december mama's// groentehapje??

A

Anoniem

Guest
Hej allemaal!

Mn kleine meid is nu ruim vijf maanden oud..(15 dec geboren)..en ik twijfel of ik haar al een groentehapje kan geven...en wanneer geef je die??

Hebben jullie tips?

Liefs

Hoi,
Ben een november-mama, maar kan je misschien wel helpen.
Ik ben met 4 mnd begonnen met een groentehap, ipv een fruithap. Dit, omdat ze het fruit echt niet wilde. Inmiddels lust ze wel fruit en nu wissel ik het af. Ik gaf het gewoon rond 3 uur 's middags. Binnenkort wil ik gaan proberen om het allebei te gaan geven; dus fruit 's morgens en groente aan het eind van de middag.
Succes, Sil

Hoi. Teun is van 18-12 en krijgt nu sinds 2 weken een groentenhapje.
Ik heb de potjes vanaf 4 maanden en ben begonnen met 1/3 potje.
Ik heb dat opgebouwd en nu krijgt hij een heel potje.
Hier gaat het erg goed!! Teun heeft heel veel gehuild en nu is hij echt een heel ander kind. Hij had veel last van krampen maar sinds de groentenhap is zijn ontlasting echt veel beter. Ik zou het gewoon een proberen,gewoon voorzichtig opbouwen en een dag of 4 hetzelfde smaakje geven zodat ze aan daaraan kunnen wennen.
Veel plezier!!

Groetjes Mikkie.

Hoi,
Ian is van 6december en mocht van het cb vanaf 4 maanden wennen aan de groente en fruithap. Nou die gaan er dus smakelijk in; om een uur of 11 de fruithap en om half6 de groentehap. Gaat prima hier!!

Hoi,

Nick is van 20-12 en krijgt al sinds 4 maanden groente en fruit, hij heeft het nu zo op, nog twee weken wachten en dan ga ik over op de 6 maanden potten want hij red het hier niet meer mee.

Anne

Hoihoi,

Emma is van 17 december en krijgt vanaf 4 maanden fruit en sinds ze 5 maanden is groentehap.
Fruit is een tussendoortje, groente komt op tijdstip van een voeding, na de groente krijgt ze nog de borst.
Dit heeft het cb mij zo geadviseerd en het gaat goed. Vooral het groentehapje vindt Emma heerlijk.

Groetjes Hada

Hoi wat grappig, mijn meisje is ook van 15 dec. maar ze krijgt pas vanaf 6 maanden bijvoeding ivm allergien, anders zou ik ook al zijn begonnen mee.

succes

Dag,
Ben juist vandaag naar het cb geweest met ons dochtertje (29 december geboren) en over groente- en fruithap gepraat. Ik geef bv, maar ik kon rustig beginnen met een groentehap omdat er geen allergieen in de familie voorkomen. Ze adviseerden wel om eerst te beginnen met groente en dan pas fruit.
Ze heeft ook echt al wel door als wij zitten te eten: net alsof ze wil zeggen: geef mij ook es een stukje.
Ga komende week dus maar wat proberen. Ben benieuwd of ze het lust.
Dus als er geen allergieen voorkomen, zou ik het ook gewoon proberen als ik jou was.

Groeten,
Wilmi

Terug
Bovenaan