De vluchtkoffer .. tips ?

Ik zou zeggen pak in alsof je een weekendje weg gaat. Dus... Overdreven! Je gaat er natuurlijk vanuit dat je na een paar uur weer thuis bent, waarschijnlijk is dat ook zo, dan pak je het thuis weer uit :)
Ik had zelf deze bovenstaande tip ook gelezen en ik dacht: "tuttut.. Het zal allemaal wel meevallen." Heb achteraf spijt gehad toen ik een paar nachtjes moest blijven en mijn man in alle hectiek stress en zonder nachtrust spullen voor mij en de baby moest gaan halen. Elke keer vergat hij is belangrijks, bijv. kleding voor mij ? 

Ik miste iets van vruchtensap of energiedrank, het duurde zo lang allemaal, en echt wat eten werd m ook niet.. en water gaf geen energie. Dextro was echt niks in mijn uitgedroogde mond... 
Elastiekje ook handig? Labello? Sowieso een kleine deo.. en een nachthemd extra want die van mij was snel smerig geworden.. 

Ik had een bluetooth boxje voor eigen (rustgevende) muziek, heb ik echt veel aan gehad.
Ik kreeg een ziekenhuisschort aan tijdens de bevalling en die hebben ze verwijderd toen de kleine er was voor huid op huid contact. 
Dikke sokken zijn inderdaad heel fijn, maar mag je niet op lopen door het ziekenhuis (hygiëne), dus neem ook slippers mee. Lekkere zeep om mee te douchen en iets lekkers te eten en te drinken. 
De tip om niet in te pakken voor langere tijd is onzin, want je weet natuurlijk nooit hoe alles gaat lopen. Wij moesten ook 4 dagen blijven, wat we vooraf nooit hadden kunnen weten. Voor mijn man was het ook niet prettig om steeds op en neer te moeten rijden :)
Kraamverband en luiers hebben ze daar 

Ik werd uiteindelijk ingeleid dus iets ander verhaal misschien, maar ik zou ook nog iets meenemen als tijdverdrijf, een tijdschrift of een klein spelletje ofzo. Misschien kom je er niet aan toe, maar als er in het begin van de bevalling langere tijd niet zoveel gebeurt kun je wel wat afleiding gebruiken!
Ook extra kleding voor je partner, kwam bij ons goed van pas. (Dan vooral T-shirt want behoorlijk warm op zo'n kamer)
Succes met je bevalling!

Iets vets voor op je lippen! Ben je tijdens het persen erg dankbaar voor.
Daarnaast 2 paar dikke sokken 1 om aan te doen tijdens de bevallen en 1 voor daarna. Je bent zo hard aan het werken dat je voeten echt steen en steen koud zijn. Ik vond die sokken heerlijk tijdens de bevallen en daarna ook als je gedouchd bent. Het moment dat ik bevallen was en de kleine op mijn borst had kreeg ik het heel koud.
T-shirt voor je partner niet vergeten. Ik moest flink overgeven en hij stond erbij. Wel fijn als je man dan als alles achter de rug is zich op kan frissen en een schoon shirt aan kan 

Terug
Bovenaan