dekentje voor in de wieg

Hoi hoi...

als je toch handig wil doen... maar ook veilig....
kun je een zogenaamde duo-deken kopen. Dat is een dekentje (of 2 aan elkaar als het kouder is) die in een dekbed overtrek kan. Dat is hetzelfde als een lakentje met een deken maar met het gemak van een dekbedje.

Een echte dekbed mag inderdaad absoluut niet...

Gr.
KC

hoi hoi allemaal

als jullie alles goed lezen en op zoeken   dan hebben jullie gelezen
dat dekbedjes uit den boze zijn wat betreft wiegedood maar dekentjes IN dekbed hoesjes net zo dus waarom moeilijk doen en gebruik een lakentje en een dekentje
staat nog leuk ook vindt ik

veiligheid staat toch boven alles
en zoek voor meer informatie het onderwerp wiegendood is op   daar staan nog meer tips
leerzaam en het kan je ook een goed gevoel geven als je de tips goed gebruikt

gr eugenie

hey meiden

ik heb 2 slaapzakjes 1 met mouw en 1 zonder

slaapzakje met mouw is aardig dik dus denk niet dat ik een dekentje nodig heb
en als het in de winter echt heel koud word doe ik er denk ik een dekentje over heen
maar geen dekbedje had gelezen op internet dat dat gevaarlijk is ivm wiegendood

liefs amanda 15w en 5d

Vraagje Eugenie: waar lees je dat dekentjes IN dekbed hoesjes gevaarlijk zijn?
deze worden juist nu overal aangeraden want het is hetzelfde als een lakentje met dekentje alleen makkelijker omdat je niet zoveel lagen hoeft op te maken elke keer... Mijn 2 schoonzussen en een vriendin van mij hebben dit allemaal gedaan (in totaal bij 5 kindjes) en de kraamhulp vond het elke keer goed!
groetjes
KC

quote: eus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-06-2007 12:59:03'));

hoi hoi allemaal

als jullie alles goed lezen en op zoeken   dan hebben jullie gelezen
dat dekbedjes uit den boze zijn wat betreft wiegedood maar dekentjes IN dekbed hoesjes net zo dus waarom moeilijk doen en gebruik een lakentje en een dekentje
staat nog leuk ook vindt ik

veiligheid staat toch boven alles
en zoek voor meer informatie het onderwerp wiegendood is op   daar staan nog meer tips
leerzaam en het kan je ook een goed gevoel geven als je de tips goed gebruikt

gr eugenie

Hoi Hoi,

Idd, ik kan dat ook nergens terug vinden.
Ik zie eigenlijk ook het verschil niet tussen een dekentje in een hoes en een losse deken (dezelfde) en een laken. Qua dikte / warmte moet dat volgens mij geen verschil uit maken.
De  3 kinderen van mijn zus hebben er ook onder gelegen en ze heeft nog nooit van de kraamzorg gehoord dat dat niet mag.

Maar idd, dekentjes zien er erg leuk uit en met zo'n schattig lakentje erbij helemaal.
Ik vroeg het me gewoon af.

Kruimel

Ben ik helemaal met je eens: ze zijn ook schattig... alleen heb ik tot nu toe geen schattige dekentjes gezien (ben daarom  fan van dekbedOVERTREK met  dekentje)  dus moet je eroor zorgen dat de stuk van je lakentje dat je omslaat iets leuks heeft... en daar hebben ze een heeeeleboel van hahaha
Veel plezier met winkelen... :)

quote: kruimel77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-06-2007 14:10:16'));

Hoi Hoi,

Idd, ik kan dat ook nergens terug vinden.
Ik zie eigenlijk ook het verschil niet tussen een dekentje in een hoes en een losse deken (dezelfde) en een laken. Qua dikte / warmte moet dat volgens mij geen verschil uit maken.
De  3 kinderen van mijn zus hebben er ook onder gelegen en ze heeft nog nooit van de kraamzorg gehoord dat dat niet mag.

Maar idd, dekentjes zien er erg leuk uit en met zo'n schattig lakentje erbij helemaal.
Ik vroeg het me gewoon af.

Kruimel

http://www.veiligslapen.info/  

staat info over dekbedjes enz..

hoop dat jullie er wat aan hebben

liefs amanda 15w en 5d

Terug
Bovenaan