De vluchtkoffer .. tips ?

<p>Hoi dames!</p><p>ik ben op dit moment 35 weken zwanger en ben langzaam begonnen met het inpakken van mijn vluchtkoffer. Nu vraag ik me af, ontbreekt er iets of zit er iets in wat totaal niet nodig is? Veel sites raden ze aan drie tassen mee te nemen voor jezelf, je partner en de baby. Dit lijkt me een beetje overdreven ..? Op dit moment heb ik bij elkaar gesprokkeld:</p><p>- Toiletartikelen voor mij en mijn man, (deodorant, elastiekjes, tandenborstel etc)</p><p>- Badjas</p><p>- Een nachthemd om in te bevallen</p><p>- Kleding voor na de bevalling/naar huis (inclusief een grote boxer voor het kraamverband ?)</p><p>- twee kledingsetjes voor de baby, maat 50 & 56</p><p>- Dekentje voor de baby</p><p>- Oplader telefoon</p><p>Alle tips zijn welkom! ?</p>

Spannend!! Komt dichtbij hè?
hier momenteel 35.3 weken.
ik heb wel voor mijn partner ook nog wat extra kleding ingepakt zodat hij zich evt nog om kan kleden. Ik heb twee tassen gedaan een voor de baby en 1 voor mij en mijn man. 

De maxi cosi staat ook klaar daar heb ik een lekker wikkelkleed in leggen en zo een teddy overal in plaats van een jasje zeg maar. 

succes met de laatste loodjes:)

Ik heb er nog schone sokken (verloskundige houden niet van zweet voeten?), extra shirtje voor mijn vriend, flesje water en cola, druivensuiker, liga's, paar luiers en billendoekjes, slippers, pakje kauwgom, kraamverband, zoogkompressen, paspoorten en zorgpasje van het ziekenhuis bij zitten. En dan verdeeld over 2 tassen. 
Blijft toch altijd lastig wat je nu wel of niet mee moet nemen. En dan zul je zien dat je straks alsnog wat vergeet ?

Lekkere warme sokken, voetenzak ipv dekentje voor de baby. Voor het grote moment dat jullie naar huis gaan.
Lipcreme en iets van dextran voor tijdens de bevalling. Van het wegpuffen van de weeen kun je droge lippen krijgen etc.
Ik heb zelf een grote knip gehad. Boxers en al het ondergoed wat geen “oma ondergoed” is. Zit verschrikkelijk en kan naar binnenkruipen. Om die reden zou ik geen boxer(s) inpakken
Veel succes met de laatste loodjes

Slippers voor onder de douche en slippers/pantoffels voor als je nog uit bed moet. Ook voor na de bevalling fijn vond ik, omdat sokken aantrekken nog lastig kan zijn. 
Ik kreeg na de bevalling zo'n netbroekje aan met kraamverband erin. Dag erna heb ik een normale onderbroek, maatje groter dan normaal, aangedaan en dat ging prima met dat verband erin. 

Genoeg baby pakjes, die poepert van ons knalde dag 1 haar broek al vol tot achter der oren, tot 2 maal toe, ik ben 2 nachtjes gebleven.
Ik had tijdens de bevalling een hempje aan deze ze stuk mochten knippen toen ze er was. Gedoe met een nachtpon. 
Mocht je niet te hoeven blijven neem dan vooral niet te veel mee, telefoon oplader, haar elastiek indien lang haar, fles met rietje, jij wat had ik een dorst. Voor de rest toi toi toi. 

Terug
Bovenaan