deken in kinderwagen??

Hoi   Bianca,

Wij zijn afgelopen maandag naar de prenatal in Den Haag geweest en daar hebben ze de wagen gewoon op voorraad staan. we konden hem dus gelijk meenemen.
(Dit hadden we van te voren al geinformeert bij ze anders hadden we hem natuurlijk al veel eerder besteld.We wilde eigenlijk de Joolz bloom kopen maar die verkoopt de prenatal voorlopig niet meer.dus zijn we maar voor de bugaboo gegaan)
Bij de prenatal krijg je ook 10% van het aankoopbedrag in cadeaubonnen terug dus dat scheelt ook wel weer wat.    Tevens was het mamma maandag (2de maandag in de maand) dus op alle andere spullen kregen we ook 10% korting in de vorm van cadeau bonnen. (totaal zo;n 130 euro aan bonnen gehad!)
vandaag hebben we bij de prenatal een hoeslaken, lakentje en een dekentje voor in een wiegje gehaald(betaald met een cadeaubon!), maar ik moet zeggen dat het niet echt ideaal is. heel veel lagen proppen in een keine bak. en alles is ook eigenlijk iets te groot.(deken veeels te groot)

Ik denk dat de manier van Marielle makkelijker is.
Moet wel zeggen dat het wel leuk staat zo'n opgemaakte bak. en als ik nou toch besluit om mijn mannetje de eerste dagen in de slaapkamer te houden dan heb ik alle spullen alvast.

bedankt voor alle reacties!
groetjes,
Patricia

Hoi Patricia,

Wij hebben ook de Bugaboo Cameleon gekocht.
Mijn man heeft hem deze week in elkaar gebouwd.
Bij de aankoop van deze wagen werd ons verteld dat er een speciaal matrasje in ligt (soort Aerosleep) waarover geen hoeslaken hoeft anders  wordt de werking verminderd.
Ik heb gisteren even gekeken en idd....er zit een matrasbeschermer in wat heel erg veel lijkt op een Aerosleep (zo'n gaatjes ding).

Ik denk dat wij het op de manier van Marielle gaan doen. Gewoon als je op pad ben met de wagen dan een hydrofiele luiers onder het hoofdje leggen en als het in de kinderwagenbak slaapt zonder continu toezicht erop (bijv op een verjaardag) dan zonder die luier.

En wij hebben er ook geen dekbedje bij gehad. Wij doen er denk ik een dubbelgevouwen dekentje in een zelfgemaakt hoesje in. Zo heb je ook niet al die verschillende lagen in die smalle bak (wordt anders echt een geprop en een rommeltje volgens mij). In het wiegje mag het niet maar in de wagen ben je er toch continu bij.
En dat afritsbare dekje houdt ook een hoop kou tegen.

Kruimel (Oktober forum)

Ik las de reactie van één van jullie dat je helemaal  geen dekentje hoeft te gebruiken (alleen een jas en winterpak?), maar mijn advies is daar wel anders over.

Ik maak in de gezinnen de kinderwagenbakken net zo op als een wiegje. Alleen sla ik de molton over. Dus; matrasje, zeiltje (alleen op de plek van het middel van de baby), molton doek als het zeiltje van rubber is, hoeslaken en dan bovenaan de hydrofielluier.
Bij veel wagen wordt een soort dekbedhoesje geleverd. Echter, een dekbedje zelf is veel te warm (zo warm als 4 dekentjes op elkaar). Het fijnste is om een dekentje met een lakentje te gebruiken, of dus dat dekbedhoesje met een dekentje erin. (dit mag wel, want bij beide katoen ademt dit prima).

Hou bij het wandelen het volgende aan: Geef je baby één laag meer dan jezelf, jij loopt, de  baby ligt stil.

Bv. in de zomer, jij in een t-shirt zonder jas, dan leg je je baby met alleen een dekentje over in de wagenbak (een jasje is dan niet nodig). Is het echt rond de 28 graden buiten, dan is een lakentje over al voldoende, tegen de wind.
In de herfst: (wij dus als sept. mama's): Doe jij zelf je jas aan, dan je baby een jasje én dekentje. In de winter een dikke jas aan zelf? Dan de baby een dikker jasje en een dubbel dekentje.

Je kunt in het nekje van de baby voelen of hij/zij het lekker warm heeft; klam warm gevoel, dan is het dus teveel laagjes, en haal je dr een laagje af.

Dat bovenste "dek" wat bij veel wagens wordt geleverd is een soort windhoes... dit alleen is echt niet warm genoeg, bovendien liggen baby's veel liever lekker toegestopt, dan blijven ze ook beter liggen als je de stoep afgaat. Dat "dek" is er dus om te voorkomen dat bij regen de binnenkant van de wagen nat wordt.

Beetje veel tekst, maar ik hoop dat het duidelijk is zo!!

Groetjes, Mirjam

wij hebben bij ons zoontje. een hydrofiel luier of flanellen luier ( is wat zachter) onder het hoofd gelegd tegen het spugen. en ik had een dun fleece dekentje voor over de kleine. het dekbedje wat erbij hoorde was erg dik. die heb ik nooit gebruikt. als het koud was deed ik de voetenzak van de maxicosi erinleggen. en bij de quinny zat een kap voor over de bak te trekken zodat de kleine uit de wind ligt.
maar ik heb nooit zoveel lagen gebruikt. en als we lang gingen wandelen deed ik ook wel eens een celstof matje erinleggen voor het geval dat de kleine deed spugen of ik niet op tijd was met de luier verschonen.

( we hebben vaker wandelingen met de honden, en ja midden in het bos is het niet altijd makkelijk verschonen, soms moet je even wachten tot je ergens komt waar het wel gaat vandaar)

Hoi Patricia,

fijn dat jullie de wagen al hebben staan!
ik krijg volgende week iig de maxi cosi. en box etc.
ik hoop dat het niet lang meer gaat duren dat de bugaboo ook wordt geleverd..
het is inmiddels toch al zo`n 10 weken geleden..
zou het ook graag bij ons op de kamer willen zetten de eerste paar dagen..
maar goed we zien wel.   hoop maar dat het nog op tijd komt..
ik koop een klein dekentje bij en leg er een hydrofielluier in voor het spugen.

De laatste weekjes!!!!
Liefs, Bianca.

Hoi dames,

ik ben van het juniforum en allang bevallen, maar ik had ook het probleem met de wagen opmaken en al die dikke dingen erin. Een paar weken geleden was ik bij de Zeeman en dar heb ik voor 1.79 euro een speelkleedje gekocht. Dat is van heel dun fleeceachtig materiaal gemaakt en die heb ik als dekentje in de wandelwagen gelegd. Zo heeft mijn zoontje het lekker warm zonder bobbels onder zijn voeteneind van een dikke deken. Misschien een idee voor jullie??? Allemaal veel succes met jullie zwangerschap en bevallingen.]

Groetjes van Marloes

Hoi,

ze hebben gisteren gebeld...
a.s donderdag wordt de wagen bezorgd!! gelukkig...
alleen zit nu de aanvullende bekleding er niet bij...
dus dekje en kap.
en de parasol niet en transport tas....
maar goed... de wieg kan naast bed staan..
ga volgende week eens kijken voor klein dekentje extra.
ook handig over de maxi cosi in de winter voor als je even
buiten gaat zodat je het in de auto weer eraf kunt halen.

groetjes bianca. 36,3 wkn...

Terug
Bovenaan