Deedee

Hallo!

Hier ben ik dan weer eens! Mijn zoontje is ondertussen alweer 4,5maand, het gaat echt zo snel! Borstvoeding gaat nog steeds goed, het gaat een stuk makkelijker zelfs! Ik schrijf tegenwoordig vaak op het borstvoedingsforum, wat me nu erg bevalt. Mijn zoontje drinkt nu om de 3uur, met dit warme weer komt hij uiteraard vaker. Alleen 'snachts blijft hij nog best vaak komen, meestal ook om de 3uur. Dit vind ik wel jammer, maar neem het ook voor lief. Hij drinkt 'snachts nooit langer dan 10min en dan kan ik hem weer naast me in de wieg leggen en dan slaapt hij weer verder.
Overdags is het een heel vrolijk mannetje, als hij op tijd zijn rust krijgt. Hij kan nu ongeveer 2uurtjes wakker zijn en slaapt nog steeds korte slaapjes van een urrtje of 1,5. En hij draait en brabbeld! Ik kan echt merken dat hij de wereld heeft ontdekt! Hoe heb jij het gedaan na 6maanden met bijvoeden. Heb je de rapley methode gedaan en waar ben je eerst mee begonnen, groente of fruit? Ik heb het boek van Stefan Kleintjes gekocht en vind het geweldig, maar ben ook benieuwd naar andere verhalen!

Hoe is het met je dochtertje?

Fijne dag

Groetjes Linda
 
Nog een keer proberen.

Wat fijn dat het goed gaat met jou en met je zoontje.
Heerlijk he dat de borstvoeding na een tijdje makkelijker gaat. Ik begon er na 5 maanden echt van te genieten.

Het maakt niet zo uit of je met groenten of fruit begint. Als je maar rustig aan begint en niet teveel tegelijk wilt. Gewoon een paar dagen achter elkaar hetzelfde voordat je weer wat anders probeert.

Ik ben met 5,5 maand begonnen met fruit.
Met 6,5 groenten erbij
Met 7 maanden een korstje brood om op te sabbelen.
Met 8 maanden stukjes brood.

Ik prakte het fruit in het begin helemaal fijn en gaf het met een lepel. Groenten ook.
Korstje brood gewoon in de hand gegeven.
In het begin de stukjes brood in haar mond gedaan (niet helemaal in haar wang hoor, gewoon in haar mond)
Langzaam aan ben ik het minder fijn gaan prakken. (Ik heb het nooit helemaal geprureerd)
Maar over rapley heb ik wel veel positieve verhalen gehoord.

Met mijn dochter gaat het goed. Ze raced de hele kamer door (tijgert) en trekt zicht overal aan op om te staan. Ze is vrolijk, actief en oh zo lief!

Ze slaapt ongeveer van 19:00 tot 7:00, dus dat is ook lekker. Overdag 2 keer maar soms maar 1 keer slapen.

Ze eet:
's morgens een boterham en een bord pap
tussendoor fruit
's middags een boterham soms bijna 2
tussendoor koek of soepstengel en drinken
's avonds warm eten met ons mee (ze lust echt alles!) en daarna een schaaltje jogurt met vla

Ze drinkt alleen weinig. Ik heb echt moeite om er een halve liter vocht in te krijgen.
 
Hallo!

Wat fijn dat ze zo goed eet zeg! En lekker alles lust, ik hoop dat dat straks hier ook zo gaat! Ik ga idd ook steeds meer genieten van de borstvoeding. Ik ben ook blij dat ik in de verschillende dips die ik heb gehad, nooit de beslissing heb genomen om te stoppen!
Hier alleen nog steeds het flesweiger probleem! Ik heb echt alles uit de kast getrokken, maar niks wil lukken. En het lijkt me toch wel handig als hij de fles drinkt, heb jij nog tips?

Wat heerlijk dat ze al rond tijgert en gaat staan! Jemig wat gaat dat snel he! Kan me er nog niks bij voorstellen, maar het is zo!

Ik wil straks na 6maanden de rapley methode gaan proberen. Ik heb het boek van Stephan Kleintjes gekocht en het lijkt me wel wat! Nog een kleine 1,5maand en dan is het zover, ik laat je weten hoe het gaat!

Oja nog even een ander vraagje. Kon jou dochter makkelijk ergens anders slapen? Ik merk dat mijn zoontje er erg veel moeite mee heeft, hij slaapt eigenlijk alleen makkelijk in zijn eigen bedje. Vandaag is bijv mijn moeder jarig en ik ga daar van middag heen en zou daar graag blijven eten vanavond. Maar weet nu eigenlijk dat hij dat niet gaat redden zonder een slaapje en dat lukt meestal niet!

Hoe deed jij dat?

Groetjes!
 
Lynn wilde bij mij nooit de fles.
Wel bij papa als mama niet in de buurt was.
Niet dwingen en rustig aanbieden, anders ging ze heel erg protesteren. (ja die eigen wil zat er al vroeg in)

Ik ben wel benieuwd of de rapley methode bevalt. Misschien ga ik dat de volgende keer wel proberen.

Mijn dochter heeft een eigen tent (van Deryan) Daarin ziet ze de omgeving niet en dat geeft veel rust. In een kampeerbedje ziet ze veel te veel om te gaan slapen, dan wil ze eerst de kamer gaan verkennen.
In haar eigen tent met haar eigen slaapzak en knuffel gaat het meestal redelijk goed.
Maar ja aan de tent heeft ze ook even moeten wennen natuurlijk.
Op het KDV is de slaapkamer heel donker, dan heeft ze ook niets om naar te kijken en daar heeft ze altijd redelijk geslapen. Al wordt ze daar vaak wakker van de geluiden.

Ik vind het nog steeds niet snel gaan hoor. Iedereen roept: geniet maar voor je het weet is het voorbij. Ik geniet met teugen, maar het gaat helemaal niet snel voorbij. Het is alsof ze al 4 jaar bij me is. En ze kan nog niet eens lopen hahaha
 
Die tent van Deryan die lijkt ook iedereen te gebruiken van het bv forum, daar zie je hem ook regelmatig staan! Ik denk dat ik er ook 1ga bestellen. Neem je die dan ook mee op vakantie, net als een kampeerbedje?
Ik ben nu bezig om Faas te laten wennen aan het ledikant, het is ne de 4e dag en het gaat best goed! Overdags gaat hij gelijk slapen als ik hem wegleg, maar 's avonds wil hij nog aan de borst in slaap vallen, dan lukt het hem niet alleen in slaap te vallen. Hij sliep nog in de wieg en die heeft een kap, dus het ledikant is volgens mij echt even wennen!

Ik ben ook benieuwd naar de rapley methode! As. vrijdag is hij 5maanden, dus nog een maandje wachten en dan gaan we beginnen! Ik heb er zin in!

Ik vind het wel snel gaan hoor! Ik vind het nu ook zo erg dat hij uit zijn wieg is gegroeid, heb echt een traantje weg gepiekt! En hij ligt ook al niet meer in de kinderwagenbak.... snik!

Denk jij al wel eens over een tweede na? Ik soms wel, ook omdat de eerste natuurlijk een hele tijd heeft geduurd!

Groetjes!
 
Oh had ik dat nog niet verteld?
Ik ben ZWANGER!!!!!
Ik ben nu 12 weken.
We hadden het over een tweede en dachten: daar gaan we volgend jaar eens voor aan de slag. Maar we laten de voorbehoedsmiddelen staan, want bij de vorige gebreurde er toch 3 jaar lang helemaal niets.
En opeens was ik overtijd!
Heel vreemd, vorige keer er zo lang over gedaan en nu opeens spontaan en onverwacht. Maar oh wat zijn we blij.

Lynn heeft de eerste 4 weken bij ons op de kamer geslapen in de wandelwagenbak (wij hebben geen wieg). Daarna 1 week in haar eigen kamer in de wandelwagenbak. En daarna in haar ledikant. Wat leek ze klein in het begin in dat "grote" ledikant haha.
Lynn heeft in de wandelwagen bak gelegen tot ze 7 maanden was. Maar ze is dan ook een klein meisje, dus dat paste nog. Gelukkig maar want ze kon met 5 maanden echt nog niet zitten dus ik zou niet weten hoe ze dan in de kinderwagen had gemoeten. Hoe doe jij dat?

Het tentje gaat overal mee naar toe. Ik vind het ideaal, staat zo en neemt opgevouwen weinig ruimte in en is licht. (jee je zou haast denken dat ik er aandelen in heb haha)
 
Wauwwwwwww gefeliciteerd!!!! Dat is echt geweldig zeg!!!! Ik hoop dat het bij ons ook zo mag gaan!! Ik moet nu eerst geopereerd (eind aug) en als ik daar volledig van hersteld ben denk ik ook dat we alle voorbehoedsmiddelen aan de kant schuiven! De eerste duurde bij ons ook 3,5 jaar!! Hahahaha zo grappig, dan verwacht je dat toch helemaal niet???

Hoe voel je je??? Nu hopen dat de tweede langer bv wil dan Lynn. Oh wat heerlijk zeg, ik word er helemaal vrolijk van!

Ik heb eigenlijk al een paar weken dat ik best al weer zwanger zou willen zijn, eigenlijk best raar want Faas is nog maar 5 maanden. Maar ik vind het allemaal zo geweldig!

Het slapen in het ledikant gaat ondertussen super! Ik kan hem (net als eerst in de wieg) gewoon weer wegleggen en dan 'zeurt' hij meestal nog even en valt in slaap. Vandaag draaide hij zelf 2 keer gelijk op zijn zij en viel in slaap!

Gebruik jij trouwens bij Lynn een slaapzakje?? Vind het vaak zo moeilijk wat ik daar onder moet doen. Ik heb er nu een rompertje onder, maar ben dab weer bezorgd dat het te weinig is en hij het 's nachts koud krijgt....

Groetjes!!!
 
Terug
Bovenaan