De tip tegen darmkrampjes????

quote: junior2704 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-05-2009 19:36:40'));

quote: Teddy09 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-05-2009 09:37:46'));

Bij mij hebben ze allevier nooit last van darmkrampjes gehad!
Hoe kan dit toch he! Ik eet gewoon alles wat ik normaal ook at.

heb je bij alle 4 bv gegeven?
misschien dat jij goede voeding hebt :))

Yep!
Ik weet niet hoe het komt. Misschien omdat ik vooral Hollandse kost eet ? hihi......
Maar het valt me wel op dat flessenbaby's ook vaak krampjes hebben.
Lijkt me erg vervelend!

@teddy, heb je ze lang borstvoeding gegeven?

Hier ook wel veel nederlandse kost. Maar helaas toch krampjes. Al denken we inmiddels zelf dat het ook wel eens reflux kan zijn. Aangezien ze liever niet plat ligt. En na een boertje moet ze altijd huilen omdat er dan weer wat omhoog komt. Ook spuugt ze regelmatig meer uit dan een mondje vol. Dus zal het er straks even over hebben met de verpleegkundige van het consultatiebureau.

quote: vlindertjesss reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2009 09:13:46'));

@teddy, heb je ze lang borstvoeding gegeven?

De oudste 8 mnd. Best veel getobt, heel lang last van spruw, en zij dronk nooit zo graag, pakte dan elke keer haar duimpje onder de voeding. Met 8 mnd. vondt ze het veel interessanter om uit een tuitbeker te drinken, en wilde de borst niet meer.
De tweede heeft tot 16 mnd. borstvoeding gehad, ik was toen al zwanger van de derde, en hebben dit samen heel mooi afgebouwd. De derde heeft maar liefs tot 2 jaar borstvoeding gehad.
Dus ik ben benieuwd hoe lang deze puck wil drinken.
2 jaar lijkt lang, en   ik kreeg daar soms best opmerkingen over, maar de tijd gaat zó ontzettend snel!
Je gevoel is ook niet anders of ze nu baby zijn of 2 jaar.
En op het laatst dronken ze alleen nog maar voor het slapen gaan, of s' morgens als ze wakker werden. Het is ook wel mooi, zo'n peutertje wat naar je toekomt en aan je shirt trekt om te drinken.

Jacqueline spuugt ook best veel. Meestal valt ze aan de borst in slaap en kan ik ze niet meer laten boeren maar als ze daarna ligt zit het allemaal toch dwars, en gaat ze soms huilen.
Dan spuugt ze best veel.
Mijn ouders zeiden dat ze te veel melk binnenkrijgt.
Ik weet het niet, ik heb altijd gehoord dat je niet téveel borstvoeding kan geven.
En ze wil altijd graag drinken, ach, misschien is het ook wel een gedeelte zuigbehoefte, ik voed op verzoek, en dat is soms wel elk uur, en dan weer 3 uren niet.
Het lukt haar soms niet om zo wakker in slaap te vallen in haar bedje, dus krijgt ze weer een slaapslokje.

@Teddy: Mirjam spuugde ook best veel, als ze aan de borst in slaap viel. Ik kreeg dan ook de indruk dat ze teveel dronk. Of dat ze het onder het slapen niet kon verwerken en dat het ergens voor de maag 'bleef hangen'. Geen idee hoe het precies zat, maar het is nu wel over! Ik ben begonnen om haar eerder van de borst te halen (voordat ze echt slaapt), om haar dan na het boertje direct nog een keer aan te leggen, als ze wil. Valt ze dan in slaap, heeft ze in ieder geval al een boertje gelaten.
Mijn eerste liet ik altijd aan de borst in slaap vallen, maar bij Mirjam ging dat niet goed. Als zij niet zelf in slaap valt, geven we haar een pink, dat werkt meestal wel goed. Ik merk dan wel of ze toch nog echt honger heeft, of alleen zuigbehoefte.
Ook voeden op verzoek is nu anders dan bij de eerste. Die kreeg echt elke keer als ze zelf niet in slaap viel. Mirjam krijgt op zich ook wel op verzoek, vooral met dit warme weer, maar ik probeer het soms ook wel te rekken. Vooral 's avonds en 's nachts, zodat ze dan haar ritme houdt. Een keer heb ik haar 's nachts i.p.v. voeding alleen een schone luier gegeven, omdat ik het te vroeg vond. Toen heeft ze nog twee uur doorgeslapen!
Jij zult dat ook wel herkennen, dat ieder kind ook wat borstvoeding betreft anders is!
Groetjes, Froukje

De infacol hebben we inmiddels geprobeerd maar helpt helaas niet. Ook gebruiken we inmiddels johannes broodpitmeel, maar ondanks dat spuugt ze toch nog regelmatig een voeding uit. En ze blijft huilen na een voeding en bij boertjes. Woensdag heb ik weer een afspraak met de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau. Het is zo zielig om te zien dat ze pijn heeft.

Terug
Bovenaan