Dekens

waarom gebruikt iedereen een slaapzak. is dat echt nodig of is het omdat ze heel erg draaien in bed? Mijn kind ligt 's ochtends nog op hetzelfde plekje als dat hij naar bed is gegaan. Soms kruipt hij wel omhoog, en ligt hij dus niet meer onder de dekens maar dan wordt hij wakker. En het bedje is kort opgemaakt.

Ik hoor het graag wat de voordelen zijn van een slaapzak. en of er andere mensen zijn die ook geen slaapzak gebruiken en waarom niet.
 
Ik gebruik ook gewoon dekens.Toen ze nog heel klein was, was ze heel druk in bed en heb ik haar in een Safe T sleep gelegd. Nu is ze rustiger en ligt ze gewoon op één plek.
Ik heb ook nog nooit een slaapzak geprobeerd. Ik weet waarom wel of niet. Ik denk dat ze anders door het hele bed dwaalt.
Ik zou ook wel eens willen weten waarom mensen voor een slaapzak kiezen boven dekens.
 
misschien is het overbodig, maar ik gebruik een slaapzak en dekens. In de slaapzak kan mijn dochter niet gaan staan in bed en trapt ze zich niet zo snel bloot. Maar ik weet van mezelf hoe fijn ik het vind om dekens over me heen te voelen, vandaar dat ik ook dekens gebruik. Natuurlijk hou ik rekening met de temperatuur, in haar slaapzak krijgt mijn dochter nu alleen maar een t shirt aan, zodat ze het niet te warm krijgt.
 
Ik gebruik een slaapzak omdat mijn dochter (4 maanden) het hele bed door reist. Ze draait gemakkelijk 90 en soms zelfs 180 graden en dan is het een hele geruststelling dat ze niet onder de dekens kan belanden. Voor ons is de slaapzak dus een uitkomst.
 
ik gebruik ook beide. Een slaapzak omdat ze dan lekker geborgen ligt daarna stop ik haar met een deken strak in. Dat vind ze fijn als ik dat niet doe slaapt ze niet.

Ik heb ook een slaapzak omdat ons huis best koud is en ze s nachts nog een voeding krijgt en ik dan niet met haar in bed lig maar aan het voeteneind zit. Zo krijgt ze het in haar zak niet koud en kan ze lekker warm weer in bed.

Groetjes
 
Tot 6 maand ongeveer lag mijn dochter onder een lakentje met dekentje, daarna in een slaapzak omdat ze het hele bed doorgaat, ze ligt meestal overdwars of op de kop, dus dan is een dekentje wel erg gevaarlijk als ze daar onder zou komen
 
Hallo,
Onze zoon ligt vanaf dat hij 5 weken is in een slaapzak en onder een deken. In de slaapzak omdat hij binnen 10min. bovenin zijn bed lag. Hij was dan aan het huilen en werd zo boos dat hij bovenin zijn bed belande en koud werd (en dan helemaal niet wilde slapen).
Zijn slaapzak ligt ingestopt onder het matras. De deken omdat hij dan lekker strak ligt en ik het idee heb dat hij dat prettig vindt. Hij is nu 6 maanden en ligt er nog zo bij. Hij gaat elke dag zonder huilen en mopperen gelijk slapen.
Groetjes
 
Wij gebruiken een slaapzak voor mijn dochter, omdat ze niet stil ligt in bed.
De eerste maand heeft ze gewoon onder een laken en deken gelegen, maar die schopte ze telkens weg en nadat we d'r een paar keer helemaal blauw van de kou hebben aan getroffen hebben we d'r maar een slaapzak aan getroffen.
D'r handen zijn nou nog wel blauw als ze wakker wordt maar de rest niet meer.
Ze ligt nu dus sinds ze een maand oud is in een slaapzak.

Maar als kind daar geen last van heeft kan je natuurlijk gewoon een laken en dekentje blijven gebruiken.
Het is namelijk niet zo dat het een of het ander beter is.
Ik denk dat dat gewoon verschilt per kind.

Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan