Delen met vriendinnen?

<p>In hoeverre delen jullie met vriendinnen dat je zwanger probeert te worden? Bij welke ronde deelde je het? Een lastige opgave om het niet te delen?</p>

Ik deelde met mijn 2 beste vriendinnen wanneer we gingen stoppen met anticonceptie. Nu hebben zij allebei ook al kindjes en was het bij 1 vriendin een traject van ruim 2 jaar. Dus wij deelden dit soort zaken al langer met elkaar. Ik vond het heel fijn! Het is denk ik heel persoonlijk wat je doet! Waarom zou je t wel of niet doen? 

Wij hadden er in eerste instantie bewust voor gekozen het niet te delen om dat je niet weet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent. 
Uiteindelijk wist alleen mijn beste vriendin het, omdat ze toevalligerwijs vertelde dat ze gestopt was met de pil,. Toen haar ook verteld dat we ook bezig waren. 
Wij waren best snel zwanger geworden, maar mondde helaas uit in een vroege miskraam. Toen wel vrienden die dichtbij stonden hierover verteld. Het was toen voor de vrienden geen verrassing meer dat we bezig waren. Gelukkig voor ons was ik weer snel zwanger (3mnd), maar zelfs in die korte periode van mk tot weer zwanger al eens vragen gekregen of het zover was, wat best pijnlijk was de eerste keren. 
Mijn schoonzus deelde vanaf het begin wel dat ze bezig waren en dat duurde uiteindelijk 1, 5jr voordat het zover was. Regelmatig kreeg ze vragen of het dan al zover was. Dat was voor hun wel heel erg moeilijk. Ik merkte dat hun zwanger proberen te worden ook mij steeds bezig hield in de zin van andere gedragingen.

Succes met je besluit x

Ik heb het mijn 2 beste vriendinnen meteen verteld toen ik stopte met de pil. Ik wist zeker dat zij dit goed stil konden houden en ook niet uit zichzelf zouden vragen naar updates. Ik vond het een fijn idee dat ik iemand (anders dan mijn man) had om er mee over te praten.

Bij mijn 3 vriendinnen ben ik er snel open over geweest dat ik met de pil ging stoppen. In maart vorig jaar een vroege mk gehad dus was erg fijn dat ik het met hen erover kon hebben. Zit momenteel in een hele medische molen met onderzoeken en heel veel wachten. Ik heb het geluk dat ik er bij mij op mn werk ook open over kan zijn. Scheelt een heleboel en al zwanger vragen (zijn namelijk net iets langer dan een jaar getrouwd) en er is veel begrip als ik even een k*dag heb.

Ook hier iemand die er heel open over is, bij sommigen vanaf het begin maar anderen ook pas later in het traject. Dat duurt helaas al ruim 2 jaar hier. 
Ik ben heel blij dat ik het erover kan hebben en krijg gelukkig geen ongewenste vragen. Wel vraagt iemand uit zichzelf soms gewoon hoe het ermee gaat, maar als ik dan even lastig zit kan ik ook gewoon aangeven er nu niet uitgebreid over te willen kletsen. Super relaxt dus.
Maar het is uiteraard voor iedereen een keus op zich. Van mensen die we het niet hebben verteld krijgen we ook wel eens idiote vragen m, trouwens ook van 1 iemand die ik het had verteld. Maar brutale vragen kunnen rekenen op een brutaal antwoord. Gewoon een geïnteresseerde vraag krijgt ook gewoon een normaal antwoord ;)

Ook hier iemand die er heel open over is, bij sommigen vanaf het begin maar anderen ook pas later in het traject. Dat duurt helaas al ruim 2 jaar hier. 
Ik ben heel blij dat ik het erover kan hebben en krijg gelukkig geen ongewenste vragen. Wel vraagt iemand uit zichzelf soms gewoon hoe het ermee gaat, maar als ik dan even lastig zit kan ik ook gewoon aangeven er nu niet uitgebreid over te willen kletsen. Super relaxt dus.
Maar het is uiteraard voor iedereen een keus op zich. Van mensen die we het niet hebben verteld krijgen we ook wel eens idiote vragen m, trouwens ook van 1 iemand die ik het had verteld. Maar brutale vragen kunnen rekenen op een brutaal antwoord. Gewoon een geïnteresseerde vraag krijgt ook gewoon een normaal antwoord ;)

Terug
Bovenaan