Depri...

A

Anoniem

Guest
Heei mama's,

zit niet zo vaak op dit forum maar hoop toch dat iemand mijn verhaal ff wil lezen. Ik heb een dochtertje van bijna 9 maanden oud, die erg weinig slaap nodig heeft.
Ik heb al eerder een onderwerp geplaatst dat ze heel slecht slaapt, en dan lees ik de lieve reacties en krijg weer wat energie. Maar nu raakt ie toch echt weer  op en ben zo bang dat ik door de vermoeidheid niet genoeg geniet van m'n meisje.
Ze doet het verder heel goed, is super vrolijk gaat al staan kruipt, zit, en heeft sinds een dagje haar tweede tandje (zoooo lief!!)
Ze krijgt 's ochtends pap, fruithap, brood met een fles, groente met een klein flesje en rond 20.00 haar laatste voeding. Voordat het elf uur is is ze vaak al een paar keer wakker geweest, hierna komt ze 's nachts zeker 1 of 2 keer. Het gaat echt met ups en downs maar als ik terug kijk heeft ze misschien in haar hele leventje anderhalve maand echt doorgeslapen. te weinig dus........
Ik word er nu echt moedeloos van, het gaat wel iets beter (ook overdag maakt ze nu wat langere dutjes, twee van een goed uur en aan het eind van de dag een drie kwartier). wakker houden helpt niet dan is ze oververmoeid en gaat het helemaal mis.
Ze huilt niet vaak maar is echt klaar wakker en zodra ze haar slaap wil pakken is ze haar tut kwijt. Ik ga niet stoppen met de tut, hier heb ik simpelweg geen energie voor om nachten wakker te liggen en dat zij helemaal over haar toeren gaat (jaja ik heb het geprobeerd!!)

Heeft er iemand hetzelfde probleem, ik heb het nog nooit gelezen op het forum hier en word zo stinkend jaloers als ik jullie doorslaap verhalen hoor!!!!
denken jullie dat een osteopaat mij kan helpen??

Zo dat is lekker om even mn hart te luchten. ik wil ook gewoon optimaal genieten van haar en dat lukt me nu echt niet. Manlief is ook niet zo happy door mijn sjagerijnige gedrag...dus het loopt allemaal niet zoals een kersvers gezinnetje hoort te lopen....met veel blijdschap. Hier baal ik stevig van want ze is echt zo'n lekker ding...alleen die slaap he.

Liefs Monique

Hoi,

Wat is dat keihard ruk zég!!! Ik denk zeker dat je er niet verkeerd aan doet om verdere actie te ondernemen... eerlijk gezegd, dacht ik dat al eerder.. ik weet alleen niet zeker of ik dat in voorgaande berchtjes al ge-uit heb.
Maar ik denk dat je beter eerst naar een manueeltherapeut kan stappen ipv een osteopaat.
Je hebt hiervoor géén verwijsbrief voor nodig, niet alle HA staan er namelijk open voor.. laat staan een KA (nog minder dus)
In principe mogen er geen links meer geplaatst worden, maar tot nu toe blijven alle berichtjes van mij staan die ik met link geplaatst heb.

Op www.kiss-kinderen.nl staat een lijst van ERKENDE therapeuten, er zit er vast wel 1 bij jou in de buurt. Laat je even wat van je horen??
Sterkte hoor!! ik wéét hoe ruk het kan zijn!

Groetjes Debby mv B'Elanna

hoi monique,

wat vervelend zeg.............. en kan me idd voorstellen dat je helemaal stuk zit! als wij een paar nachten slecht slapen, ben ik al helemaal kapot en chagerijnig.
wat betreft het tutje( ik neem aan dat je de speen bedoelt) ik heb er meestal een stuk of 3 in zn bedje liggen, en sindsdien gaat het veel beter, waar hij ook grijpt de kans is groot dat er speen in de buurt ligt.
mss dat je daar wat mee kunt?
sterkte ermee!

groetjes susanne

Wat is het verschil tussen een manueel therapeut en een osteopaat??

Zo, dat lijkt me idd erg vervelend en vermoeiend.
Ik ken ook wel gebroken nachten (doet de 1 het niet, dan de ander wel) maar in totaal 1,5 maand doorslapen is niet veel!
Het lijkt me idd goed om verder te gaan kijken. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Ik zelf heb goede ervaringen met de osteopaat.
Ik weet niet precies wat het verschil tussen deze 2 is, maar een osteopaat kijkt ook naar het gehele plaatje; spieren, botten, zenuwstelsel én achtergrond.
Succes verder.
Sil

Hoi Monique,

Da's, om Debby te citeren, inderdaad ruk! En ik denk dat Debby verder ook wel gelijk heeft, dit kan toch niet normaal zijn voor je uk? En het is voor jou al helemaal niet gezond. Dat gebrek aan slaap sloopt je (het is niet voor niets een beproefde martel methode!!)

Hartstikke veel sterkte en ik hoop ontzettend voor je dat de situatie snel veranderd.

KT

Hoi,

De manueel therapeut richt zich op hetzelfde als de osteopaat, het enige is (voor zover ik weet) dat de behandelmethode anders is.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hee Monique,

Ik schrijf hier niet zo vaak, maar lees in jou ons eigen verhaal. Jinte is nu 8 maanden, heeft hetzelfde voedingsschema en helaas ook hetzelfde slaapschema. Jinte is ook altijd een slechte slaapster geweest. Pakte ondanks inbakeren en RRR 45 min slaap per keer. Ze is zelfs onder behandeling bij de osteopaat. Wij hebben ons er maar bij neergelegd dat dit zo is. Sinds kort teigert ze en merken we dat haar ochtend slaap en middagslaap wat langer geworden zij (uur tot anderhalf uur). Zij gaat rond 19.30 naar bed en voor 23.00uur is ze meestal al 2x geweest om goed gelegd te worden en fopspeen weer erin. Er zijn nachten bij dat ze elk half uur komt  en goede nachten dat ze maar 2x wakker wordt. Dan zijn wij al gelukkig. Ook wij hebben al vanalles geprobeerd maar zoals ik al zei. We hebben ons er maar bij neergelegd. Ooit komt het goed. Maar het is wel RETE zwaar zo'n slechte slaper!!! Ook wij verlangen naar een nacht zonder onderbrekingen...

Succes ermee!

Mirjam

Terug
Bovenaan