denken jullie hier wel eens over na?

Hoi,
Even iets wat misschien minder leuk is om bij stil te staan, maar als er wat met jullie gebeurt hebben jullie dan iemand die jullie kinderen in huis neemt? Ik denk daar wel eens over na, maar heb eigenlijk niemand aan wie ik mijn dochtertje zou toevertrouwen. Maar ik wil ook niet dat ze in een pleeggezin komt, lijkt me verschrikkelijk. Ik zit nu aan mijn broer en zijn vriendin te denken, maar die hebben nog helemaal geen kinderen, maar dat zijn denk ik toch de mensen die het meest op mij lijken qua opvoeding en het dichtst bij staan. Onze eigen ouders zijn helaas te oud.
Maar ik wil het toch geregeld hebben, je weet maar nooit wat er gebeurt.

Groetjes,
Daphne

Wij denken daar ook wel eens over na. Het kan gebeuren he.
In ons geval gaat Femke naar mijn schoonzus en d'r familie. Mijn broer gaat naar Australie emigreren. Ik wil dat ze bij d'r familie blijft. Mijn schoonzus heeft zelf al 2 kinderen en hun manier van opvoeden staat mij het beste bij. Mijn ouders vind ik ook te oud.
We hebben nog niks vast gelegd, maar dat willen we wel doen.
Het is geen leuk onderwerp, maar je moet er toch over nadenken.
Gr linda

Hallo Daphne,

Heel toevallig zijn mijn vriend en ik voor 2 weken geleden bij de notaris hiervoor geweest. Onze zoon wordt over 1 maand alweer 1, en we vonden het nu toch echt wel eens tijd worden om e.e.a. op papier te laten zetten.

Moet je echt doen hoor want als je dus niets op papier hebt staan en jullie komen allebei te overlijden, gaat de kantonrechter beslissen waar jullie kindje terecht komt en dit kan bijv. ook in een pleeggezin zijn.
Wij hebben beide broers van mijn vriend aangewezen als voogd. De oudste als eerste en de jongste als tweede. Wij hebben niet voor een stel gekozen omdat daar ook weer haken en ogen aan zitten. Dan moet het stel samen voor de levensbehoefte zorgen en als je 1 persoon aanwijst dan kan die persoon weer uit de erfenis voor je kindje gaan zorgen. Ook is die ene persoon niet verplicht om je kind in huis te nemen en mag hij de beslissing hierover nemen samen met de jongste broer.

Als ik jullie was zou ik e.e.a. toch even gaan navragen en goed op papier laten zetten, het is heel belangrijk, je weet nooit wat er in de toekomst kan gebeuren...toch?

Succes.

Hoi Daphne

Wij hebben inderdaad al iets geregeld, bij onze eerste al 2,5 jr geleden
Wij hebben met mijn zus en man afgesproken over de voogdij. Hun hebben ook een kind en de tweede is op komst.

Het staat nog niet op papier maar iedereen die dicht bij ons staat weet dit. We willen het wel op papier laten zette.

Een nadeel is wel dat wij in het westland wonen en mijn zus in limburg.

Nou groetjes annegien

hoi,hoi,
Ik  moet er niet aan denken dat ons beide iets overkomt! Maar hier hebben we wel over nagedacht.
De zus van mijn man  krijgt de voogdij mocht er iets met ons gebeuren. Wij zorgen voor de meiden van mijn broer mocht hun iets overkomen.
Niet iets leuks om over na te denken maar wel belangrijk vind ik.
Goed onderwerp!!

groetjes Sonja

ook wij hebben hierover al goed nagedacht. Toch zijn we tot de conclusie gekomen dat we niks vast laten leggen. We hebben hierover met de familieleden gepraat en we weten dat in het ergste geval onze families het beste met onze kinderen voor hebben en een goede oplossing zoeken. Stel je eens voor dat je het vast laat leggen, je 'vergeet' dit na enkele jaren, je kan niet meer zo goed met iemand opschieten (bv familieruzie?) en er overkomt je dan iets? Dit hadden wij zo bedacht tenminste. Mijn zusje heeft het wel bij de notaris vast laten leggen, ieder zijn ding natuurlijk!!!! Begrijp me goed, ik snap ook heel goed dat mensen dit regelen hoor. Maar hier dus niet......
Brrr, toch vind ik het helemaal niet leuk om hierover na te denken!
Ruth

Goed onderwerp! Wij hebben het hier ook over gehad, maar zijn nog niet in actie gekomen. Mijn man en ik zijn voogd van  het  zoontje  van zijn  zus  en ik vind het heel goed dat zij dat zo goed  geregeld hebben. Ik hoop uiteraard dat het nooit zal gebeuren, maar als het nodig is zal ik met alle liefde voor hem (en eventuele broertjes of zusjes) zorgen. Zelf zou ik natuurlijk ook graag willen dat iemand de zorg voor Senne op zich zou nemen, maar ik ben het ook wel met Ruth eens.. kortom, ik weet dus nog niet hoe we dit gaan doen.

Groetjes, Dionne

wij willen vast laten leggen dat mn mans ouders de voogdij krijgen.maar het is zo duur allemaal.het is mondeling al wel afgesproken,maar om familieruzie om onze kinderen te voorkomen moeten we wel een keer naar de notaris.

Terug
Bovenaan