De Vader

Het erkene van de ongeboren vrucht moet ku je het beste zo snel mogelijk nadat je weet dat je zwanger bent doen.
Doe je dit niet en er mocht iets gebeuren met je vriend (overlijden) dan kan het kindje nooit zijn naam meer krijgen en heeft dus ook geen rechten.
 
Erkenning geeft geen juridische rechten. Wil hij samen met de moeder het gezag delen dan zal de vader zich moeten wenden tot het kantongerecht. Je kunt dan gezamenlijk de voogdij over het kind aanvragen. Dit kan hij nu al regelen. Een telefoontje en je krijgt de papieren opgestuurd.
Succes.
 
als de vader heeft ERKEND en hij gaat zeg maar 2jaar later bij je weg. moet hij dan wel voor het kind BETALEN? vind ik wel belangrijk te weten!! niet dat het mij nou zo zeer om het geld gaat, maar wil dan wel dat ons kind het goed heeft en kan gaan studeren enzo. en ik niet alles alleen zou moeten betalen...
 
Met erkeneen dat hij de vader is legt hij wel degelijk vast dat hij moet betalen als er iets gebeurt maar hij heeft ook recht het kind te zien.Je kan dit het beste zo snel mogelijk doen want idd als er ondertussen wat gebeurt heb je totaal geen rechten voor je kind. je moet dan ook aangeven welke naam het kind krijgt.
Het ouderlijk gezag is zodat hij net zo veel te vertellen heeft over het kind. en dit moet bij het kantongerecht. dit moet je doen als je niet van plan ben te gaan trouwen of je relatie te laten registreren.
 
Terug
Bovenaan