Dekentje haken

Zeeman heeft hele fijne! Die mag ook gewoon in de wasmachine. Ik was begonnen met een dikke wol en dan haaknaald 6 of 8, die zijn heel groot waardoor het makkelijker is. Action heeft een doosje met 6 haaknaalden, ideaal. Via youtube is het makkelijk te leren
 
Ik heb een vestje, dekentje, mutsje en sjaaltje gehaakt van de zeeman. Vind het juist fijn omdat het nog een beetje stretch is, nergens last van met die bollen wol
 
Ik zou zelf voor katoen, wol (tenzij je daar zelf gevoelig voor bent) of andere natuurlijke garens gaan en het synthetische spul laten liggen. Dat mag niet voor niets niet verkocht worden door babywinkels. Zoiets kan je overigens waarschijnlijk nog steeds wel goedkoop vinden, gewoon haakkatoen heb je zo een dekentje van gehaakt. ;) Een hele dikke deken gebruik je toch bijna nooit en heb je zelfs met simpele steken al erg grote gaten waar makkelijk babyvingertjes in verstrikt kunnen raken. Plantaardige garens kan je prima normaal wassen, voor wol of andere dierlijke garens moet je wel wat meer opletten hoe je het wast natuurlijk, maar als je vaker dingen maakt met het materiaal zal je toch wel af en toe een wolwas doen. ;)
 
Terug
Bovenaan