De tijd kruipt voorbij.....

Hoi, hoi,

Iedereen gefeliciteerd met zijn zwangerschap!

Ik ben net nieuw hier. Wij durven pas sinds vanochtend echt te geloven dat we zwanger zijn (derde zwangerschapstest sinds afgelopen zaterdag, maar er stond nu echt luid en duidelijk ZWANGER). Het dringt nu heel langzaam tot ons door, al wordt het wel allemaal wat echter nu ik de VK vanochtend heb gebeld en mezelf hardop hoorde zeggen: ik ben zwanger!

De tijd kruipt voor mijn gevoel nu ook voorbij, ben vandaag eigenlijk 'thuis aan het werken', maar er komt niet veel zinnigs uit mijn handen. Er is zoveel informatie op het internet te ontdekken (dit wordt ons eerste kindje).

Ik zou het het liefst van de daken schreeuwen, mijn man wil het tot een week of 8 stilhouden (ik ben nu ongeveer 5 weken, precies weet ik niet door een onregelmatige cyclus). Ik ben zo bang dat ik dan nog een keer mijn mond ga voorbijpraten...

Liefs, Joyce

Hallo allemaal,

Sinds zaterdag weet ik het!!! Ik ben zwanger, voor de aller eerste keer, kan het bijna niet geloven... Het is dus nu ongeveer 4 weken. We hebben het mijn schoonouders en ouders verteld, en mijn beste vriendin weet het. Vind het nog allemaal zo onwerkelijk. Heb eigenlijk nergens last van alleen een beetje moe, gelukkig, maar wel raar.. want je hoort zoveel verhalen over misselijk en zere borsten, dan ga je je afvragen of het wel waar is.. maar de test liegen niet zei de assistente van de huisarts.
Ben heel benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren en of het allemaal goed blijft gaan. Ik probeer nu aan het idee te wennen dat ik een echte MAMA word..

Groetjes marisje

Hier mag het van mij ook wel opschieten hoor, zeker nu de onzekerheid om de hoek komt kijken na die bloeding.
En idd het gevoel dat je straks zo'n klein hummeltje rond hebt lopen (is voor mij ook de eerste) is een heel "vreemd" gevoel.

Helaas heeft mijn wederhelft zich versproken op zijn werk....Ik wilde wachten totdat we de echo gehad hadden om het te vertellen aan de familie, maar we gaan het over  volgend weekend  aan onze ouders en broer/zus vertellen. Wil het risico niet lopen dat ze het van iemand anders horen. Het komt mooi uit want mijn schoonmoeder viert haar verjaardag en mijn ouders zijn 29 jaar getrouwd dat weekend.
Helaas geen echo in een fotolijstje maar een zwangerschapstest en een doosje met muisjes voor de gelukkigen. We houden het wel bij deze personen, want mocht het wel mis gaan hoef ik het niet te vaak uit te leggen....

Groetjes Deedee02

Hoi meiden,

Het wachten duurt ook hier heel erg lang... maar dat is hier dubbel zo, want het wachten op deze zwangerschap duurde ook heel erg lang (27 rondes).
Gelukkig mag ik daardoor wel vroeg voor een echo, het dringt nog helemaal niet tot me door en ik durf niet blij te zijn omdat ik zo bang ben dat ik dit geluk weer kwijt raak. Tenslotte waren het altijd anderen die zwanger werden en ik niet... :'( We zijn natuurlijk dolgelukkig, maar ook gewoon extra bang.
We hopen er het allerbeste van, en op dit moment hebben wij net zoveel kans als ieder ander dat het goed gaat natuurlijk. Dus daar richt ik me dan maar op, maar de tijd zou wel iets sneller mogen!!! Dinsdag mogen we voor de echo, dan ben ik 7 weken en 5 dagen. Ik weet het precies dankzij alle ovulatietesten, temperatuurcurves etc.

Pffffffff, ik hoop maar dat alles goed is op de echo en we een kloppend hartje zien. Ik hoop dat ik er dan echt van kan gaan genieten!!! Ik geloof alleen wel dat ik de rest van de zwangerschap iedere dag zal afstrepen...

He dames,

Tja en daar kom ik dan aan met dat gezeur...gelijk zwanger in de eerste ronde, maar toch zeuren over dat het allemaal zo lang duurt.... Ben nu 6 weken en 4 dagen... Moet zeggen dat 7 weken al weer heel anders klinkt. Vooral als ik 10 weken heen ben...dan wordt het al wat... Maar goed das pas over een dikke drie weken. Ik heb nog niet echt het gevoel dat mijn buik groeit. Anderen kunnen het denk ik nog niet echt aan me zien. Alleen dat ik er misschien wat moe uit zie, maar heeft niet elke moeder van jonge kinderen daar last van??
Ik zit er best wel een beetje mee dat ik straks naar de huisarts moet. Maak ik wel de juiste keuze of had ik toch beter naar de stad kunnen gaan voor een verloskundige?? Moet dan wel elke keer veel verder rijden. En ze willen niet bij mij komen als er wat is. Dan moet ik de huisarts daar weer voor bellen. En ik moet in het ziekenhuis bevallen. Nou wil ik dat ook liever, maar de vorige keer ging het allemaal zooooooo snel dat ik niet weet of ik dat uberhaupt een tweede keer wel ga redden. Ja ik weet het elke bevalling is weer anders.... en waar praten we over. Eerst maar eens wachten op de echo...het bewijs dat ik zwanger ben en dat het hopenlijk allemaal goed is.

Goed ik ga even liggen en proberen te slapen. Even mijn rust pakken nu mijn oudste naar de peuterspeelzaal is en de jongste ook ligt te slapen.

Liefs mij

Hallo allemaal!

Heel herkenbaar jullie verhalen!
Ik  zit ook echt af te tellen tot ik ons ukkie met eigen ogen  gezien heb.
Aanstaande maandag de eerste echo, ben zio benieuwd!
Kan het bijna niet geloven (al heb ik inmiddels 4 testen gedaan en geeft mijn lichaam het ook wel aan haha).
Ben ook heel benieuwd of ik inderdaad zo lang zwanger ben als dat ik uitgerekend heb.
Volgens eigen berekening vandaag precies 7 weken.
Dan zou het hartje al moeten kloppen op de echo toch? Ik hoop het maar!

Meiden, we wachten "geduldig" met elkaar. De weken gaan straks ineens voorbij vliegen denk ik!

Veel liefs

Terug
Bovenaan