, het lijkt wel of ik de expert ben maar ik heb alleen maar tips gevraagd bij mijn vriendin. Ik hoop dat je snel wat kilo's kwijt bent. Zij viel ongeveer 2/3 kilo in de week af!!! En at elke zaterdag patat met fikandel (eentje maar) en overdag dan heel matig!

SUCCES!!!!!

Hey bloempje
Harstikke bedankt vor het dieet. Ik ga het zeker proberen, maar eerst moet mijn lichaam er aan gewend zijn om minder binnen te krijgen. Gisteren ging het erg goed, maar vandaag had ik toch een honger en zin in chocola. Ik heb maar een paar soepstengels gepakt. Nogmaals bedankt.
Groetjes Nurse

Hoi allemaal,
Ook ik wil er nu toch eindelijk wat aan gaan doen....
Ik heb in dec. een tweeling gekregen en daarbij ben ik niet extreem veel van aangekomen, gewoon gemiddeld. Maar bij mijn eerste zwangerschap was ik 20/25 kilo aangekomen. Ik gaf toen geen bv en de kilo's bleven er best aan. Omdat ik toen dus weer zwanger werd heb ik er eigenlijk weinig aan gedaan.
Nu ben ik sinds een maand gaan begonnen met sporten.
Maar ik kan gewoon niet afblijven van alle lekkere dingetjes! Bijna elke avond betrap ik mezelf er weer op dat ik teveel heb gesnoept of weer aan een bakje chips zit.....
Ik vind mijn gewicht niet zo heel belangrijk, maar mijn buik! Dat is gewoon echt een ramp en telkens als ik mezelf in de spiegel zie, dan kan ik bijna gaan huilen! Ik heb nu 3 gezonde kindjes dus ik mag eigenlijk niet klagen, maar toch wil ik het anders!
Omdat ik thuisblijfmoeder ben, kan ik ook elk moment van de dag in de kastjes graaien als ik wil.... En dat is juist het probleem denk ik bij mij! Het eten uit verveling, gezelligheid als er bezoek is en dergelijke dat doe ik echt!
Ik heb zo'n 5-dagen dieet geprobeerd maar dat hou ik niet vol.
Ik wil gewoon normaal avondeten kunnen hebben alleen ik denk dat ik gewoon ala sonja bakker moet gaan koken!
In ieder geval; iedereen succes die bezig is met afvallen
Groetjes Loes

Terug
Bovenaan