Dekentjes, hoeveel wanneer (dochter bijna 4 weken)???

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie over dekentjes, hoeveel enzo.

Mijn dochter (1e kindje) is nu bijna 4 weken en we leggen haar ingebakerd te slapen (in een flanelen doek, werkt erg goed bij haar!)). Daarnaast heeft ze altijd een rompertje en een vestje/tshirtje  (lange mouw)  daarover aan, plus broekje met voetjes (want altijd koude pootjes en sokjes zijn binnen de 5 minuten uit).
Maar nu mijn vraag: met hoeveel dekentjes kan ze dan toe overdag? en 's nachts?  

Wij gebruiken overdag altijd 2 en 's nachts 3 (dekentjes zijn niet zo dik). Twijfel soms toch over hoeveelheid.
Ken  het voel-het-nekje principe, maar als ik dat doe terwijl ze slaapt wordt ze er weer wakker van (en het is toch aan geen briljante slaapster).

Ben heel benieuwd naar wat jullie doen!

groetjes van een twijfelende-mama,
Noes.

Hoi Noes

Toen wij begonnen met inbakeren was onze kleine ook 4 weken.
Toen was het wel iets warmer dan nu maar ook geen hoogzomer! (hij is nu 14 wk.) maar om je een indicatie te geven: we deden hem toen alleen een romper aan, 2 flanellen doeken om in te bakeren en dan een lakentje + 1 deken (wol).

Lotte heeft katoenen dekentjes. Overdag is het afhankelijk van de temperatuur. Een of twee en 's nachts drie.
Er is wel een verschil. Lotte is al 20 weken en ligt niet meer ingebakerd.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Wij hebben Dylano nooit ingebakerd.
Maar ook wij gebruikten eerst katoenen dekentjes, met een lakentje erover.
Maar omdat Dylano iedere x met zijn beentjes tussen de spijltjes zat, zijn we overgegaan op een slaapzak.
En dit gaat super.
Sterker nog... Dylano wilt niet anders meer dan in een slaapzak!

Groetjes Debby.

Hoi,

Stijn slaapt eigenlijk al vanaf dat hij een week oud was in een slaapzak. Daaroverheen doe ik dan een dekentje wat in een overtrekje zit. Omdat hij nu wel erg begint te draaien en woelen in bed ga ik van de week even twee winterslaapzakjes met lange mouwen bij de Prénatal aanschaffen en dan gaat het dekentje weer in de kast. Ik ben zo bang dat hij zich er een keer onder woelt. Brr. Ik moet er niet aan denken... Ik heb trouwens altijd maar één dekentje gebruikt om dat Stijn een behoorlijke natuurlijke isolatielaag heeft gekweekt.

groetjes van Marloes

Erg lastig, dit onderwerp. Mag ik hier een 2e vraag stellen (die trouwens op hetzelfde neerkomt, hoor)?
Onze dochter is nu bijna 11 weken en 'kluunt' zich in haar slaap naar boven in haar ledikant. Met de koude nachten, die eraan komen, heb ik vandaag een winterslaapzak bij de Prenatal gekocht. Zo 1 met mouwtjes, die ik al eerder genoemd zag. Maar waar moeten we haar dan daarnaast nog mee toedekken?
Nu slaapt ze onder een lakentje en 2 katoenen dekentjes.

Hoi!

Zeker een lastig onderwerp.
Luuk ligt onder 1 lakentje en 1 dekentje,dit is van katoen en dubbelgevouwen omdat het anders te groot is.
Is dit dan te dun??
Ik heb ook een slaapzak,maar deze is maat 70,Luuk is nu ongeveer 56 cm,mag hij daar al in ???
Hij woelt zich soms ook helemaal bloot,ben dan bang dat hij het te koud heeft,maar hij voelt gewoon warm aan.

Liefs,Swinnie

Hallo Swinnie,
Ik heb het gevraagd op het cb en je kindje mag gewoon in de kleinste slaapzak! Wij zaten met hetzelfde prombeel mnamelijk. Als de slaapzak iets te groot blijkt ter zijn, dan kun je eventueel armsgat wat dicht naaien en ook de onderkant van de slaapzak iets afbinden, zodat deze kleiner wordt.

Groetjes

Terug
Bovenaan