De tijd kruipt voorbij.....

Dag dames,

Duurt het wachten bij jullie ook allemaal zo lang? Wij hebben het goede nieuws nog aan niemand verteld. We willen nog even wachten omdat mijn schoonmoeder totaal niet lekker in haar vel zit en mijn vriend bang is dat ze niet enthousiast gaat reageren. Maar omdat ik er nu nog met bijna niemand over kan praten heb ik elke dag het gevoel dat de tijd voorbij kruipt... Nog maar 6 weken en 1 dag zwanger. De middelste weken gaan straks veel sneller dat weet ik. Dit is gewoon een rare periode...je weet dat je zwanger bent, maar je hoort niets en ziet nog niets, enz. Kijk nu al uit naar de eerste echo al weet ik nog helemaal niet wanneer die is. Volgende week moet ik de huisarts opnieuw bellen voor een afspraak in week 8 of 9. Dan gaan we ook inplannen wanneer ik een echo krijg. Op zich vind ik het niet erg dat mijn echo niet al heel vroeg is, maar toch...ben zo nieuwsgierig.
Bij de vorige twee zwangerschappen liep ik bij een verloskundige, maar omdat er in ons dorp geen verloskundigepraktijk is ga ik nu naar de huisarts. Vraag me af of hij wel net zo goed weet wat er allemaal moet gebeuren als een verloskundige. Mijn gevoel zegt dat je naar een huisarts gaat als je ziek bent en niet als je zwanger bent... Maar goed heb weinig keus.

Verhaal is lang genoeg nu. Ik hoop van jullie wat te horen.

Groeten van mij

ooooh.. dat heb ik ook joh! Pff... ook net 6wk en 2dg en schiet niet op! haha.. Wij hebben t nieuws al wel aan wat mensen verteld, maar houden t verder nog stil tot de echo, maar pff wat duurt dat lang en idd daarbij dat je nog zo weinig voelt....
Succes!!!

gr. Sas.

Jaaa, het duurt echt laaannngggg! Ben nu nog maar 5 wk + 1. Dus duurt nog 4 wk + 6 voordat ik voor de echo mag! Hier heb ik het alleen aan een hele goeie vriendin verteld, verder weet nog niemand het. Althans niet dat ik het heb verteld, misschien hebben sommigen wel vermoedens want het is toch wel apart om ineens midden op de dag te gaan slapen

Hebben jullie ook al dat je broeken veel strakker zitten dan normaal? Bij de eerste kon ik tot 20 weken m'n normale broeken aan. Is toch wel vreemd dat het dan nu ineens zo snel gaat... Zoveel uitgerekt kan het vanbinnen toch ook weer niet zijn.. Humz, misschien toch minder moeten eten met kerst enz.

Om de tijd te verdrijven ben ik nu maar aan het nadenken over namen, hoe we het straks doen met slapen (wel of geen juniorbed voor de oudste) en met wat voor kinderwagen ik straks op pad ga. Die we al hebben met een plankje of toch maar een dubbele buggy o.i.d En ook nog over de manier waarop we het straks aan iedereen gaan vertellen...

Jullie nog tips om de tijd veel sneller te laten gaan?

Lfs

Hey Toppertje

Ik ken je gevoel heel goed, ik streep zowat elke dag af !!
Echt verschrikkelijk.
Bij ons weten het wel een aantal mensen, maar de rest vertellen we het pas als de echo goed....
Ben ook vooral bang dat het nog mis gaat.... nou ja moet er maar vanuit gaan dat alles goed gaat.

Liefs Mama2006 (6w+3d)

Hoi hoi,

Wij hebben het goede nieuws alleen aan goede vrienden vertelt en mijn ouders weten het. Verder nog niet. Denk dat we het gaan vertellen als we de eerste echo hebben gezien en alles goed is. Ik vind het ook heel spannend, dat wachten. Ik had in week 4 nog een klein beetje bruine afscheiding. Maar dat is gestopt en was eigenlijk maar heel erg weinig. Ik hoop maar dat alles goed is. Kan haast niet wachten om een mooi kloppend hartje te zien :)
Ik ben nu 5 wk en 3 dagen ongeveer. Ik hoor  de uitrekendatum precies  als ik de echo heb gehad, die heb ik de 26ste. Ik ben nu van een schatting uitgegaan. Nog maar een paar weekjes geduld hebben..

groetjes,
Gypsey

Ooooo zoooo bekend.. Ik ben de dagen gewoon aan het aftellen tot 23 januari voor de echo. Voor mij gaat het helemaal heel langzaam, omdat ik nog steeds een beetje vloei en nog steeds bang ben dat het misgaat. Ondanks dat ik vloei, groei ik ongelofelijk. Ik kan mijn eigen broeken niet meer aan, maar een zwangerschapsbroek zit ook nog niet je van het..

Gingen de dagen maar wat sneller..

Bibi

hai, ja dat vind ik ook.Die eerste weekjes duren zoooo   lang en t liefst wil je het van de daken schreeuwen!! Het is inderdaad ook alsof er helemaal niets gebeurd he want je voelt verder niets je ziet nog niks..T is dat ik t weet en dat ik heel voedselnijd heb...ha ha ha..ben ook net 6 wk zwanger en probeer echt te wachten met het nieuws tot 3mnd..
of t lukt......alleen mn zus en mama weten t..Nou dat heb ik dus ook.De huisarts zie ik heel anders. Neemt niet weg dat ie zn werk goed doet natuurlijk. Ik ga gewoon naar de verloskundige praktijk in goes.Hartstikke fijne mensen!! nou succes met je schoonmama en misschien doet het goede nieuws haar juist goed?........

septembermum

he toppertje dan zijn we zeker zelfde dag uitgerekend?
ben nu ook precies 6 wk 1 dag.Ben ws 8 sept uitgerekend.Ben erg benieuwd want mijn eerste zoontje is 11 sept geboren....

septembermum

Terug
Bovenaan