De strijd tegen de kilo's

Ja strijd tegen de kilo's is niet gemakkelijk. mijn vriendin heeft jaren erover gedaan om ervoor te gaan. Het lukte gewoon niet om er toe te komen, al die lekkere dingen. Het is zo verleidelijk. Maar op een gegeven moment was ze er zo zat van dat ze er helemaal voor ging. Het is wel zwaar, omdat je jezelf in de week alles moet ontzeggen. Maar als je de gezonde snacks ontdekt en jezelf eraan went, zul je zien dat het wat gemakkelijker wordt. Zij snoept door de week nog steeds niet en eet nu wel gewoon. Het is een levensstijl geworden en dat kost tijd. Maar meiden..... voor mij is het maar 2,5 kilo wat dat betreft voel ik me echt gezegend dat er al 19 kilo bijna vanzelf af is gegaan. Dus ik heb makkelijk praten, ik kan me voor stellen dat jullie er echt tegenop zien. Maar bedenk wel.... als je dan een week flink gelijnd hebt en er is gewicht af of je gaat het in je kleren merken, dan zul je je een stuk gelukkiger voelen. Mijn vriendin is er een liever mens van geworden, ze was echt ongelukkig met haar kilo's.... dus KOM OP. JULLIE ZIJN STERKER DAN AL HET LEKKERS!!!

Hey,
Ik woog altijd onder de 65 kilo (ik ben 1.76 m) en daar voelde ik mij het best bij maar tegen het eind van de zwangerschap woog ik 83 kg en nu na de bevalling weeg ik ongeveer 73 kg. Ik weet dat ik waarschijnlijk nooit meer onder de 65 kg zal wegen maar mijn streven is om zeker onder de 70 uit te komen.

Dus ik  begon een paar  weken geleden  met minderen, ik eet eigenlijk nooit overdreven maar ik at nu behalve 3 maaltijden op een dag niets meer en dronk alleen water...een advies: NIET DOEN ALS JE NOG BORSTVOEDING GEEFT!
Ik werd hondsberoerd, zo slap als een vaatdoek, doodmoe en futloos, om nog niet te spreken van de darmklachten die ik ervan kreeg.

Nu heb ik het gewoon geaccepteerd dat ik het niet te snel moet willen, 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren dus het hoeft niet allemaal gelijk nu het mag ook geleidelijk over 9 maanden gaan. Wat het meest belangrijk is om dagelijks een half uur  te bewegen en te gaan sporten en goed je oefeningetjes (voor je buik- en bekkenbodemspieren) doen.

Bekend gegeven, kilo ´s eraf

Bij mij hoeven er eigelijk niet echt kilo ´s af maar die zwangerschapsBUIK die wil ik eraf hebben.
Momenteel ben ik verslaafd aan brosjes, echt vreselijk. Koop ze soms bewust niet maar tegen mijn menstruatietijd MOET ik ze in huis hebben

Ook heb ik nu geen tijd om echt fanatiek te gaan sporten, man is weg voor zijn werk.
En om nu iedere keer oppas te gaan zoeken?

Denk dat we maar een apparaat voor thuis sporten aan gaan schaffen.

Iemand hier ook ervaringen mee?

Hai Meiden,

Ben door de drukte hier thuis niet veel geweest maar de strijd tegen de kilo's is hier ook gaande hoor!
Ik was 25 aangekomen en de eerste 12 heb ik er inmiddels afgesonjabakkerd. Het valt niet mee met die korte nachtjes maar het helpt wel. Af en toe las ik eens een sasdag in zodat het vol de houden is. Hierdoor gaat het niet zo snel als het kan gaan (die 15 kilo in 8 weken red ik niet) maar in 2.5 maand was ik er toch 12 kwijt dus ik ben bijna op de helft. Ik ga nog ff door want ik wil gewoon weer in mijn eigen kleding!

gr.Ing

Ik probeer al weken weer in mijn oude broeken te passen alleen, de boeken van een maat groter glijden onderhand al af maar mijn oude broeken willen nog niet dicht. Het lijkt wel of mijn heupen breder zijn geworden i.p.v. dat ik dikker ben geworden. Heeft een van jullie ook dat idee?

Herken ik heel erg.... sommige broeken en rokken van maat 38 passen prima weer, maar de heupbroeken en -rokken moet ik zeker 40 hebben of heupmaat 30. Ik heb ook nog een flubberbuikje (naar mijn idee) dit zorgt er ook voor dat ik de broeken niet dicht krijg. Ik probeer er nog 2 kilo af te krijgen, maar als ik ze dan niet pas.... is het gewoon jammer. Een kind krijgen is niet niks en  mijn oude strakke figuur zal ik nooit meer terug  krijgen.  

hoi meiden,

vraag me af of jullie dit herkennen, de strijd tegen de kilo's gaat eigenlijk heel goed omdat ik (maar) 14 kilo was aangekomen tijdens mijn zwangerschap en bij de nacontrole (6 weken) alweer op het gewicht was van mijn eerste consult (2 en 1/2 maand) maar het lijkt wel of mijn lichaam helemaal veranderd is. boven ben ik weer smal en ik denk zelfs dat mijn truitjes ruimer zitten dan voorheen maar mijn billen, heupen en benen blijven dik. nou heb ik altijd al stevige benen gehad maar nu lijkt het wel of er 2 personen op elkaar geplakt zijn. boven slanke den met dunne armpjes en onder big mama. mijn buik valt weer wel mee en  is alweer best plat   geworden ookal is het nog wel slapper dan eerst. Na mijn eerste was ik 30 kilo aangekomen en het heeft me jaren gekost om weer een beetje een goed figuur te krijgen. maar die lijdensweg wil ik mezelf niet nog eens doorheen slepen, (verboden pillen, stackers, phen phen, ionamin, uithongeren en obsessief sporten) Het dieet wat bloempje gaf is dus ook geen optoe omdat ik alleen maar boven afval en dus straks met een verschrompeld hoofdje rondloop en nog steeds een dikke kont heb.
Hebben meer mensen hier last van en wat kan je ertegen doen?

help!!! Lou.

Hoe staat het met de kilo's? al afgevallen? Ik heb een beetje veel gesnoept en ben weer 2 kilo aangekomen. Dus ik mag er nu weer 4 vanaf. Vandaag weer begonnen! Hopelijk hou ik het nu beter vol. ik ben zo gewend om wat lekkers te eten, heb dat ik de zwangerschap ook volop gedaan. En dan al die verjaardagen en koffie drinken bij mensen. Best moeilijk om nee te zeggen want mensen kijken je dan zo raar aan, omdat ik niet echt dik ben. Nu:  69,5 kilo en 1 meter 78. maat 30 van broek en 40 confectiemaat. Maar ik kan mijn oude kleding niet allemaal aan, vooral mijn zomerrokjes nog niet.

Of vinden jullie ook dat ik een beetje te overdreven er mee ben? Is het reeel om van mezelf te eisen dat ik nu 66/67 kg wil wegen, terwijl mijn gewicht voor de zwangerschap 64/65 was?

Terug
Bovenaan