Ja de tijd gaat echt snel. Mijn dochters zijn nu 4.5 en 2.5, en het lijkt gisteren dat de oudste geboren werd...maar het is echt al bijna 4.5 jaar terug.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet perse heel erg vindt, dat we nu al jaren verder zijn. Alles wordt alweer makkelijker, het voelt alsof we even in wat rustiger vaarwater zitten nu. Ik vind het eerlijk gezegd ook heerlijk dat m'n oudste nu op school zit. Even wat meer rust in huis, overdag. En ook deze leeftijd is zoooo leuk!
Ik mis niet perse die lange dagen thuis, dat vond ik met 2 kinderen onder de 4 jaar in huis altijd best pittig (ze schelen 21 maanden dus ik heb ze ruim 2 jaar samen thuis gehad) De minuten die weg tikten op de klok, de flesjes en slaapjes en ritmes en al het huilen, eerlijk gezegd mis ik dat gewoon niet en ben ik blij nu 2 'grote' kinderen te hebben.
Toch ben ik 25 weken zwanger nu van een 3e dochter. Met 2 kinderen was ons gezin toch echt nog niet compleet. De jaren zijn wat dat betreft wel te snel gegaan en we hadden toch echt wel het verlangen om nog 1x een baby te mogen krijgen, nog 1x zo'n frummeltje..♡ ook al betekent dat weer een paar jaar lang terug in ritmes, huilen en flesjes en nog meer gebroken nachten (want na deze 4.5 jaar slapen we nog steeds zelden door helaas)..
Na 2 kinderen was ik er nog niet klaar voor om alle babyspullen weg te doen. Straks na de 3e wel denk ik. Ik voel aan alles dat 3 genoeg is, dat we dan compleet zijn. Ik ga er nog 1x keihard van genieten (en afzien haha) met zo'n klein baby'tje...en daarna komt het echt nooit meer terug. Maar stiekem kan ik daar ook al nu naar uitkijken, het moment dat ze alle3 op school/peuterspeelzaal zitten en ik weer een beetje tijd voor mezelf krijg in plaats van het gesjouw met kinderen in de supermarkt en de speeltuin, hihi. Want hoe mooi het ook is, kleine kinderen.. het zijn de meest intense jaren uit m'n leven en ik weet nu al dat ik er ook keihard van ga genieten als ik weer wat meer tijd voor mezelf heb over een paar jaartjes.