Deel je beste tips om zwanger te raken.

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar alle tips die ik maar kan krijgen.

We zijn al een poosje onderweg ronde 11 en zijn nog niet in verwachting van onze 2de. Dus zijn we opzoek naar de beste tips en tricks om het toch te laten slagen. Gyn schakelen we bij ronde 13 in.

Proberen al:

✔️ovulatie testen
✔️10 min na liggen
✔️gezonder eten/ meer bewegen
✔️ geen alcohol voor mij (tenzij ik ongesteld ben)
✔️ gestopt met roken
✔️ minder stress

Heb je nog een tip? Deel hem dan vooral
 
Hier na 1,5 jaar eindelijk in verwachting, heb veel geprobeerd dus heb wel wat tips voor je ?
Als je een regelmatige cyclus hebt kun je de ovulatie testen laten liggen. Soms zijn die niet accuraat en mis je het al. Gewoon om de dag of om de 2 dagen gezellig maken. Vooral voor je eisprong is belangrijk en liefst 2 dagen ervoor heb ik geleerd.
Tijdens wachtweken elke dag een halve avocado voor gezonde vetten.
Beperken van melk/suikers/fastfood ivm onstekingsreacties. 
Een warmte kussen op je buik tijdens de wachtweken en jezelf en je voeten warm houden. Dit is om je baarmoeder warm te houden. 
Drink geen koude dranken maar voed jezelf lekker met warm eten en warm drinken of lauw water.
Acupunctuur. Bij mij heeft acupunctuur het 'm gedaan denk ik zelf. De eerste keer was dood eng, de tweede keer was een verademing. Ze gaf me ook namen van mensen die me konden helpen met het mentale stukje en er viel een last van me af. Daarna meteen zwanger. Altijd handig om bij jezelf na te gaan hoe je er mentaal voor staat want soms zitten daar bijvoorbeeld wat blokkades.  
 
 
Ik zou ook zeker geen alcohol, roken en liefst ook cafeïne voor jullie beiden, dus ook voor je partner(!), op het lijstje zetten. Het beïnvloed immers ook de zaadkwaliteit. Ook zijn er supplementen die voor mannen ook de vruchtbaarheid kunnen bevorderen, zoals zink, magnesium, omega 3 (dat zijn de gezonde vetten die ook in avocados zitten, maar dus ook in algen, vette vis, walnoten, groene bladgroente etc), b12, c, d en foliumzuur (ik neem aan dat jij die laatste in elk geval ook al slikt). 

Verder: mocht jij en/of je partner medicatie gebruiken, zoek dan eens uit of dat mogelijk invloed heeft (bijvoorbeeld hooikoortsmedicatie kan de vruchtbaarheid beperken) en kijk (samen met je behandelend arts) of je daar evt een alternatief voor kan krijgen. 
 
Ik ben al aardig onderweg met het minderen in cafeïne. Waar ik zo op 8-10 koppen per dag zat zit ik nu op 1. Of zelfs zoals deze week soms niet eens een kopje koffie.

Qua vitamines ga ik eens even met de man aan tafel. Kijken of ik hem zo ver krijg?
 
Het is nergens bewezen dat cafeïne de zaadkwaliteit vermindert dus dit is niet waar .
Dus dat kun je zeker gewoon drinken  als man zijn de.
Ik zeg niet dat 8 bakken koffie op een dag gezond zijn maar je kan er echt wel een paar pakken op een dag hoor. 
Ik en mijn man vinden het soms heerlijk even met een bakje koffie relaxen. 
Als dat je van elk bakje koffie of wat je eet stress krijgt. (Ook niet goed als je zwanger wilt worden)
Verder de tips hierboven vind ik wel goed kwa gezond eten. En dat wellicht accupunctuur kan helpen.
Succes 
 
Terug
Bovenaan