@ de verschillende mama's hier met kindjes die net naar school gaan

Haha,dat op tijd klaar zijn is hier ook werkelijk een drama!
Hij is iedere ochtend op tijd(nou ja,nét op tijd)op school maar het valt niet mee,vooral in de wintermaanden als het nog donker en koud is buiten het bedje...
Met opvang heb ik verder geen ervaring ,maar er zijn vast mama's die dat wel hebben!
Groetjes Tanja.

Nou hier mag sven ook bijna. Hij word 19 april 4 dus mag ergens eind maart gaan wennen. Ik vind het wel erg spannend en sommige dagen wil hij zelf ook ineens niet meer. Hij gaat trouwens niet meteen hele dagen. Hij gaat naar het montesori en die zijn heel erg bezig met waar het kind aan toe is. Dus als het kind wil en kan mag hij wel vaak komen maar het kan maar zo zijn dat hij tot zijn 5e maar 2 of 3 ochtendjes in de week gaat. Maar goed blijft spannend hoe dat allemaal gaat lopen. Heb ook zo'n gedacht van: letten ze wel goed op en zo. Dat hij niet ineens buiten staat en niemand hem mist. Ach ja ik moet ook leren loslaten.

ja ook hier een kindje op de basisschool (maar daar weet jij alles van  ik heb namelijk genoeg steun nodig gehad)

Nick begint nu eindelijk zijn  draai te vinden, sinds twee weken praat hij veel meer op school en hij heeft drie kindjes waar hij echt goed mee op kan schieten. Als ik hem vraag wat hij het leukste vindt op school dan is dat de poppenhoek

Ik heb nick in het begin alleen de ochtenden naar school gedaan omdat hij het anders niet vol kon houden vanaf de herfstvakantie gaat hij ook op de maandag en de donderdagmiddag (dinsdagsmiddags zijn ze nog vrij in groep 1)

Ik vraag regelmatig aan de juffrouw hoe het gaat en ze staan daar ook wel open voor. Ook komen ze regelmatig zelf met iets aanzetten ( een vraag maar ook om te zeggen dat hij leuk gespeeld heeft bijvoorbeeld)

Ik hoop dat Gijs heel veel plezier gaat krijgen op school en wij mama's wennen ook wel. Het duurt alleen even. Loslaten is zo moeilijk.

liefs sandra

Hier ook al 2 schoolgaande dames. Nadia zit zelfs al in groep 4!!
En Céline zit in groep 1.

Fijn dat het wennen zo goed gaat bij je ventje!! Is een hele geruststelling denk ik!

Ik merkte zelf dat ik er meer moeite mee had dat ze naar school gingen, dan de meiden zelf. Ze waren er op de een of andere manier echt aan toe. Terwijl mama alleen maar ze erg miste overdag en verdrietig was dat ze zo snel groot werden!

Maar goed, ook dat went wel hoor

Wat betreft contact met de juffen, je kunt altijd zelf vragen hoe het gaat enzo hoor, daar maken ze echt wel tijd voor! Zelf stel ik dat soort vragen even na schooltijd, dan hebben ze daar wel de tijd voor.

En de tussendoortjes die ik meegeef: meestal vraag ik wat ze mee willen hebben. Dat is hier standaard een beker ranja. En voor de  rest kunnen ze kiezen tussen fruit of een koekje. Het is maar net waar ze zin in hebben.

Succes met je GROTE VENT!!!

Liefs Annemarie

Lieve mama's,

Heel hartelijk dank voor het delen van jullie ervaringen, erg leuk om te lezen en erg herkenbaar..... We vinden het dus echt allemaal lastig, dat loslaten en al onze kindjes hebben het er een stuk makkelijker mee haha.Wat goed en fijn is, stel je voor dat het andersom zou zijn.

Gijs ligt er net in, na een weekend van jarig zijn: gisteren feest met vrienden en familie en een huis vol kinderen (gezellig!!! maar 2 is genoeg haha) en vandaag lekker met de cadeautjes gespeeld, hij kreeg ons cadeau (een nieuwe fiets waarvan hij de cars-bel die erop zat het gaafste vond, dus) en we zijn na een uurtje of wat buitenlucht heerlijk pannekoeken gaan eten met z'n viertjes.

En morgen is het dan zover en gaat hij naar school. Maar aangezien hij inmiddels 4x is gaan wennen, is de kop eraf en blijkt maar weer dat ook dit went. Nu de praktische kant nog op maandag en dinsdag:
2 kinderen waarvan er 1 naar school gaat en pas om 08.20 uur de klas in mag, 1 kind naar het kdv en 2 werkende ouders die ook niet pas om half 10 op kantoor kunnen komen aankachelen..... En dan vóór 18.00 uur 2 kinderen op 2 locaties ophalen. We worden hier zo ongeveer de firma plan&logistiek haha. Gelukkig is het maar 2 dagen per week. Dus (ik weet niet meer wie het vroeg), hoe dat er praktisch uit gaan zien, dat weet ik ook nog niet. Voorschoolse opvang gaat me nu echt tever, hij is pas net 4.

En Lilian: Leuk, Gijs gaat ook naar de montesorrischool en ze geven ook aan dat het aan het begin handig is om 'm niet gelijk 5 dagen te brengen. Maar geheel vrijblijvend is het ook weer niet geloof ik. En hoogstwaarschijnlijk heeft hij er minder moeite mee dan ik, dus ik heb er alle vertrouwen in, in dat grote kleine jongetje.... Hij gaart voorlopig in ieder geval op maandag, dinsdag en donderdag, hoogstwaarschijnlijk vrijdag en dan woensdag even niet. Woensdag en vrijdag ben ik thuis en kan dan makkelijk zien of hij niet té moe aan het worden is.

Heel verhaal weer, nogmaals dank voor jullie reacties!
Liefs
Susan

Terug
Bovenaan