Depressie

Helaas heb ik er zelf ook mee te maken. Ik heb fijne begeleiding gehad vanuit de verloskundige en de pop-poli in het ziekenhuis. Een afdeling speciaal voor vrouwen die zwanger zijn en het psychisch lastig hebben.

Zelf schrijf ik er ook over op mijn blog. Misschien vind je het fijn te lezen en herken je bepaalde dingen. (www.soofistic.nl)

Succes!

<p>Hai meiden,</p><p>Hoe is het op dit moment met jullie? Bijna 2 jaar later.</p><p>Zelf kwam ik er pas na 1.5 jaar na de geboorte van onze zoon erachter dat ik niet meer de oude/gezellige en vrolijke meid ben. Heel veel gebeurt tijdens die zwangerschap, gedoe op mijn werk overlijden van mijn opa. Nu ben ik bijna 6 weken in verwachting en voel eigenlijk geen enkele blijdschap. Ik slikte seroquel 25mg maar ben hier gelijk mee gestopt toen ik wist dat zwanger was. Onder behandeling bij psychiater en psycholoog ben ik Welke hulp hebben jullie gehad/gezocht. Ik wil genieten van weer een wonder. Wat zijn jullie tips?</p>

<p>Heel herkenbaar, ben nu op weg naar week 8 en ben ook erg depri, wilde dat niemand het wist, maar mn schoonmoeder kwam erachter en heeft het toen de hele wereld door gebazuind. Voel me erg vies en onveilig. Heb nu Bach remedie druppels, omdat antidepri wat gevaarlijk kan zijn. Misschien helpen die voor jou? </p>

<p>Ik heb zelf ook een zware zwangerschap gehad met veel kwalen. Kon vaak niet bewegen en alles deed pijn. Zelfs opstaan om drinken te pakken was te veel. Heb door lichamelijke klachten weinig kunnen genieten. Kan me beetje inleven. Praat er eens over met je verloskundige en zeg dat het privé moet blijven. Dan kan je eens met haar je hart luchten. Zou je graag willen helpen.</p>

Ik voel mij niet depressief, ik heb wel last van dat ik geen connectie voel met de baby en mij ook niet echt kan beseffen dat ik zwanger ben. 

Volgende week hebben wij de 1e echo. Dan ben ik 9 weken.

Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik weet dus ook niet of t normaal is dat je niet op een roze wolk zweeft? Ik ben zo bang dat ik straks geen goeie connectie heb met de baby of geen band opbouw. Kan iemand hier wat tips voor geven of haar ervaring delen als er iemand hier in dezelfde situatie zit? Ik ben er namelijk ook best wel gestresst door.

liefs.

@lotte
het is helemaal nog niet gek dat je je nog geen connectie voelt met je baby..
je moet ook niet denken ohhh dat voel ik dan gelijk na de eerste echo want ook dat weet je niet zou zomaar wel zo kunnen zijn maar mocht dit niet het geval zijn dan denk je straks shit dit komt niet meer goed..
ik zelf heb hier ook niet gelijk een connectie gevoeld tussen mij en Mn baby en dit heeft best mang geduurd bij mij kwam het pas toen ik der begon te voelen en ik voelde der oas met 29 weken..
nu ben ik 35 weken zwanger en voel der iedere dag lekker spartelen.
ik ben heel dankbaar dat ik zwanger ben maar ik kan niet zeggen dat ik er van geniet.. nee ik kan niet bewegen zoals ik wil ik kan niet eten wat ik wil ik kan niet lekker opruimen thuis ik heb maagzuur etc 
die roze wolk is niet voor iedereen weg gelegd maar dat betekend niet dat je uiteindelijk geen band voelt met je baby dat komt wel goed..
ik loop iedere dag even der kamertje in en dan nog kan ik niet bevatten dat ik straks een kindje heb ik kan niet meer wachten om ons meisje te ontmoeten..
iedereen is anders zwanger en ervaart het anders is Niks om je voor te schamen of om bang van te worden..

@Nikki Nikki,

Bedankt voor de reactie! Het is in ieder geval fijn om te horen dat het er niks te maken mee hoeft te hebben. Heel erg bedankt! 
Ik ga dan ook gewoon voorlopig nog even niks verwachten, want dan kan het alleen maar meevallen als ik die connectie na de echo nog niet voel. Het voelt al wel super fijn om te horen dat ik niet de enige ben, ik voelde mij namelijk echt een slechte moeder. Maar, dat hoef ik niet meer te denken dus! Dankjewel!

Terug
Bovenaan