denken jullie hier wel eens over na?

Hoi Daphne,

Ik heb morgen een afspraak staan met een notaris, je maakt dan een testament. Ik ga mijn moeder aanstellen totdat Joshua meederjarig is. De eerste afspraak met de notaris is trouwens gratis! (Ik ga naar Lever). Zodat niet 'de vader' het kind kan krijgen en joshua niet eerst na pleeggezin gaat voordat het geplaats wordt bij mijn moeder of anderen.
Wel toevallig nu je het hierover heb zeg! 2 weken geleden een afspraak met ze gemaakt.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hoi Suuz,
Die Lever ken ik, daar waren wij toen we ons huis kochten, hele aardige man, niet zo'n typische notaris. Kan me voorstellen dat je dat vast laat leggen. Je moet er niet aan denken dat Joshua bij zijn vader komt.
Ik ga het er vanavond ook even over hebben met mijn man. Ik denk dat ik idd mijn broer wil vragen. En dan ook vastleggen denk ik.

Groetjes,
Daphne

Hallo,
Hier hebben we er ook over na gedacht. Als ons iets overkomt gaat Tessa naar mijn ouders. Ze zijn nog jong (50 - 48) en zij zijn ook de enige die er tijd voor hebben. Mijn moeder werkt wel maar niet uit noodzaak, dus zij kan thuis blijven om voor Tessa te zorgen. Mijn broers wonen allebei nog thuis dus is geen optie. Mijn schoonmoeder is al helemaal geen optie! Mijn schoonvader werkt dus heeft daar geen tijd voor en mijn schoonzus woont ook nog thuis en heeft er t geld niet voor. t staat nog niet op papier maar dat willen we binnenkort zeker wel gaan doen.

Wij hebben het ook goed geregeld. Eerst gevraagd aan de broer van mijn vriend en toen via de notaris vastgelegd. Als dit aan de orde is dan zijn de families zo bezig met andere dingen, dat wij het hun niet willen aandoen om ook nog eens over dit soort gevoelige dingen te gaan nadenken. Ook is mijn ervaring (werk in de hulpverlening) dat het bij leven toch echt anders kan zijn dan na overlijden. Ineens gaan dan andere dingen spelen en emoties nemen dan vaak de overhand. Daarom is mijn advies echt om het vast te laten leggen.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan