de wanhoop nabij!!!

Hoi meiden,

Ook wij hebben hetzelfde probleem. Ik heb een zoontje van bijna 3, en komt de laatste maanden ook steeds zijn bed uit.Een vriendin van mij opperde dat het misschien een idee is om een tijdschakelaar op een nachtlampje te zetten. Hebben wij gedaan en vertelt dat als het lampje brand dat moet hij in bed blijven en als het lampje uit is mag   hij naar papa en mama. Hij vertelt het zelfs na maar doet het niet. Hij komt ongeveer 1x per nacht en ik kan hem dan ook zo wegbrengen en hij slaapt weer verder. Nu hoorde ik ook dat het kan dat (hij is overdag zindelijk) hij 's nachts een plasprikkel krijgt en dat hij daarvan wakker wordt. Toen hij afgelopen nacht kwam vroeg ik ook of hij moest plassen maar hij zei van niet...Kent iemand dit??????
Groetjes Miranda
 
het is echt een kwestie van volhouden, mar vergis je niet dit kan zo 2 of 3 weken duren voor het over is..

verder als er net een baby bij is gekomen is het misschien slim of handig om de oudste overdag meer aandacht te geven, dan hoeft het er snachts niet om te vragen of gewoon laten helpen zo dat het broertje of zusje ook voor dat kind belangrijk wordt want   de luiers moet en worden aan gegeven of de spuugdoekjes of zo iets

verder sterkte er mee

groetjes trees
 
Hoi allemaal,

Wij zitten er nu ook middenin. Onze zoon is 22 maanden en hij weigert naar bed te gaan, komt er 's nachts uit en 's ochtends om 5 uur.

We hebben de 'nanny-methode' geprobeerd; niets zeggen, terug in bed; dit duurt 1,5 uur en wordt na 2 weken niet beter. We hebben het nu anders aangepakt. We leggen hem in bed, lezen een verhaaltje en dan...blijven we zitten. We negeren hem volledig, als hij een voet over de rand van het bed doet, gewoon terug duwen. Hij schreeuwt, trekt aan mijn haren (dan ga ik iets verder weg zitten), huilt, haalt vanalles uit de kast om te zorgen dat je aandacht geeft. Meestal geeft hij het binnen een half uur op en valt in slaap. Erbij zitten zou niet goed zijn omdat ze zelf in slaap zouden moeten vallen, maar dat heeft hij altijd gedaan, dus dat is volgens mij niet het probleem. Dat elke keer terug brengen naar bed vond hij gewoon een leuk spelletje. Dan maar een half uurtje erbij zitten. Scheelt een hoop frustratie. Want 1,5 uur terug brengen vind ik erg frustrerend en mijn geduld is dan echt op.

Veel suc6 iedereen!
 
Hoi mama van Winston,
Goed om te horen dat het al een klein beetje beter gaat.  Ik heb nog een tip, die je misschien al hebt geprobeert, maar misschien ook niet.  Het is heel belangrijk dat je Winston vertelt dat jullie het niet zo'n goed plan  meer vinden dat hij bij jullie in bed slaapt,  dat hij al een grote jongen is en dat  papa en mama  een eigen bed hebben en Winsten ook, blabla (zo'n verhaaltje kun je het  beste zelf bedenken, toch?) En dat je met hem afspreekt dat hij vannacht in zijn eigen bedje slaapt. Met kinderen van 3 kun je al best een afspraakje maken, en ze vinden het helemaal interessant als daar iets tegenover staat!  En als hij dat dan doet, moet je met hem afspreken dat hij de volgende dag iets krijgt. Je geeft hem dan  een beloning. Hoeft niet iets heel grootst te zijn, maar wel iets wat hij leuk vindt.  Hij moet dat dan  al wel weten voordat hij in bed gaat natuurlijk.
Hopelijk heb ik je op een idee gebracht, en het is het proberen waard!

Groetjes van een moeder
 
Terug
Bovenaan