Dekentje/lakentje?

Hallo dames, ik zal me even voorstellen!
Mijn naam is Sjoukje, en ik ben 19 Oktober 2010 de trotse mama geworden van een prachtige dochter Juultje!
Ik heb een vraag waarmee jullie misschien ook tegenaanlopen, hopelijk heeft iemand tips!
Juultje gaat sinds een week of 4 door heel haar bedje heen 'snachts!
Erg leuk om te zien hoe ik haar telkens aantref, maar ik ben zo bang dat ze onder haar lakentje terecht komt!
Met dat warme weer heb ik haar alleen in een rompertje liggen, en anders een dunne slaapzak, en dan geen lakentje! Maar als het weer wat frisser wordt, wat dan?
Of zou ze zichzelf eronderuit kunnen wurmen? Voor de winter heb ik een babydekbedje.
Hoe liggen jullie kleintjes in bedje?
Groetjes, Sjoukje.
 
Hoi Sjoukje, mijn dochter is van 17 oktober en zij gaat ook haar hele bedje door. Ik doe het precies zoals jij. Een babydekbedje mag je nog niet gebruiken hoor. Dat mag pas vanaf 2 of 3 jaar, moet je maar even navragen op het cb. Een dekentje met lakentje voor de winter is echt genoeg. Als ze dan ook nog in een slaapzakje ligt is het helemaal goed. Ik controleer gewoon erg vaak hoe ze ligt en als ze slaapt kan ik haar weer omdraaien (ondersteboven en op haar buik) op haar ruggetje. Ze slaapt dan gewoon door de hele nacht. Mijn dochter slaapt nu zo min mogelijk met dekentje en als ze slaapt heb ik altijd babyfoon aan. Ik kan aan haar manier van geluid maken horen of ze op haar buik ligt of niet.

Groetjes, Irene
 
Hallo,

Mijn zoontje (ook van 17 okt). gaat ook het hele bed door en slaapt sinds een maand op zn buik. Ik heb hem nu een zomerslaapzakje aangedaan zonder dekentje of lakentje. En dat gaat prima hij slaapt nu veel rustiger omdat hij niet tegengehouden kan worden door een dekentjeEn in de winter zal hij een winterslaapzak krijgen. Ik draai hem ook niet meer terug naar zn rug omdat hij gelijk weer terug draait naar zn buik.

Groetjes
 
Hallo sjoukje

Tije slaapt alleen in een slaapzak...ik heb een wat dikkere en een dunne(katoenen)
dus bij echt warm weer krijgt hij die aan.
En Tije slaapt sinds zijn geboorte al op zn buik.we hebben een speciaal matras gekocht. Mekr wel dat hij n u meer op een zij gaat liggen...zo grappig zon klein rupsje in bed.
Of die billen omhoog,snap niet dat dat lekker ligt.
maar hij slaapt van 19 tot 6:30

en idd een dekbed mag pas als ze 2 zijn geweest.

ohh nu we het over slapen hebben...het is echt wel slaapweer...heerlijk truste voor straks

grt kristel
 
ik las toevallig even mee.
mijn dochter 24-11, die nogal vlot is met alles kroop ook door het hele bed. ik hb nu een wat grotere slaapzak en de lege flap die overblijft onder de voeten sla ik om het matras heen. zo blijft ze netjes liggen en kan nog wel naar zij en buik draaien en weer terug. wie weet helpt het bij lullie ook. en idd het dekentje nog even laten liggen tot ze twee is.
 
Terug
Bovenaan