De Vliegeraar

Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Is ook zo'n boek wat je in een keer uitleest en ligt iets meer in lijn van de Vliegeraar dan de boeken van Kluun. Kluun is heel geestig en lees je zeker in een keer uit maar de stijl van Joe Speedboot en de Vliegeraar liggen dichter bij elkaar.

P.s. ga niet naar de film van de Vliegeraar als je het boek hebt gelezen! dat valt dan toch tegen.

Annemieke

"Extremely loud and incredible close" vond ik er mooi, ik lees aan een stuk door sinds ik hier woon (tv = zooi) dus ik heb een heleboel boekentips voor je als je wilt!

Hiya mommas!

Was net begonnen in "The Kite Runner" (da's de Vliegeraar hier) en nu kan ik toch dat hele boek niet meer vinden! Haha heb mijn huis overhoop gehaald, maar het is heus weg.

Ik heb nu net "De Kabalist" uit, zo mooi, ik had maar anderhalve dag nodig om het te lezen, kon het gewoon niet weg leggen.
Verder ben ik erg fan van de boeken van John Irving ("De wereld volgens Garp", "De regels van het Ciderhuis", Bidden wij voor Owen Meany", "Weduwe voor een jaar", "Hotel New Hampshire", Until I find you"....weet ff niet hoe dat in het Nederlands heet.) ze zijn allemaal even mooi.
Oh en Stephanie, mooi boek is dat he?! "Incredibly close and extremely loud"

Verder heb ik hier ook de serie "Het Bureau" staan van J.J. Voskuil....maar dat is net een enceclopedy hoor, daar moet je wel tijd voor en zin in hebben..

Ajuus, ilja

JA ik heb ze allebei gelezen!!!
En bij allebei gejankt
Vooral bij Duizend schitterende zonnen...oohhh wat vond ik dat erg, maar zeker erg mooie boeken. Vooral omdat je het je niet kan voorstellen dat het echt zo gaat daar in die landen.
Mn zwager heeft een iemand in dienst in zn restaurant die dat echt heeft meegemaakt..die mannen/vrouwen die in een arena ter dood worden gebracht brrrrrrrr!

jen

Hoi,

Ik ben een leesfreak hoor, ik lees kinder en volwassenboeken. Ik heb al zoveel mooie boeken gelezen dat ik helaas de titels niet meer ken....
Deze ken ik trouwens nog niet, maar nu ik erover lees....wil ik hem dolgraag eens lezen....
Wat ik een hele mooie serie vind is de aardkinderen serie van Jean Auel, echt heel mooi, hoewel je af en toe wel gek wordt van die urenlange kruidenverhalen ( maar dat vond ik wel weer leuk..)
Ook een mooi boek is: De wijde hemel ( weet de schrijver even niet) Het gaat over een meisje dat vermoord wordt en dus in de hemel jarenlang haar familie gadeslaat over hoe zij het verdriet om haar verwerken en of de moordzaak opgelost wordt....( de moordenaar is nog de buurman ook) grrr.

Groetjes Hanneke

Jajaja, een leesboekentopic!!! FIjn, weer nieuwe inspiratie opdoen (ik ben dól op lezen)

'De overgave' van Arthur Japin: over de kolonisatie van Texas, de oorlog met de mexicanen en een gruwelijke overval van indianen op de boerderij van een blank gezin waarbij een paar kinderen gekidnapt worden. Jaren later ontmoet de oma van een van die kinderen haar achterkleinkind: het opperhoofd van een van de laatste indianenstammen die zich overgeven en in een reservaat gaan wonen. Aangrijpend én mooi!

Nét uit: blauw water van Simone van der Vlugt: angstaanjagend........ vrouw en kind worden gegijzeld in hun eigen huis door een ontsnapte tbs-er, de vrouw die het toevallig ziet en hulp wil halen overkomt iets vreselijks

Fantastische schrijftster (totdat ze met fantasieromans kwam): Isabel Allende

Mijn leven als een Gheisa (weet de schrijver niet meer), beschrijft het leven van een Gheisa in vooroorlogs Japan op een geweldige manier

Allebei de boeken van Khaled Hoesseini inderdaad

En zo kan ik nog wel even door gaan!!

Liefs
Susan

Heb de Vliegeraar ook bijna uit, na de film  ben ik het boek gaan lezen en het is echt een zeer indrukwekkend boek!

Verdere tips:

Sue Grafton (detective-thriller)
Patricia Cornwell (thrillers)
Dean Koontz (thrillers)
Greg Iles (thrillers)
Karin Slaughter (thrillers)

eeuuhh volgens mij lees ik alleen maar thrillers

Titels enzo onthoud ik nooit, sorry... Deze auteurs weet ik alleen maar omdat ik een lijst bijhoud met wat ik nog wil lezen (nav tips/recensies) en daar dan bijzet als ik van een bepaalde auteur al dingen heb gelezen om ze niet 2 x uit het rek te pakken...

groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan